چگونه با هدفون در پلی استیشن 4 صحبت کنیم؟

 

راهنمای اتصال هر نوع هدفون به PS4

استفاده از هدفون با PS4 می‌تواند به یک تجربه بازی همه جانبه کمک کند. اما متأسفانه، برخی از مشکلات سازگاری با PS4 می تواند اتصال هدست شما را سخت تر از آنچه انتظار دارید، کند. بدتر این است که گاهی اوقات استفاده از هدفون تنها گزینه شماست. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که می خواهید یک دست بازی آخر شب داشته باشید بدون اینکه همه افراد خانه را بیدار کنید.

خوشبختانه، شما مجبور نیستید با این مشکل کنار بیایید. ما این راهنمای را تهیه کرده‌ایم که دقیقاً نحوه استفاده از هدفون با PS4 را به شما نشان می‌دهد. مهم نیست که چه نوع هدستی دارید، می‌توانید روشی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند دستگاهتان را یکپارچه وصل کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب تشخیص دسته اصلی و فیک PS4 و لیست بهترین DNS های پلی استیشن را نیز مطالعه کنید.

 

آیا می توانید از هدفون معمولی در PS4 استفاده کنید؟

بله،قطعا می توانید از هدفون های معمولی در PS4 استفاده کنید. پلی استیشن 4 از استاندارد انجمن ارتباطات و اینترنت سلولی (CTIA) پیروی می کند، که طرح جدیدتر و بیشتر دنبال شده برای جک های هدفون است. این بدان معنی است که اکثر هدفون ها باید به خوبی کار کنند، اما برخی از آنها ممکن است نیاز به کمی تغییر یا حتی دستگاه های ثالث برای اتصال داشته باشند.

 

نحوه اتصال هر هدفون سیمی با PS4

می توانید به راحتی اکثر هدفون های سیمی را در چند مرحله ساده به PS4 خود متصل کنید. بخش های بعدی را برای دستورالعمل های نحوه اتصال هدفون سیمی سازگار و ناسازگار به PS4 دنبال کنید.

همچنین پیشنهاد می شود جهت اتصال دسته PS3 به PS4 کلیک کنید.

 

نحوه اتصال هدفون سیمی سازگار با PS4

اگر هدفون شما دارای جک 3.5 میلی متری صدا است، باید با PS4 شما به خوبی کار کند.

 

در اینجا نحوه اتصال هدفون سیمی به PS4 آمده است:

PS4 خود را روشن کنید و با استفاده از کنترلر به تنظیمات بروید.

صفحه اصلی PS4

به پایین بروید و Devices را انتخاب کنید.

 

تنظیمات PS4

در صفحه Devices، فهرستی از تمام دستگاه‌های ممکنی را که می‌توانید به PS4 خود متصل کنید، مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که ما به دنبال اتصال یک جفت هدفون هستیم، Audio Devices را انتخاب کنید.

“دستگاه های صوتی” را انتخاب کنید

هدست سیمی خود را به کنترلر PS4 وصل کنید.

هدفون به کنترلر PS4 وصل شده است

خروجی Device را انتخاب کنید، سپس Headset Connected to Controller را انتخاب کنید.

 

دستگاه خروجی را انتخاب کنید

برای تنظیم و تست میکروفون هدست خود، به صفحه دستگاه های صوتی برگردید و تنظیم سطح میکروفون را انتخاب کنید. سطح ورودی میکروفون را با استفاده از نوار لغزنده تنظیم کنید.

 

تنظیم لول میکروفون

توجه داشته باشید که PS4 به طور پیش فرض تمام صدا را به هدفون هدایت نمی کند. اگر صدای چت صوتی را برای پخش از طریق هدفون در حالی که صدای بازی از طریق بلندگوهای تلویزیون شما پخش می‌شود خوب نیستید، می‌توانید در اینجا توقف کنید. اما اگر ترجیح می دهید همه صداها از طریق هدفون شما پخش شود، به مرحله بعدی بروید.

به صفحه Audio Devices برگردید و Output to Headphones را انتخاب کنید و سپس All Audio را انتخاب کنید. هدفون را به عنوان دستگاه خروجی برای همه صداها تنظیم کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با راه های افزایش سرعت دانلود PS4 کلیک کنید.

