در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

بهترین نقد و بررسی کامل بازی Resident Evil Village + [ویدئو]

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village

نقد و بررسی کامل بازی رزیدنت اویل ویلیج

در دو هفته گذشته دو مطلب دیگر در مورد بازی Resident Evil Village منتشر کردیم با عنوان های مقایسه ویدئویی Resident Evil Village در PS4, PS4 Pro,PS5 و اطلاعات کامل در مورد نسخه دمو Resident Evil Village که پیشنهاد میکنیم هر دوی این مطالب رو هم مطالعه کنید.

اما در این مطلب به نقد و بررسی بازی Resident Evil Village می پردازیم. این بازی بازخوردهای خوبی گرفته است.

سازنده: کپکام

ناشر: کپکام

پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس

سبک: اکشن ماجراجویی و ترسناک

مجموعه Resident Evil در طول تاریخ 25 ساله خود ،  به طور مداوم تغییر کرده و تکامل یافته است ، مانند یک دانشمند دیوانه که یک سلاح زیستی مشکوک به خود تزریق می کند و هر بار که خود را نشان می دهد ، یک چیزی جدید جهش می یابد.

در اکثر موارد ، این تحولات ترکیبی جذاب از عناصر بوده است زیرا Resident Evil میکس های مختلفی از بقا-وحشت و گیم پلی اکشن را امتحان می کند. کپ کام با Resident Evil 7 با دید اول شخص ، دامنه باریک تر و گیم پلی بیشتر متمرکز بر ترس و وحشت حرکت کرد.

Resident Evil Village این ایده را تکامل می بخشد تا چیزی بسازد که نسبت به مدل قبلی بسیار متفاوت باشد اما به همان اندازه جذاب باشد.

گرچه چشم انداز و زیرساخت های مکانیکی یکسان است ، Village در مسیر خود از RE7 منشعب می شود . در حالی که هنوز در نقاط ترسناک است ، اما با همان فرمول اصلی اول شخص ، یک هدف کمتری از ترس ایجاد می کند.

نسخه Village همچنان در حال تکامل Resident Evil است که درک جدی از برخی اصول اصلی خود را پیدا می کند ، راه های جدیدی پیدا می کند (یا احیای روش های قدیمی) و می تواند تنش را از بین برد.

خرید ps4 دست دوم

ایکس باکس وان دست دوم

 

ویدئو بررسی بازی Village Resident Evil

هنگامی که نسخه دوم در سال 2005 عرضه شد ، به طور قابل توجهی آنچه را که در آن مرحله بود ، تغییر داد و عوض کرد تمرکز کندتر ، بقا و ترس بازی های قبلی برای یک رویکرد اکشن با سرعت بیشتر.

RE4 ترسناک بود زیرا شما توسط دشمنان غرق شده  ، به گوشه ای باز می شوید و توسط دیوانه هایی که اره برقی دارند ، آنها را تعقیب می کنید. راهروهای تاریک را طی می کند و وحشت را تجربه می کنید.

بنابراین در حالی که RE7 به ایده تاریک و وحشتناک خانه خالی از سکنه اولین Resident Evil متمایل است ، Village با گرفتن نشانه هایی سریعتر و وحشتناکتر RE4 ، این تغییرات را ایجاد میکند.

این باز هم از یک دیدگاه بسته اول شخص است که به طور مداوم از خود می پرسید چه چیزی پشت سر شما است ، بازی می کند و هنوز هم اغلب تمرکز آن بر روی حرکت کندتر و کاوش در محیط های پر زرق و برق و پیچش است.

اما رویکرد Village مشخصاً اکشن محور است و قابل توجه است که Capcom چقدر توانسته است فرمول راه اندازی مجدد خود را به این جهت متفاوت به بازی هدایت کند.

 

داستان بازی Resident Evil Village

Village سه سال بعد داستان Resident Evil 7 را انتخاب می کند و دوباره به قهرمان داستان ایتن وینترز می پردازد. ایتان و میا پس از نجات همسرش میا از خانه بیکر و متعاقباً نجات یافتن توسط پایگاه حق رای دادن رزیدنت اویل ، با کمک کریس مخفی شدند و به اروپا بازگشتند تا زندگی خود را از سر بگیرند.

