در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

کنسول های کلاسیک :

تاریخچه کنسول های کلاسیک

امروزه کنسول های بازی تقریبا در هر خانه ای پیدا می شوند و افراد مختلف از کوچک و بزرگ یا دختر و پسر همگی از بازی کردن با این کنسول ها لذت می بردند. کنسول های پیشرفته امروزی از Xbox series S/X گرفته تا PlayStation VR2 که شما را وارد دنیای بازی میکنند همگی نتیجه سال ها تحول و پیشرفت کنسول های بازی اولیه هستند.

شاید به طور دقیقی نتوان اولین بازی ای که برای کامپیوتر ساخته شد را مشخص کرد اما اگر به اواخر سال 1947 برگردیم شاید بتوانیم شاهد تولد اولین بازی کامپیوتری باشیم. بازی ای بسیار ساده که امیدبخش آینده صنعت گیمینگ به شمار می رفت.

در سال 1947 دو دوست به نام های Thomas T. Goldsmith و Estle Ray Mann ساده ترین بازی کامپیوتری را در کشور آمریکا به ثبت رساندند. دستگاه بازی این دو فرد Cathode-Ray Tube نام داشت و در این بازی، بازیکن باید یک موشک را با تنظیم زاویه مناسب و محاسبه سرعت لازم به سمت هدف پرتاب می کرد. همین بازی ساده ایده ساخت بازی های رایانه ای را در ذهن انسان ها قوت بخشید.

چندین سال است که شرکت های قدیمی از آتاری گرفته تا مایکروسافت به فکر بازسازی کنسول های کلاسیک خود افتاده اند تا علاوه بر فروش مجدد، گیمرهای قدیمی با این کنسول های قدیمی و بازی های خاطره انگیز آنها دوباره به دنیای کودکی خود باز گردند.

لوازم جانبی :

این بازسازی ها هم می تواند توسط خود شرکت اصلی هم توسط شرکت های مورد تائید آنها انجام شود. به عنوان مثال در سال 2011 شرکت AtGames با کنسول Atari Flashback 3 شروع به بازسازی کنسول های قدیمی کرده است و در سال 2017 نیز اقدام به تولید کنسول Atari Flashback 8 نمود که یادآور خاطرات خوش کنسول آتاری 2600 است. همچنین سونی اقدام به تولید کنسول PS1 کلاسیک کرده است و مایکروسافت نیز شروع به عرضه کنسول Xbox کلاسیک کرده است. حتی تب بازسازی کنسول های کلاسیک به کنسول های دستی نیز رسیده است و شرکت نینتندو کنسول Micro Game Boy را معرفی کرده است که بازسازی کنسول دستی گیم بوی است.

هم ظاهراین کنسول های بازسازی شده و هم کنترلر هایشان دقیقا مشابه به نسخه اصلی می باشد تا کاملا همان حس نوستالژی را زنده کند. همچنین بهترین و خاطره انگیز ترین بازی های هر کنسول در آن گنجاده شده است تا گیمر های آن دوره ها بتوانند دوباره بازی های محبوب خود را تجربه کنند. البته در بازسازی کنسول ها با تلویزیون های مدرن امروزی سازگار شده اند و دارای پورت HDMI می باشند.