در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

معماری Velocity ایکس باکس سری ایکس چیست؟ بررسی کامل + ویدئو تریلر

معماری Velocity ایکس باکس سری ایکس چیست؟ + ویدئو تریلر

هر آنچه در مورد جزئیات معماری Velocity ایکس باکس سری ایکس میدانیم

جعبه سری X با مجموعه ای از پیشرفت ها ، با تمرکز بر سرعت ، وارد نسل بعدی می شود. کنسول خانگی آینده مایکروسافت بدون شک سریعتر از نسخه های قبلی است ، چه CPU Zen 2 ، عملکرد شناور 12TF ، چه تنظیمات درایو حالت جامد NVMe. این امر با معماری Xbox Velocity مرتبط است و با سخت افزار Xbox Series X با دانش نرم افزاری ردموند ازدواج می کند.

مایکروسافت Xbox Velocity Architecture را به عنوان یکی از اجزای اساسی Xbox Series X ، شامل سخت افزار و نرم افزار ، آماده می کند تا “قابلیتهای جدیدی را باز کند که قبلاً در توسعه کنسول دیده نشده بود.” فراتر از بازاریابی ، نام تجاری به معماری جدیدی اشاره می کند که برای Xbox Series X طراحی شده است ، ذخیره سازی و پردازش را در کنسول ساده می کند.

به گفته مایکروسافت ، Xbox Series X Velocity Architecture می تواند زمان بارگذاری و اندازه فایل بازی را کاهش دهد ، در حالی که Xbox جدید را از قدرت مشخصات اولیه آن فراتر می برد.

جهت خرید بازی xbox series s کلیک کنید.

 

جیسون رونالد ، مدیر برنامه های Xbox Series X در پست اخیر Xbox Wire توضیح داد که Xbox Series X Velocity Architecture “راه حل نهایی برای پخش دارایی های بازی در نسل بعدی است” ، که در کنار پردازنده طراحی سفارشی Xbox جدید کار می کند. “ارائه تجربیات بازی های نسل بعدی برخلاف آنچه قبلاً دیده اید”.

رونالد می نویسد: “اگر پردازنده سفارشی طراحی شده ما در قلب Xbox Series X قرار داشته باشد ، معماری Xbox Velocity روح است.”

معماری Velocity نحوه بارگیری دارایی های بازی Xbox Series X را از طریق ذخیره سازی ، که به عنوان جریان دارایی شناخته می شود ، بهبود می بخشد ، در حالی که فضایی را که این دارایی ها در درایو اشغال می کند ، کاهش می دهد.

این راه حل با دو چالش اصلی عناوین مدرن روبرو می شود ، با اندازه نصب به سرعت در حال افزایش است و از نظر محاسباتی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد. این تصویر یک ستون فقرات برای پشتیبانی از بازی های پیچیده نسل بعدی و در عین حال کاهش زمان بارگذاری است.

خرید لوازم جانبی ایکس باکس سری ایکس

 

معماری Velocity ایکس باکس سری ایکس چیست؟

 

معماری Xbox Velocity چه تاثیری بر روی بازی ها دارد؟

مایکروسافت قبلاً در مورد تاثیر مورد انتظار بر روی بازی های جهان باز ، با محیط های بزرگ و متغیرهای اصلی صحبت کرده است.

اندرو گوسن ، عضو فنی Xbox Series X در مایکروسافت از طریق Xbox Wire اظهار داشت: “CPU مغز کنسول جدید ما است و GPU قلب است ، اما معماری Xbox Velocity روح است.”

“معماری Xbox Velocity بسیار بیشتر از دفعات گذشته سریع است. این یکی از نوآورانه ترین قسمت های کنسول جدید ما است. این در مورد انقلابی است که چگونه بازی ها می توانند دنیایی بسیار بزرگتر و جذاب تر ایجاد کنند.”

مایکروسافت نمونه هایی از بازی های آن دسته ها را ارائه می دهد ، از جمله Final Fantasy XV ، Assassin’s Creed Odyssey و Red Dead Redemption 2. این عناوین برای بارگذاری اولیه طولانی بدنام بودند ، گاهی اوقات برای شروع چند دقیقه زمان می برد.

و برای بازی هایی که بارگیری را با کند کردن بازیکنان ، اعم از آسانسور یا راهرو ، پوشش می دهند ، Xbox Series X ممکن است آزادی خلاقیت بیشتری برای جلوگیری از این محدودیت ها ایجاد کند.

علاوه بر این ، یک ویژگی  سریع Xbox Series X این است که به بازیکنان اجازه می دهد بدون هیچ مشکلی به همان جایی که در بازی متوقف شده بودند ، برگردند.

رونالد توضیح می دهد: “معماری Xbox Velocity به طور اساسی در مورد چگونگی استفاده توسعه دهندگان از سخت افزار ارائه شده توسط Xbox Series X تجدید نظر می کند.”

از تکنیک های ارائه کاملاً جدید تا حذف زمان بارگذاری مجازی، تا دنیای زنده بزرگتر و پویاتر که در آن پ، به عنوان یک بازیکن، می توانید نحوه کاوش خود را انتخاب کنید، ما نمی توانیم با نتایج اولیه ای که در حال حاضر بیشتر هیجان زده می شویم.

