سبد خرید من

نقد و بررسی اساسینز کرید: والهالا (Assassin’s Creed Valhalla)

نقد و بررسی اساسینز کرید: والهالا (Assassin's Creed Valhalla)

بازی assassins creed valhalla

اساسینز کرید والهالا (Assassin’s Creed: Valhalla‎) یک ویدیو گیم اکشن، ماجراجویی و اول شخص است که توسط کمپانی یوبی‌ سافت در سال ۲۰۲۰ تولید شد و توانست نظر بسیاری از منتقدان و گیمر ها را به خود جلب کند.

این بازی بر روی پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکسو اس ، استادیا و مایکروسافت ویندوز قابل اجرا است.
در این مطلب ما به نقد و بررسی دقیق تر این بازی میپردازیم.

 

برای مشاهده صفحه رسمی بازی ASSASSINS CREED VALHALLA در وبسایت یوبیسافت روی این متن کلیک کنید

بازی assassins creed

اساسين كريد والهالا (Assassin’s Creed Valhalla ) به حق بار ميراث سرى بازى هاى اساسينز كريد را به دوش ميكشد. دوازدهمین بازی از سرى Assassin’s Creed در ارتباط با ريشه هاى قديمى مجموعه ی اساسین کرید و نوآوری های جديد ويديو گيم ها این حماسه را رقم زده است. این بازی برای طرفداران قدیمی اساسینز کرید یک تجربه ی بسیار خوشایند و سودمندتر است، اگرچه تازه واردان هم می توانند از Valhalla بدون دانستن پیشینه ی بازی لذت ببرند.

شخصیت لیلا در بازی اساسینز کرید

داستان مدرن

در بازی Assassin’s Creed Valhalla‎ ، برای بار دیگر در سری اساسین کرید، به عنوان قهرمان امروزی، لیلا حسن (Layla Hassan) بازی میکنید، که هنوز بعد از اتفاقات ناگواری که در پایان دومین محتوای قابل دانلود (DLC) در، Assassin’s Creed Odyssey در مورد سرنوشت آتلانتیس رخ داد در شوک است.

لیلا بعد از طرد شدن از تیم قدیمی اش اکنون با اساسین های دیگر Shaun Hastings و Rebecca Crane همکاری میکند. این اکیپ سه نفره، خودشان را با وظیفه ی سخت و طاقت فرسای نجات دنیا رو به رو میبینند، در حالی که تنها سرنخ آنها برای چگونه انجام دادن عملیات نجات دنیا، پیامی مرموز از مبدأ نامشخص است. این پیام مختصات یک گور را به آنها میدهد.

بدون هیچ راهنمایی و اطلاعات دیگری لایلا با یک نمونه ی دی ان ای، که از قطعات به جای مانده از اسکلت درون گور به دست آورده به آنیموس وارد میشود، و به آنیموس اجازه میدهد به دی ان ای ها حیاتی دوباره ببخشد. در این قسمت از اساسین کرید لایلا بعد از ورود به آنیموس تبدیل به ایور Eivor میشود. ایور یک وایکینگ است که در قرن نهم میلادی زندگی میکند.

میحط بازی اساسینز کرید

بازی های اساسینز کرید به طور معمول درگیر یک خط داستانی مدرن و امروزی هستند که در کنار داستانه ایی تاریخی که در گذشته رخ داده اند پیش می رود. Assassins Creed Valhalla‎ نیز به همین شکل است. با این تفاوت که بخش مدرن داستان والهالا بیشترین انسجام را نسبت به دیگر قسمت های بازی که در سال های اخیر تولید شده است داشته، والهالا در روایتش به مفهوم سرنوشت میپردازد.

این بازی پر است از خطرات واضح، حاضر و هیجان انگیز که با طراحی بسیار خوب با سیر حوادث بازی همراه شده است. با این حال یک ایراد کوچک دارد و آن این است که به میزانی که انتظار می رفت به دومین کارکتر اصلی والهالا یعنی لیلا اهمیت داده نشده است زیرا که آرک های او در این بازی به نحوی است که احساس نمی کنید آن را کسب کرده باشد.

در بازی ای که تماماً در مورد سرنوشت و تلاش برای رها شدن از تقدیر مقدر است، حس میکنید لیلا بیشتر شبیه یک مسافر است تا هدایت کننده ی داستان! خصوصیت معرف شخصیت لیلا طبیعت بی پروای او است که در Origins و Odyssey به خوبی نشان داده شده.

