در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

نقد و بررسی بازی Psychonauts 2 [کامل+ویدئو] نقدها و نمرات و واکنش ها

بررسی بازی Psychonauts 2

بررسی بازی Psychonauts 2

نقد و بررسی داستان بازی Psychonauts 2 + ویدئو

Psychonauts 2 بازی است که توسط Double Fine توسعه یافته و توسط Xbox Game Studios منتشر شده است. این بازی در مراسم The Game Awards 2015 اعلام شد و در 25 آگوست 2021 (3 شهریور) برای مایکروسافت منتشر شد.

تاریخ انتشار اولیه: 2021

توسعه دهنده: Double Fine

طراح: زاک مک کلندون

ناشر: Xbox Game Studios

آهنگساز: پیتر مک کانل

در ادامه با نقد و بررسی این بازی همراه ما باشید.

 

ویدئو بررسی Psychonauts 2

 

مرور بر گذشته بازی Psychonauts 2

شانزده سال پیش ، Psychonauts به لطف شخصیت های دوست داشتنی و قصه گویی جدی ، دنیایی کارتونی و طنزآمیز را باورپذیر و سنگین کرد. در حال حاضر ، Psychonauts 2 بر این اساس کار می کند تا به ارتفاعات بلند پروازانه برسد ، در حالی که ریشه های آن را به اعماق چشمگیر عمیق تر می کند.

این کاراکترهایی را که قبلاً به خوبی درک شده اند می گیرد و آنها را پیچیده تر می کند ، حتی اگر این بدان معنا باشد که به گوشه های تاریک ذهن آنها سفر کنید.

خرید PS5

خرید بازی PS5

 

داستان بازی Psychonauts 2

این نمایش خیره کننده ای از طنز و خلاقیت Double Fine است ، اما در زیر این بازی عجیب و غریب ، یک بازی درباره انتخاب و بخشش قرار دارد. Psychonauts 2 خود را به عنوان یک کلاسیک در نوع خود متمایز می کند.

پس از پیشرفت سریع برای تازه واردان ، داستان تنها چند روز پس از اولین بازی و لحظاتی بعد از Psychonauts ادامه دار VR در Rhombus Of Ruin شروع می شود. رازپوتین آکواتو (شما) 10 ساله ، اعجوبه روانپزشکی ، ترومن زانوتو ، رهبر روانپزشکان را از چنگال دندانپزشک/جراح مغز آماتور دکتر لوبوتو نجات داده است.

در تلاش برای کشف این که چه کسی دکتر لوبوتو را برای ربودن ترومن ، راز و سایر عوامل روانگردان-ساشا نین ، میلا ودلو و مربی اولاندر استخدام کرده است ، وارد ذهن لوبوتو می شود ، اما برای کشف یک دشمن متخاصم خطرناک تر ، رشته های لوبوتو را کشیده است.  مالیگولا-دشمن بزرگ روانگردانان.

فرض بر این بود که مالیگولا پس از یک نبرد بزرگ کشته شد و به طرز غم انگیزی یکی از تحسین شده ترین اعضای روانگردان ، فورد کرولر ، دچار زخم و ضربه روحی شد.

این امر روانگردانان را وادار می کند که بر این باورند که یک خال در عملیات آنها وجود دارد و برای باز کردن بسته بازگشت مرموز مالیگولا ، راز باید در ذهن روانپزشک 6 ، بنیانگذاران روانگردان ، وارد شود تا حقیقتی تاریک و پنهان را با هم جمع کند.

آنچه اتفاق می افتد یک چرخش غیر منتظره از حوادث است ، با داستانی که توسط انتخاب های اشتباه داور شخصیت های آن ساخته و هدایت می شود. این موضوعی سرسخت است که ثابت می ماند و از طریق اشتباهات خود راز در اوایل بازی ضربه می زند. راز چند توانایی جدید می آموزد که یکی از آنها اتصال ذهنی است.

این می تواند برای پیوند دادن افکار شخص به کار رود ، که شکل های جدیدی از عبور را برای بازیکن ایجاد می کند ، و حتی می تواند برای تغییر کامل نظر یک شخصیت مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، وقتی راز از آن برای تغییر دیدگاه ذهنی که در آن زندگی می کند به نفع خود استفاده می کند ، مجبور می شود عواقب آن را حساب کند و بار آن را به دوش بکشد.