 

نحوه اتصال هدفون سیمی که سازگار نیست

همانطور که قبلا ذکر شد، مهم است که توجه داشته باشید که دو ترتیب یا استاندارد مشترک برای اکثر هدست های گوشی های هوشمند وجود دارد.

این استانداردها عبارتند از استاندارد انجمن ارتباطات تلفن همراه و اینترنت (CTIA) – که گاهی اوقات به عنوان استاندارد جک هدست آمریکایی (AHJ) شناخته می شود – و استاندارد پلت فرم ترمینال تلفن همراه باز (OMTP).

تفاوت بین استاندارد CTIA و OMTP این است که اولی دارای نقطه اتصال میکروفون در پایه جک و اتصال زمین در حلقه دوم است. در مقابل، دومی این مواضع را عوض کرده است.

CTIA استاندارد ایالات متحده است، در حالی که OMTP بیشتر در چین استفاده می شود.

این بدان معناست که اتصال یک هدست CTIA به یک پورت OMTP و بالعکس، به دلیل مشکلات سازگاری، صدا را بسیار بی صدا می کند.

گوشی های هوشمند جدیدتر و PS4 شما از استاندارد CTIA استفاده می کنند، بنابراین اگر می خواهید از هدفون استاندارد OMTP استفاده کنید، باید از مبدل/آداپتور OMTP به CTIA استفاده کنید.

به مراحل ذکر شده در بخش «نحوه اتصال هدفون سیمی سازگار به PS4» مراجعه کنید.

در مرحله 4، به سادگی هدفون خود را به مبدل OMTP به CTIA قبل از وصل کردن مبدل به کنترلر PS4 خود وصل کنید.

با بقیه مراحل ادامه دهید.

 

نحوه اتصال هدفون بی سیم به PS4

راه های مختلفی برای اتصال هدست های بلوتوث بی سیم به PS4 شما وجود دارد. با این حال، مهم است بدانید که همه هدفون‌های بلوتوث نمی‌توانند با روشی که سونی اتصالات بلوتوث خود را راه‌اندازی می‌کند، که عمدتاً فقط بر روی هدفون‌های بلوتوث دارای گواهی PS4 تمرکز می‌کند، یکپارچه کار کنند.

با این حال، جای نگرانی نیست، زیرا هدفون های ناسازگار دیگر همچنان می توانند با استفاده از چند ترفند روی PS4 کار کنند.

نحوه اتصال هدست بی سیم پلی استیشن به PS4

این بخش برای هدست‌های سازگار رسمی است که عمدتاً برای PS4 ساخته شده‌اند. لطفاً به لیست هدست های سازگار پلی استیشن مراجعه کنید تا ببینید آیا مدل هدفون شما در لیست است یا خیر.

اطمینان حاصل کنید که هدست با استفاده از کابل USB همراه آن یا کابلی که از سیستم PS4 شما ارائه شده است، شارژ شود.

آداپتور USB هدست خود را به درگاه USB PS4 یا کنسول خود وصل کنید.

هدفون خود را روشن کرده و در حالت جفت قرار دهید. هنگامی که نور آبی متوقف شد و به آبی ثابت تبدیل شد، هدفون شما باید با موفقیت متصل شود و صدا پخش شود.

اگر در اتصال هدفون خود مشکل دارید و پس از مراحل بالا هنوز صدایی از آنها پخش نمی شود، مراحل زیر را ادامه دهید.

با استفاده از کنترلر به تنظیمات بروید.

به پایین بروید و Devices را انتخاب کنید.

در صفحه Devices، فهرستی از تمام دستگاه‌های ممکنی را که می‌توانید به PS4 خود متصل کنید، مشاهده خواهید کرد. دستگاه های بلوتوث را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که هدست شما هنوز در حالت جفت شدن است (نور آبی چشمک زن) و منتظر بمانید تا PS4 دستگاه‌های بلوتوث اطراف را جستجو کند.

هنگامی که هدفون شما در لیست دستگاه‌های بلوتوث ظاهر شد، آنها را انتخاب کنید و لحظه‌ای صبر کنید تا متصل شوند.

دستگاه خود را انتخاب کنید

در صورت نیاز، ممکن است از شما خواسته شود که دستگاه خود را برای تکمیل اتصال ثبت کنید. فقط جزئیات لازم را پر کنید و آماده هستید!

پیشنهاد: اگر می خواهید بدانید که چطور دسته PS4 را به آیفون و آی پد متصل کنید روی این عبارت کلیک کنید.