آنها از آن زمان صاحب یک فرزند دختر شده اند ، و در حالی که آنها سعی می کنند زندگی خود را کنار هم بگذارند ، ایتان همچنان با آسیب روبرو شده مبارزه می کند.

در همین حال ، میا ، تلاش می کند موضوع را از ذهن خود دور کند و حتی به نظر می رسد که برای به خاطر آوردن آن تلاش می کند. اما قبل از اینکه ایتان واقعاً به این موضوع بپردازد که چرا همسرش نسبت به کل آسیب دیدگی “از زنده ماندن در یک خانه پر از هیولا زنده مانده” عجیب است ، کریس و تیمش به خانه این زن و شوهر وارد شدند و ایتان و نوزاد رز را بکشند.

بعد از تصادف اتومبیل ، اتان مدتی بعد از خواب بیدار می شود. دو نفر از نیروهای ویژه تصادفی که او و رز را حمل می کردند کشته شده اند. ایتان در جستجوی کودک گمشده خود در میان جنگل های برفی پرسه می زند تا اینکه به دهکده ای بی نظیر و به ظاهر خالی برخورد می کند.

طولی نکشید که او متوجه شد که توسط گرگینه ها تحت محاصره قرار گرفته است. این کاملاً یادآور آغاز Resident Evil 4 است که فرمول RE را با انداختن شما در دهکده ای پر از دشمن که بیش از اینکه زامبی های بی روح و بی نظمی مانند انسان رفتار کنند ، از بین برد.

لیکان ها اسلحه به دست می گیرند و به شما تیر می اندازند و برای جلوگیری از محاصره شدن ، می توانید به خانه ها بریزید و درها را با مبلمان حصار بزنید تا پیشرفت آنها را کند کنید. اولین چالش اساسی در دهکده زنده ماندن در برابر هجوم این موجودات است زیرا قبل از اینکه کاملاً خسته شوید ، با عصبانیت سعی در ایجاد موانع ، یافتن سلاح و راه اندازی آن دارید.

داستان بازی Resident Evil Village

درست مثل سال 2005 ، نبرد آغازین Village به شدت وحشتناک است و تلاش برای ایجاد موقعیت قابل دفاع یا شرکت در یک درگیری اسلحه ای است که خطر از دست دادن آن جدی است. این احساس کاملاً متفاوتی از وحشت آهسته سوزاندن RE7 است که از جنگ درک می شود.

تعداد گلوله های اسلحه شما با تعداد گلوله هایی که برای کشتن یکی از دشمنان سنگین وزن آن لازم است، یکسان نیست. اما جنگ Village می تواند قلب شما را به همان اندازه منقلب کند.

این واقعیت که Village احساس می کند چنین دور از RE7 است ، در مورد آن کارساز است – به عنوان دنباله ، احساس می شود کپکام به دنبال راهی جدید برای به چالش کشیدن خود است.

بیشتر اوقات در دهکده ، حداقل با توجه به دشواری استاندارد ، خود را برای هر چیزی که قرار است با آن روبرو شوید ، کاملاً مناسب می بینید – چالش در استفاده موثر از منابع و زنده نگه داشتن خود است. Village از همان سیستمهای حرکتی RE7 استفاده می کند که در بعضی مواقع می تواند کمی کند و شل باشد.

اتان به خصوص سریع نیست و حتی در یک دوی سرعت نیز احساس می شود که به سختی حرکت می کند. علی رغم احساس تردد در میان ملاس ، Village طوری تنظیم شده است که دشمنان نیز به آرامی و با احتیاط نزدیک می شوند، بنابراین می توانید به نقاط ضعف آنها ضربه بزنید قبل از اینکه فرصتی برای نزدیک شدن در مناطق مختلف حرکت کنید تا خود را از خطر دور نکنید ، بر تنش افزوده می شود – دیدگاه اول شخص به این معنی است که آگاهی شما بسیار محدود است ، بنابراین مراقب بودن بیش از حد در مورد محیط اطراف خود ضروری است.

بعضی اوقات ، فقط باید بدوید و امیدوار باشید که می توانید مکان بهتری برای ایجاد موقعیت خود پیدا کنید.

در حالی که کنترل ها هنگام احاطه برای لحظات پرتنش کار می کنند ، اما در boss war کمی احساس تزلزل می کنند. در اینجا ، شما اغلب از حملات طفره می روید در حالی که هیولا شما را متهم می کند یا با یک سلاح بزرگ به سمت شما چرخش می کند.