رویدادهای روایی با نمایشی از پلتفرم و عمل آمیخته شده اند. همانطور که می پریدم ، صعود می کردم و ذهن درونی این شخصیت را می کوبیدم ، می توانستم آن را از دو منظر متفاوت ببینم: همانطور که قبلا بود ، و سپس اینکه چگونه بر اساس اشتباه راز به طرز چشمگیری تغییر شکل داده است.

سطحی که من قبلاً با آن آشنا بودم از طریق یک لنز کاملاً متفاوت مجدداً زمینه سازی شد تا ذهن تغییر یافته را منعکس کند.

خرید پلی استیشن 4 کارکرده

خرید بازی PS4

 

داستان بازی Psychonauts 2

همه چیز در مورد Psychonauts 2 ، از محیط های آن ، تا تاریخ آن ، دشمنان و مکانیک ها ، همه در کنار هم کار می کنند و احساس می کنند کاملاً متوجه شده اند. با جزئیات غنی و متراکم است ، و همه اینها توسط بازیگران متفاوت شخصیت هایش مشخص می شود.

عقب نشینی و دریافت همه چیز در برخی مواقع گیج کننده است ، اما خوشبختانه دنیای عجیب و رنگارنگ آن باعث خلع سلاح شدن و لذت بردن از آن می شود.

همانطور که در ذهن شخصیت ها جست و خیز می کنید ، مفاهیم و جهت هنری هر سطح منعکس کننده ذهنی است که در آن اتفاق می افتد ، اغلب شرایط روانی مانند اعتیاد ، PTSD و اضطراب را در مرکز توجه قرار می دهد. آنها را تحقیر کنید ، بلکه با آنها به شیوه ای نزدیک و همدلانه رفتار کنید.

یک سطح به ویژه دارای ویژگی های دلگیر کننده و زمینه های نوشیدن زیاد الکل به عنوان یک طرح طراحی است. سطح در دریای باز بزرگ برای حرکت به طول انجام می شود، با جزایر شنی برای بازدید و آسمانی روشن و زیبا در بالای سر.

در لحظه ای که برای برداشتن آن متوقف شدم ، متوجه شدم که درختان شبیه بطری بودند و سکوها قوطی آبجو بودند ، و ریلهایی که روی آنها آسیاب می کردم نی می نوشیدند. ناگهان ، دنیای رنگارنگ و درخشانی که با شادی از آن عبور کردم ، با لحنی بسیار متفاوت و جدی القا شد-لحنی که اگر برای توقف آن دست نکشم ، ممکن است از دست برود.

همه اینها دارای تفاوت های ظریف ، متعادل با مکالمات عجیب و غریب و عجیب بود ، اما با نگاه جدی به مبارزات درونی فردی ، با هدف درک بهتر اینکه آنها به عنوان یک شخص ، و چرا نشان داده شده است. با هر چرخش و چرخش ، سطح یک لایه کاملاً جدید به راز مالیگولا و گذشته بازی Psychic 6 اضافه کرد و منجر به افشاگری های غیرقابل پیش بینی شد.

در حالی که نمایش شرایط ذهنی آن ممکن است پیچیده باشد ، درگیر شدن با بازی چنین نیست و بازی Psychonauts 2 واقعاً لذت بخش است ، زیرا عملکرد و پلتفرم آن از بازی اول باز می گردد ، البته بسیار دقیق تر و ساده تر. بسیاری از توانایی های اصلی برای بازیکنان بازگشتی آشنا خواهند بود: Telekinesis ، PSI Blast ، Pyrokinesis و Levitation ، که همه آنها به طور کلی مورد استقبال قرار گرفته اند.

به عنوان مثال ، Telekinesis اکنون با نحوه عملکرد آن در Remedy Entertainment’s Control بسیار نزدیک تر عمل می کند ، جایی که موارد نزدیک به طور خودکار به شما می رسند ، و به راحتی آنها را به سمت دشمن پرتاب می کنید.

پیروکینسیس یک حباب منطقه حمله را برای تجسم بهتر اجرای آن تشکیل می دهد. و PSI Blast بجای جمع آوری مهمات ، دارای خنک شدن است. همه این بهبود کیفیت زندگی باعث می شود که نبرد Psychonauts 2 سخت تر و دقیق تر شود ، به ویژه با افزودن یک دکمه اختصاصی گول زدن.