 

نحوه اتصال هدفون بلوتوث ناسازگار به PS4

روش‌های موجود در این بخش می‌توانند برای هدفون‌های بلوتوث معمولی (حتی Apple Airpods) که به طور رسمی با PS4 سازگار نیستند، کار کنند. در زیر دو گزینه وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

اطلاعات عمیق بیشتری در مورد نحوه اتصال AirPods به PS4 می خواهید؟ در اینجا راهنمای دقیق ما برای درست کردن این موضوع، همراه با راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که ممکن است در این فرآیند با آن مواجه شوید، آمده است.

 

با استفاده از برنامه PS4 Remote Play

این گزینه کامل نیست، زیرا این احتمال وجود دارد که برای برخی از بازی ها و دستگاه های تأیید نشده کار نکند. با این حال، هنوز هم ارزش امتحان کردن را دارد، به خصوص اگر نمی خواهید برای دانگل های بلوتوث هزینه کنید.

برنامه PS4 Remote Play اساساً به شما امکان می دهد با استفاده از اتصال Wi-Fi از طریق دستگاه تلفن همراه خود به PS4 خود دسترسی داشته باشید. این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از کنترلر روی صفحه و نمایشگر گوشی، بازی های PS4 را روی گوشی خود انجام دهید و در عین حال به چت ها نیز بپیوندید.

به خاطر داشته باشید که با این روش نمی‌توانید از میکروفون هدست خود استفاده کنید، اما همچنان می‌توانید از طریق میکروفون گوشی خود چت کنید.

برای استفاده از Remote Play مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه PS4 Remote Play را دانلود و نصب کنید.

با رفتن به تنظیمات، ویژگی Remote Play را در PS4 خود فعال کنید، سپس Remote Play Connection Settings را انتخاب کنید. مطمئن شوید که گزینه Enable Remote Play را در PS4 تیک بزنید.

پخش از راه دور را فعال کنید

Add Device سپس Code را انتخاب کنید. باید یک کد 8 رقمی ببینید.

 

کد دستگاه

برنامه PS4 Remote Play را روی گوشی باز کنید و کد ثبت دستگاه خود را وارد کنید. تا زمانی که اینترنت پرسرعت دارید، Remote Play با اکثر دستگاه ها کار می کند. حداقل سرعت اتصال مورد نیاز 5 مگابیت در ثانیه برای دانلود و آپلود است. اگر سرعت اینترنت شما کمتر از این باشد، احتمالاً هنگام استفاده از Remote Play با تاخیر مواجه خواهید شد.

 

GiT

با استفاده از دانگل بلوتوث

برای اینکه بهترین تجربه بازی را داشته باشید، باید روی یک دانگل بلوتوث با میکروفون سرمایه گذاری کنید.

 

دانگل بلوتوث PS4

برای اطلاع شما، دانگل موجود در تصویر Guilikit Route Air Pro است.

دانگل بلوتوث USB را به PS4 خود وصل کنید و منتظر بمانید تا وارد حالت جفت شدن شود.

هدست بلوتوث خود را روشن کنید و آن را نیز در حالت جفت شدن قرار دهید. پس از اتصال هدست به PS4، نور آبی چشمک زن باید به آبی ثابت تبدیل شود.
میکروفون را در درگاه 3.5 میلی متری کنترلر قرار دهید.

این باید به شما امکان دهد از صدا از طریق هدفون خود لذت ببرید. با این حال، فقط می توانید از میکروفون متصل به کنترلر استفاده کنید و نه میکروفون داخلی هدفون.

برای آشنایی با تعویض باتری دسته پلی استیشن 4 روی این عنوان کلیک کنید تا به مطلب مورد نظر هدایت شوید.

 

نحوه انتخاب بهترین هدفون برای PS4

بهترین راه برای لذت بردن از بازی در PS4 این است که روی یک هدست بازی با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. لازم نیست نگران شکستن بانک و خرج کردن پول زیاد باشید زیرا “گران بودن” همیشه با “کیفیت بالا” برابری نمی کند.

اگر علاقه مند به یافتن بهترین هدفون بی سیم برای استفاده در PS4 هستید، لطفاً بررسی ما را بررسی کنید.

برای نگاهی بهتر به هدست های بازی و یک راهنمای عمیق برای انتخاب آن، باید راهنمای عمیق ما را بررسی کنید.