با توجه به عدم تکامل شخصیت لیلا در جنبه های مختلف، شخصیت پردازی او در بازی والهالا بیشتر پر از تناقض به نظر میرسد که این اتفاق موجب میشود، خط داستانی امروزی کمی راضی کننده نباشد. خوشبختانه لیلا شخصیت اصلی اول والهالا نیست و بیشتر اتفاقات جریان داستان بازی را ایور (Eivor) به دست میگیرد.

کارکتر ایور

داستان تاریخی

افسانه ی Vinland

در کمیک Assassin’s Creed Valhalla: Song of Glory ایور به عنوان یک زن به تصویر کشیده شده است، که انتخاب درست تری هم برای این کارکتر به نظر میرسد و ما پیشنهاد می کنیم شما هم به این شکل شخصیت ایور را بازی کنید.

با این حال اگر نخواستید می توانید نقش ایور را به عنوان کارکتر مرد بازی کنید یا اجازه دهید آنیموس برای شما انتخاب کند، که در این صورت جنسیت ایور در نقاط خاصی از داستان بازی بین زن و مرد تغییر می کند! در ضمن شما میتوانید هر زمان که بخواهید بین این سه گزینه (زن، مرد، انتخاب آنیموس) جا به جا شوید.

انتخاب کارکتر ایور

ایور کیست؟

ایور که یک جنگجوی وایکینگ است را در کنار برادر ناتنی اش سیگرد (Sigurd) رهبر قبیله ی ریون (Raven)، میبینیم. در شروع بازی Assassins Creed Valhalla، الهاماتی به ایور میشود که پیش بینی میکنند، ایور دچار سرنوشت وحشتناکی میشود.

قبل از اینکه او بتواند جزییات این الهامات را به خوبی درک کند، سیگرد تصمیم میگیرد نروژ را به مقصد انگلستان ترک کند و از ایور میخواهد او را همراهی کند. زمانی که این دو مستقر میشوند در می یابند که خانه ی جدیدشان را در مرکز چندین جنگ داخلی بنا کرده اند.

سیگرد می رود تا با هر کدام از چهار حکومت انگلستان ( Wessex, Northumbria, East Angliaو Mercia) که قبول کردند، متحد شود تا قلمرویی امن برای قبیله خود فراهم کند. و ایور را در محل اقامتشان تنها میگذارد تا بر مستقر شدن قبیله نظارت داشته باشد.

سیگرد تنها زمانی ایور را فرا می خواند که به استقامت و هوش زیرکانه ی او برای اطمینان از خیانت نکردن متحدانش نیاز دارد.

شخصیت های بازی Assassin’s Creed Valhalla

داستان والهالا در مجموعه ای از آرک های روایی مستقل پیش میرود که در مجموعه ی اساسینز کرید اولین بار است.

با صحبت با زن سیگرد، رندوی (Randvi) می توانید انتخاب کنید که کدام یک از راهنمایی ها و راهبرد های سیگرد را دنبال کنید که این تصمیمتان داستانی 2 تا 3 ساعته را رقم میزند. بعد از به پایان رساندن هر کدام از آنها نزد رندوی برمی گردید تا آنچه دریافتید را گزارش کنید، و منابع و اطلاعات جمع آوری شده را در استقرار قبیله سرمایه گذاری کنید و پس از آن روایت بعدی را انتخاب کنید.

انتخاب در بازی Assassin’s Creed Valhalla

ساختار آرک های بازی اساسینز کرید والهالا هم موافق و هم مخالف با ساختار های گذشته ی سری assassnis creed عمل میکند. زمانی که یک آرک تمام میشود قابل بازی مجدد نیست.

بعضی کارکترهای مشخص ممکن است در آرک های بعدی حضور داشته باشند، اما به ندرت اتفاق می افتد. این نوع از داستان پردازی، والهالا را به یک روایت چند لایه و پر از داستان های مختلف بدل میکند.

در این بازی بر خلاف اکثر بازی های اساسینز کرید یک خط روایی اصلی از حوادث پشت سر هم وجود ندارد بلکه حوادث متعددی خیلی سطحی کنار هم قرار گرفته اند. به شکلی که به نظر میرسد والهالا به تعداد زیادی از عملیات های فرعی بزرگ تقسیم شده است.