 

نکات مثبت و منفی بازی Psychonauts 2

 

دشمنان بازی Psychonauts 2

Psychonauts 2 دارای دشمنان اصلی مانند سانسور (که اسفنج های آسیب دیده هستند) است ، اما همچنین مجموعه ای از دشمنان جدید مانند پشیمانی را معرفی می کند-موجودات پرنده ای که بار سنگینی را بر دوش شما تحمل می کنند.

با معرفی هر دشمن جدید ، من مشروط به تغییر سبک بازی خود شدم ، و اغلب توانایی های خود را برای کنترل حمله تغییر می دادم. از بین هشت توانایی ، می توانید چهار مورد را همزمان به دکمه های شانه اختصاص دهید. گاهی اوقات تغییر دادن همه توانایی هایم برای کنترل دشمنان خاص بسیار طاقت فرسا بود ، اما پس از مدتی ، تعیین چرخش قدرتها بصری شد.

خوشبختانه ، سرعت یادگیری توانایی های جدید در طول بازی به خوبی پیش می رود و به من فرصت کافی می دهد تا هر یک از آنها را کاملاً درک کنم.

تاثیرگذارتر از این است که Double Fine از طرح مفهومی با دشمنان خود استفاده می کند-مانند استفاده از احساس پشیمانی ، شک و تردید-به عنوان تفسیر واقعی برای انواع دشمن ، که نمونه ای از این است که چگونه Psychonauts 2 مفاهیم جدی را با ارائه عجیب و غریب هماهنگ می کند. کل منسجم و تأثیرگذار

اما مهم نیست که سطح طراحی آن چقدر خوب است ، یا مفاهیم آن چقدر تخیلی است ، برخی از دعواهای سطح پایانی نمی توانند به اوج برسند.

برخی از آنها بهتر از دیگران هستند-عروسک های دستی استفراغ شده از سطح پخت کامپتون یک مبارزه برجسته هستند-اما همه آنها به زمین نمی چسبند.

بیشتر اوقات ، دعوا شامل پرتاب پرتاب موشک به سمت شما در حالی است که از انبوهی از دشمنان دوری می کنید ، و فرمول به ندرت تغییر می کند. از نظر مکانیکی آنها خوب هستند ، اما می توانند در مقایسه با سطوح الهام گرفته از آن کلیشه ای باشند.

خوشبختانه ، حتی پس از برخی از نتایج کمتر از مطلوب در این سطوح ، آنچه در آن انتظار می رود درجه استقبال از آزادی و اکتشاف است. بین هر سطح ، این شانس به من داده شد که جهان را کاوش کنم ، با سطوح خودم کار کنم ، با شخصیت های مختلف آن صحبت کنم یا کارهایی را کاملاً بی نظم انجام دهم.

کاوش در مناطق مرکزی ، که به چهار بخش تقسیم شده اند ، حواس پرتی را از جستجوی اصلی اما لذت بخش است. بدون هیچ گونه نقطه ای برای به هم ریختن صفحه نمایش یا هدایت من، کاوش در مواد طبیعی، و با انگیزه های طبیعی و کنجکاوی مداوم من برای دیدن آنچه در گوشه و کنار مراکز پر جنب و جوش Psychonauts وجود دارد، یا صعود به بالای درختان در جنگل جنگلی حوزه.

من غالباً از یافتن کارت های PSI ، وسایل شکار روبنده ، یا حتی شنیدن توضیحات راز در مورد محیط های اطراف خود کاملاً منحرف می شدم.

مناطق مرکزی همگی برای ایجاد انگیزه در اکتشافات طبیعی با ویژگی های قابل شناسایی طراحی شده و به گونه ای طراحی شده اند که ویژگی های قابل تشخیصی را ایجاد می کند.

من هرگز مجبور نبودم از یک نقشه در مناطق وسیع و وسیع استفاده کنم ، و هیچ گاه در مورد موقعیت خود گم نشده یا گیج نشده ام-گواهی بر جهت هنری متمایز بازی. کاوش و گشت و گذار در اطراف برجسته ترین نقطه برجسته است ، و بسیاری از آن مدیون شخصیت هایی است که در این راه ملاقات می کنید.

این که آیا یکی از کارآموزان دیگر بود ، مانند سام بول که در غذاخوری Lumberjack ، پنکیک های مشکوک درست می کرد ، یا پذیرش تنفر انگیز در اتاق Psychoisolation ، هرگز خط یا تعامل تلف شده ای وجود ندارد. Psychonauts 2 مملو از شخصیت های متنوع است ، با نمایشی که شایسته است بر روی پایه قرار گیرد.