شما می توانید با توانایی بالا بردن دستان خود در یک محافظ ، آسیب دیگری را جذب کنید ، یکی دیگر از دارنده های RE7 که به شما کمک می کند تا محدودیت های حرکت شما را کاهش دهد ، اما استراتژی بهتر این است که سعی کنید در یک میدان جنگ دوید و از این راه دور شوید.

این معمولاً به معنای فداکاری برای دیدن کاری است که حریف شما انجام می دهد تا بتوانید از یک راه سریع حرکت کنید و این یک راه کمی برای مبارزه عجیب است. از آنجایی که ایتان نمی تواند در حالی که به جلو نگاه می کند پهلو قدم بگذارد ، شما مرتباً فقط به دنبال آن می دوید و امیدوارید که هر آنچه به سمت شما می آید شما را آزار ندهد.

به راحتی گلوله ها بدست می آیند، می توانید با جستجوی محیط اطراف خود بیشتر از موادی که می یابید تهیه کنید یا آنها را از دوک ، یک تاجر دوره گرد خریداری کنید که تمایل به حضور در زمان نیاز شما را دارد.

در طول بازی تعداد زیادی اسلحه و به روزرسانی اسلحه پیدا خواهید کرد و بارها و بارها در شهر مرکزی بازدید خواهید کرد تا آن را برای موارد پنهان جدید جستجو کنید. حتی سیستمی برای به روزرسانی شخصیت شما وجود دارد که حیواناتی مانند خوک و مرغ را در اطراف روستا پراکنده می کند.

به آنها شلیک کنید و گوشت آنها را نزد دوک بیاورید ، او آنها را در وعده هایی طبخ می کند که سلامتی شما را افزایش می دهد ، سرعت حرکت شما را افزایش می دهد یا محافظت شما را بیشتر می کند.

بررسی و ری ویو کامل بازی Resident Evil Village

همه چیزهایی که با خود حمل می کنید باید به جایی بروند ، بنابراین Village سیستم مدیریت موجودی RE4 را بازمی گرداند: شما یک چمدان پر از سلاح ، مهمات و مواد بهداشتی دارید که هر مورد فضای شبکه را اشغال می کند. در بیشتر اوقات بازی ، شما احتمالاً نگران این موضوع نخواهید بود .

می توانید وسایل را به اطراف منتقل کنید و مطمئن شوید که همه در مورد شما ، به سبک تتریس مناسب است و موارد بزرگتری را از Duke خریداری کنید تا بتوانید وسایل بیشتری را به همراه داشته باشید – اما این سیستم وقتی شروع به فکر می کند که آیا باید بفروشید جالب ترین است.

اسلحه های قدیمی را خاموش کنید یا موارد کم مصرف را به نفع مواردی مانند مهمات اضافی پرتاب کنید. با مهربانی ، مواد دستی در موجودی شما در نظر گرفته نمی شود ، بنابراین شما می توانید گلوله ها و مواد بهداشتی را در پرواز بسازید.

پلی استشین 3 دست دوم

پلی استیشن 2 دست دوم

 

دشمنان در Village 

اگرچه Village دشمنان بسیار بیشتری نسبت به RE7 برای جنگیدن دارد ، اما همه اینها تیراندازی نیست. هنگام پیشرفت در داستان ، چهار منطقه مختلف برای باز کردن قفل وجود دارد ، که هر کدام توسط یکی از چهار لرد هدایت می شوند – هیولا ترسناک که بر روستا و منطقه اطراف آن تسلط دارند.

اولین قلعه ای است که توسط لیدی دیمیترسکو اداره می شود (او شهرت زیادی در اینترنت دارد) ، و گرچه شما زمان زیادی را صرف ظاهر شدن جمجمه های لیکان در روستا خواهید کرد ، اما در قسمت قلعه تیراندازی بسیار کمتری انجام می شود.

شما گاهی اوقات با دشمنانی روبرو خواهید شد که باید آنها را شلیک کنید ، اما زمان بیشتری در قلعه صرف مرور راهروهای تنگ آن می شود زیرا دیمیترسکو و دخترانش – همه خون آشام هایی که به ظاهر قادر به تبدیل شدن به ابر اشکالات و ترکیب مجدد خود در جای دیگر هستند .