 

ویدئو تریلر معماری Xbox Series X Velocity 

معماری Xbox Velocity ممکن است برای گیمرها پیچیده به نظر برسد ، اما وقتی فقط به چند جزء اساسی تقسیم شود ، بهتر درک می شود. مایکروسافت این فناوری را به عنوان نقطه اوج چهار ماژول مهم توصیف می کند که شامل دو جزء سخت افزاری سفارشی در Xbox Series X و نرم افزار مکمل آن است.

ذخیره سازی SSD سفارشی جدید مایکروسافت در Velocity Architecture در Xbox Series X مرکزی است و از یک راه حل داخلی NVMe استفاده می کند و سرعتهای نامرئی را در نسل های گذشته ارائه می دهد.

که 2.4 گیگابایت بر ثانیه خروجی ورودی/خروجی خام را فراهم می کند – یا 4.8 گیگابایت بر ثانیه فشرده می شود ، که توسط یک بلوک رفع فشار فشرده فعال می شود. در مقایسه با 120 مگابایت بر ثانیه ارائه شده توسط ایکس باکس وان ایکس ، ریاضیات سریع نشان می دهد که افزایش 40 برابری می تواند یک واقعیت باشد.

بلوک فشرده سازی سخت افزاری نقش حیاتی ایفا می کند و به بازی ها اجازه می دهد فضای کمتری را از طریق فشرده سازی روی SSD مصرف کنند.

این سخت افزار به مقابله با فشرده سازی زمان اجرا اختصاص داده شده است ، بازی ها بدون مشکل بیشتر به CPU اجرا می شوند. از Zlib ، یک کتابخانه فشرده سازی داده های چند منظوره و یک سیستم جدید مرموز به نام “BCPack” استفاده می کند که برای بافت GPU طراحی شده است.

ما همچنین DirectStorage داریم که بر اساس DirectX ساخته شده است و هدف آن کاهش بیشتر حجم کار CPU است. API جدید مایکروسافت به دنبال بهینه سازی کارایی جریان دارایی Xbox Series X است و برنامه هایی برای گسترش دستگاه های ویندوزی پیش می رود.

این امر با Sampler Feedback Streaming (SFS) ، ساده سازی استفاده از GPU و بارگیری تنها بخش هایی از بافت مورد نیاز تنظیمات ، جفت می شود. هر دو راه حل های نرم افزاری ارائه می دهند که کارایی بازی ها را در Xbox Series X افزایش می دهد و از مزایای کامل CPU و GPU استفاده می کند. پیشنهاد می شود جهت خرید xbox series s کلیک کنید.

چهار مولفه ای که باعث ایجاد معماری Velocity می شوند چیست؟

 

چهار مولفه ای که باعث ایجاد معماری Velocity می شوند چیست؟

مولفه اول) SSD سفارشی NVME

به عنوان “پایه و اساس معماری سرعت Xbox” ، سفارشی Xbox Series X ، 1 ترابایت SSD NVME ، 40 برابر توان خروجی ورودی/خروجی Xbox One را مجاز می کند. این بدان معناست که SSD سری X می تواند داده ها را بسیار سریعتر بخواند و بنویسد – در نتیجه عملکرد را به شدت افزایش می دهد.

با این حال ، طبق گفته مایکروسافت ، این SSD برای عملکرد پایدار و پایدار طراحی شده است ، برخلاف عملکرد اوج – به این معنی که توسعه دهندگان هنگام طراحی بازی های خود محدودیت ها و موانع کمتری دارند. این عملکرد پایدار در مورد کارت ذخیره سازی قابل افزایش Seagate نیز صدق می کند ، به این معنی که بازی شما در خارج یا داخلی نگهداری می شود ، شما همان تجربه را خواهید داشت.

 

مولفه دوم) سخت افزار فشرده سازی سریع

ایکس باکس سری ایکس از یک فشرده ساز استاندارد LZ استفاده می کند ، در حالی که از الگوریتم اختصاصی جدیدی استفاده می کند که به طور خاص داده های بازی را فشرده می کند. این بدان معناست که  زمان بارگیری کوتاه تر و اندازه فایل های بازی کوچکتر می شود.

خرید ایکس باکس وان دست دوم

 

مولفه سوم) API جدید DirectStorage

Xbox Series X با یک افزودنی جدید به خانواده DirectX عرضه شده است: DirectStorage API. API DirectStorage به توسعه دهندگان کنترل بیشتری بر عملیات ورودی/خروجی خود می دهد ، به این معنی که آنها می توانند به طور کامل از عملکرد ورودی/خروجی خام استفاده کنند و در نتیجه زمان بارگذاری به طور مجازی حذف شود.

خرید PS5 دست دوم

 

مولفه چهارم) Sampler Feedback Streaming (SFS)

بافت های بازی اغلب در سطوح مختلف جزئیات و وضوح بهینه می شوند و اشیاء دورتر وضوح ضعیف تری نسبت به اجسام نزدیک دارند.

Sampler Feedback Streaming به این معنی است که فقط قسمت های فرعی از این بافت ها در مواقع مورد نیاز بارگذاری می شوند. این باعث می شود که Xbox Series X از لحاظ فنی از قدرت مشخصات اولیه خود فراتر رفته ، در عین حال حافظه را آزاد کرده و به کارایی ورودی/خروجی موثرتری منجر شود و در نتیجه بازی های غنی تر و همه جانبه تری ایجاد شود.

خرید PS4 دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معماری Velocity ایکس باکس سری ایکس چیست؟ بررسی کامل + ویدئو تریلر

معماری Velocity ایکس باکس سری ایکس چیست؟ + ویدئو تریلر