هر تعاملی جهان را عمیق تر می کند و معرفی خانواده سیرک کولی راز ، Aquatos ، گیلاس در بالای سر است. ملاقات با سایر اعضای خانواده و زمان بیشتر برای صحبت با پدر ، زمینه ای ارزشمند را به گذشته راز می بخشد و خانواده ای که در بازی قبلی به زمزمه سقوط کرده بودند.

گپ زدن با خانواده او بسیار جذاب است-حتی گاهی اوقات شرم آور است (مانند این که خانواده سیرک کولی شما وقت خود را در یک سازمان مخفی روانی باید خراب کنند).

خرید ایکس باکس وان دست دوم

خرید PS3 استوک

 

بازی Psychonauts 2 برای چه پلتفرم هایی منتشر میشود؟

علاوه بر این ، به لطف تنوع موسیقی آهنگساز پیتر مک کانل ، هر منطقه به زندگی پر جنب و جوش می رسد ، در حالی که در منطقه مشکوک در حال کاوش در یک تکه بلوگراس با آتش سوزی آتش سوزی است، در بخش هایی از Motherlobe به طرز شگفت انگیزی جادو زده است.

با این حال، مک کانل با ظرافت ملودی های درهم تنیده را در کل قرار می دهد و علیرغم سبک های مختلف مختلف ، همه را یکپارچه و کامل می کند.

بازی در زمان اجرای 15 ساعته خود دارای حجم زیادی است ، اما نتیجه چیزی است که در هر چیزی که به من ارائه می دهد ، از داستان گرفته تا گیم پلی بازی ، تا اکتشاف و البته نگارش آن ، با دقت مورد توجه قرار می گیرد. هیچ دو سطح یکسان نبود ، هر کدام wi ترکید

تخیل شما ، چه صعود به فانوس دریایی که کاملاً از تارهای مو تشکیل شده بود ، چه تصور مجدد مداوم از طراحی سطح بر اساس روان یک شخصیت-تنوع هرگز از الهام بخشیدن من متوقف نشد.

پس از اتمام اعتبار ، من با استفاده از یک خلاقانه خلاقانه ، قصه گویی احساسی و شخصیتهای فراموش نشدنی که امیدوارم در آینده دوباره آنها را ببینم، راضی نشستم.

در زمان من، من به هر شخصیتی وابسته شدم و می دانستم که حرکت از دنیای آن دشوار است، به همین دلیل بسیار خوشحالم که دیدم جهان برای کشف باز است ، با شخصیت هایی برای صحبت کردن و جدید مکالمات بعد از پایان داستان اصلی انجام شود.

خرید پلی استیشن 2 دست دوم

 

بازی Psychonauts 2 برای چه پلتفرم هایی منتشر میشود؟

پلی استیشن 4 ، ایکس باکس وان ، ایکس باکس سری X و سری S ، رایانه های شخصی.

 

نکات مثبت بازی

نوشتن شخصیت های پدیده ای که به عنوان پایه ای برای جهان عمل می کند

رویکرد عمدی متفکرانه و دوست داشتنی به موضوعات جدی شرایط روانی

طراحی الهام بخش مفهومی ، نوشتن و جهت گیری هنری در کنار هم

بازی با پلتفرم و مبارزه لذت بخش است

 

نکات منفی بازی

برخی از باس فایت ها بیشتر شبیه یک افزایش سرعت هستند تا یک نتیجه رضایت بخش

 

سخن پایانی

در ظاهر ، Psychonauts 2 تصویری جذاب ، بلندپروازانه و دقیق از پلتفرمرهای سه بعدی رنگارنگ است. با این حال ، سودمندترین جنبه نه تنها تسلط بر پلتفرم ها یا مبارزه است ، بلکه لایه برداری از لایه ها برای دیدن آنچه در زیر آن وجود دارد.

برای نگاه دقیق تر به شخصیت های آن ، عمق مبارزات ، ترس ها و حسرت های آنها ، که همه آنها پایه بازی هستند. یک داستان احساسی ، خنده دار و گاهی اوقات ویرانگر است ، اما داستانی در مورد بخشش و دومین فرصت است. تقریباً از هر نظر یک دستاورد شگفت انگیز است .

قیمت ایکس باکس ۳۶۰ دست دوم

خرید بازی PS3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی بازی Psychonauts 2 [کامل+ویدئو] نقدها و نمرات و واکنش ها

بررسی بازی Psychonauts 2