شما نمی توانید با سلاح های معمولی خود دیمیسترسکو یا دخترانش را بکشید ، بنابراین باید فرار کنید. کل سطح صرف کاوش در قلعه ، جستجوی مواردی می شود که شما برای پیشروی در منطقه نیاز دارید ، در حالی که به قدم های ناگهانی Dimistrescu گوش می دهید و سعی می کنید از او دور شوید.

قسمت های بعدی بازی موانع مختلفی را در مسیر شما قرار می دهد. سطوح بسیار پازلی وجود دارد که یادآور عمارت Resident Evil یا ایستگاه پلیس Resident Evil 2 است. بخشهایی وجود دارد که دشمنان قدرتمند را از دور می شنوید و می دانید که باید با آنها روبرو شوید ، شروع به جمع کردن می کنید.

نکاتی وجود دارد که نشان می دهد دهکده می تواند در برخی از ترسهای شدید که باعث شد RE7 بسیار قابل توجه باشد ، خوب عمل کند.

کافی است بگویم که اگرچه Village اسلحه های زیادی به شما می دهد و به شما امکان استفاده از آنها را می دهد ، اما در هنگام سر زدن به هر گوشه جدید نیز در حفظ فضای ترس بسیار مناسب است.

ممکن است سلاح های زیادی داشته باشید ، اما آیا می توانید در مقابله با چیزی که قرار است با آن روبرو شوید استفاده کنید؟ آیا آنها حتی علیه موجود بعدی که با آن روبرو می شوید کار خواهند کرد؟ تعادل بسیار خوبی بین ارائه بسیاری از اقدامات و حفظ آن ترس وجود دارد.

این همان اضطراب شدیدی نیست که RE7 به وجود آورد ، اما Village نوع ترس خود را تشدید می کند ، و شما را با چند قطعه عالی RE7 به شما ضربه می زند تا هنگامی که انتظار آن را ندارید ، تنش را به هم بزنید. دیگران بعد از بازی به شما یادآوری می کنند که فقط داشتن اسلحه زیاد به معنای شکست ناپذیری شما نیست.

دشمنان در Village 

هیچ دو بخش از Village کاملاً یکسان نیستند و هر یک از جنبه های مختلف بازی های قبلی Resident Evil استفاده می شود تا آنها را با احساس اساسی RE7 ترکیب کند تا چیزی جدید و نوستالژیک ایجاد کند.

این بسیار چشمگیر است که چگونه ماهرانه بازی می تواند در طول مدت زمان خود به چیزی کمی متفاوت تغییر کند و هر بخش در نوع خود سرگرم کننده ، و طبیعتاً ترسناک است. نتیجه یک بازی است که دائماً چیز جدیدی را به سمت شما پرتاب می کند اما همیشه احساس می کنید برداشت جدیدی از آنچه قبلاً می دانید و تجربه کرده اید ، است.

بله ، این یک hodgepodge از ایده های Resident Evil است ، اما هر یک بسیار عالی اجرا می شود – این یک بازی است که به نظر می رسد از علایق مخاطبان آگاه است و می تواند بهترین عناصر را فراهم کند.

اخطار مربوط به آخرین ساعت بازی است ، جایی که همه چیز به یک چرخش عجیب و غریب تبدیل می شود. در آستانه لحظات پایانی Village ، این اقدام حتی بیشتر هم می شود ، و در نتیجه آخرین برخوردهای دشمن باعث می شود که احساس انحراف بی مورد داشته باشید و چیز زیادی به بسته کلی اضافه نمی کنید.

جایی که درگیری های گذشته با انبوهی از لایکان ها امور شدیدی بود که شما را ملزم به ادامه حرکت و توجه دقیق به آنچه رو به رو هستید می کرد ، این بیت های آخر احساس می کنند که شما از یک پورتال وارد یک بازی دیگر شده اید.

برای چند لحظه در آنجا ، Village بدترین قسمتهای اکشن سنگین Resident Evil 6 را ترسیم می کند ، و از دست دادن اطلاعاتی که باعث می شود دندان خود را بچرخانید و مشت های خود را ببندید ، از دست می دهد و آن را برای چیزی شبیه به تیراندازانی مانند Call of Duty عوض می کند.