این لزوماً به این معنی نیست که شما باید هدست‌های رسمی/با نام تجاری پلی‌استیشن را که در وب‌سایت آن‌ها فهرست شده است بخرید، اما باید بررسی کنید که آیا مدل خاص با PS4 به خوبی کار می‌کند یا خیر.

اگرچه هر جفت هدفون می تواند کار کند، اما همیشه بهتر است روی چیزی سرمایه گذاری کنید که تا حد امکان نیاز به هزینه اضافی نداشته باشد.

 

راحتی

چه به عنوان یک تیم کاملاً 4 نفره به WarZone بیایید، یا ترجیح دهید یک RPG انفرادی را در جایی که بخشی از Phantom Thieves هستید بازی کنید، به احتمال زیاد ساعت ها آن را بازی خواهید کرد.

از آنجایی که شما برای مدت طولانی بازی خواهید کرد، باید یک جفت هدفون پیدا کنید که راحتی را به سبک ترجیح دهد. عوامل مختلفی می توانند بر راحتی کلی هدفون شما تأثیر بگذارند، مانند فرم فاکتور، جنس فنجان گوش، وزن و نیروی گیره هدبند.

شما باید یک فاکتور فرمی را بخواهید که با نیازهای شخصی شما مطابقت داشته باشد و در عین حال مطمئن شوید که جنس گوشواره هم سبک است و هم به جریان هوای مناسب در گوش شما اجازه می دهد. در صورت امکان، هدفون شما باید یک هدبند قابل تنظیم نیز داشته باشد تا بتوانید هدست را سفت یا شل کنید مورد نیاز است.

 

صدای فراگیر

این ویژگی بیشتر یک عامل “پاداش” است که داشتن آن خوب است اما واقعاً ضروری نیست. با این حال، استفاده از هدفون‌هایی که شنوایی همه جانبه دقیقی را ارائه می‌دهند، اغلب می‌تواند در برخی بازی‌ها مزیتی به شما بدهد زیرا می‌توانید جهت صداهای خاص مانند گام‌ها را بشنوید.

 

میکروفون

اگر می خواهید از تجربه بازی و ویژگی های چت PS4 لذت ببرید و به طور کامل از آن استفاده کنید، داشتن یک میکروفون مناسب ضروری است. این امر به ویژه در بازی های چند نفره رقابتی که در آن به ارتباط و کار تیمی خوب با دوستان یا غریبه ها به صورت آنلاین نیاز دارید، صادق است.

 

صحبت آخر

با تمام روش ها و دستورالعمل های ذکر شده در این مقاله، امیدواریم اکنون بتوانید از هدفون خود در PS4 استفاده کنید.

آیا توانستید هدست خود را وصل کنید؟ آیا توصیه ای برای استفاده از هدست در PS4 دارید؟در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

لینک های مرتبط:

خرید PS5 دست دوم

خرید PS4 دست دوم

خرید بازی PS4

Recent Posts

GTA 6 در پاییز 2025 برای PS5 و Xbox Series X|S منتشر خواهد شد

Take-Two در گزارش جدیدی درآمد مالی خود برای پایان سال مالی ۲۰۲۳ اعلام کرده است…

2 روز ago

PS5 در سه ماه گذشته فروش 5 برابر بیشتر از Xbox Series X/S را تجربه کرده است

این متن درباره اخبار جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی است که در حالی که صنعت…

4 روز ago

لگو هورایزن ماجراجویی بزرگ بعدی Aloy در پلی‌استیشن 5 است

شایعه‌ی غیرمنتظره‌ای این هفته مبنی بر امکان ساخت یک بازی Horizon با تم LEGO در…

7 روز ago

احتمال عرضه Hellblade 2 بر روی کنسول پلی استیشن 5 توسط مایکروسافت

در سال 2017 با عرضه نسخه اول بازی برای کنسول PS4، عنوان اصلی Hellblade: Senua’s…

1 هفته ago

نسخه بعدی سری Tomb Raider جهان باز است و در هند جریان دارد

به گفته thevscooper در توییتر از طرف سایت PSU، شایعه‌ای جذاب در حال پخش است…

2 هفته ago

شایعه: Resident Evil 9 در رویداد Showcase سونی معرفی خواهد شد

به نظر می‌رسد که Resident Evil 9 ، ادامه دهنده ی  Resident Evil Village، به…

2 هفته ago