همین لحظه برخی از ناسازگاری های داستان ویلج را برجسته می کند. علی رغم اینکه تصاویر قبل از انتشار متمرکز بر لوگوی شرکت Umbrella در بازی بود ، اما نحوه اتصال Village با حق رای دادن RE بزرگتر کمی مشکل است. همین مسئله در مورد کریس ردفیلد هم صدق می کند ، که اینجا و آنجا حاضر می شود تا چیزی رمزآمیز بگوید بدون اینکه واقعاً چیزی آشکار کند.

تمرکز بر تعاملات ایتان با چهار لرد و کشف آنچه در این روستا می گذرد سرگرم کننده و جالب تر است – اینها آنتاگونیست هایی هستند که به صورت ریز و انسانی به وجود می آیند. آنها به طور خاص یکدیگر را دوست ندارند اما به هر حال همه مشتاق شکنجه و معلول کردن شما هستند و تعاملات آنها با ایتان و یکدیگر به شخصیت آنها بعد می بخشد.

در مجموع ، این بهترین داستان Resident Evil نیست ، اما یک داستان شیطانی و شرور سرگرم کننده است. فقط شرم آور است که وقت بیشتری برای کشیدن همه رشته های آویز RE7 یا گره زدن آن بهمراه حق رای دادن اختصاص داده نشده است.

خوشبختانه ، انحراف در اواخر بازی خیلی طول نمی کشد ، و عناصر مربوط به مبارزه سرگرم کننده هستند – مبارزات یک به یک یا یک نفر بسیار زیاد ، و یافتن راه هایی برای از بین بردن دشمنان قبل از اینکه بتوانند شما را پاره کنند – به حالت بازی سریع Mercenaries پیوند می شوند. این نیز مانند یک آسانسور مستقیم از Resident Evil 4 احساس می شود.

نبرد Village را می گیرد ، یک تایمر به آن می زند و آن را بر روی امتیاز گرفتن متمرکز می کند. Mercenaries به خودی خود یک فعالیت جانبی سرگرم کننده است ، همیشه شما جرات می کنید تا با تعادل سریع دشمنان و تلاش برای تکمیل سریع ترین سطح یکی از سطوح داده شده خود ، نمره بالاتری بگیرید.

این نشان می دهد که جنگ در Village می تواند چقدر سخت باشد ، اگرچه گاهی اوقات با احساس آرام حرکت در زیر آب ، در اطراف میدان جنگ ، می توان کمی آن را متوقف کرد.

نکات مثبت و منفی بازی Resident Evil Village

یکی دیگر از جنبه های Village Resident Evil Re: Verse حالت متمرکز بر روی چند بازیکن است که در آن شما به عنوان شخصیت های Resident Evil و همچنین هیولاها با سایر بازیکنان می جنگید. Re: Verse قرار است تابستان امسال به طور جداگانه برای خریداران Village منتشر شود ، اما در این بررسی لحاظ نشده است.

Resident Evil 7 بازگشت بسیار خوبی به بخش های ترسناک  بود ، اما با ایده ها و دیدگاه های جدید به طرز جذابی تغییر کرده است. Village یک معرفی مجدد هوشمندانه از بهترین عناصر اکشن Resident Evil است.

اگرچه برخی از مواردی را که باعث می شود RE7 هوای تازه ای بگیرد (یا شاید هوای سست ، بیات و پر از قالب ، اما به طرز خوبی) گرفته است ، Village تکامل می یابد و به موجودی منحصر به فرد خود تبدیل می شود. این باعث می شود که شما تعجب کنید که Resident Evil شیطان پر پیچ و تاب و زیبایی که ممکن است در آینده تغییر شکل دهد.

 

نکات مثبت بازی Resident Evil Village

خلق بهترین صحنه های اکشن در این نسخه از Resident Evil را به روز می کند و آنها را به خوبی با طرح های RE7 ترکیب کرده است.
تغییرات خوبی که یکسری نواقص جزئی را پوشش میدهد.
مبارزه مخصوصاً در The Mercenaries بسیار فشرده ، روان و سرگرم کننده است.

 

نکات منفی Resident Evil Village

ساعت آخر در جهتی انجام می شود که احساس می کنید به یک بازی دیگر تعلق دارد.
تبهکاران سرگرم کننده هستند اما ارتباطات داستانی با بقیه امتیازات ندارند.

اگر شما این بازی جذاب را تجربه کرده اید تجربه خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

خرید Xbox 360 دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین نقد و بررسی کامل بازی Resident Evil Village + [ویدئو]

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village