این امر از این نظر به نفع بازی است که بدین معناست که اگر یک آرک، روایتی خاص از شخصیت ها، یا بازی ای دارد که شما از آن لذت نمیبرید، بیش از حد درگیرش نمی شوید. برای مثال در یکی از آرک ها برای اینکه بفهمید چه کسی در گروه شما خیانتکار است، مجبور به گشتن دنبال سر نخ های محیطی هستید که به سختی هم پیدا میشوند. این خیلی خوب است که وقتی این آرک تمام می شود، میدانید که هیچ گاه لازم نیست که مجدد درگیر این بخش از انگلستان شوید، داستان به زودی از این آرک می گذرد.

بازی معمولاً به نحوی بر خورد میکند که انگار اساساً هیچگاه همچین آرکی وجود نداشته است، به زودی کارکتر های جدید را ملاقات میکنید و درگیر ساختارهای جدید عملیات ها خواهید شد. با این حال این خصوصیت بر ضد بازی هم هست چون چیزی که دوست داشته باشید هم دوام زیادی نخواهد داشت.

روابط در بازی assassins creed valhalla

بزرگترین ضعف آرک های مستقل این است که شخصیت های پشتیبان و فرعی سطحی هستند. زیرا شخصیت ها معمولاً تنها برای چند ساعت در اطراف شما می مانند و زمان زیادی برای پرداخت و اضافه کردن جزییات شخصیتشان وجود نداشته، و اگر هم پرداخت برای شخصیتی انجام شده باشد، خیلی سرسری اتفاق افتاده است.

حتما بخوانید
چرا سونی از شرکت در E3 2021 طفره می رود

برای مثال مرد سر سختی در بازی وجود دارد که لجوجانه مسر است که دانمارکی های کافر باید معتقد به خدا شوند، ولی بعد از یک شب نوشیدن با ایور و ربوده شدن لحن خود را عوض میکند و در عرض چند ساعت تمام خصوصیات اخلاقی اش 180 درجه دچار تغییر میشوند.

این تغییرات سریع در دیدگاه ها و اصول اخلاقی شخصیت ها در موارد مشابه این مورد، در طول بازی در جاهای دیگر هم اتفاق می افتد که معمولا آنها هم غیر قابل باور هستند. به خصوص روابط عاشقانه ای که در طول بازی میبینیم، از این اشتباه ضربه می بینند.

بر عکس کاساندرا (Kassandra) در اودیسه، ایور در والهالا میتواند با بعضی ازکارکتر ها وارد روابط احساسی طولانی مدت شود و به دفعات آنها را در قرار هایی عاشقانه ملاقات کنند. و به جز یک مورد از این روابط (به دلیل اسپویل نشدن نگفتیم) باقی روابط سطحی هستند و تاثیر معنا داری بر روی داستان ایور ندارد.

در میان این کارکتر های کم عمق والهالا، ایور کسی است که آبروی بازی والهالا را میخرد. در طی بازی نزدیک به 70 ساعت را با او میگذرانیم. بنابراین آرک های شخصیت او به خوبی نوشته و پرداخت داده شده است، که همین امر اجازه می دهد با سرعت قابل باوری شخصیت ایور تغییر و تکامل پیدا کند.

انگیزه ی اولیه ی ایور اجتناب از پذیرش سرنوشت اش است، هر چند که شخصیت واقعی او از قبل تعریف شده و یک جنگجوی سرسخت است که زود خشمگین میشود اما همچنان به قبیله اش وفادار است، زیرک است و در عمق وجودش حالتی شاعرانه دارد. می توانید افکار و اعمال او را به هر سمت و سویی ببرید.

ایور نمی خواهد آیندگان از او به عنوان یک خائن سر افکنده یاد کنند و واقعاً تاثیر گذار است که می بینیم، برای اینکه مطمئن شود این اتفاق نمی افتد تا کجاها پیش می رود.

بازی اساسینز کرید valhalla

تصمیماتی که شما می گیرید تعیین می کند که دیگران به خصوص سیگرد چه نگاهی به ایور داشته باشند، که این امر میتواند در پایان بعضی از آرک های بخصوص و یا کلیت روایت بازی تغییراتی هر چند جزئی ایجاد کند.

این تغییرات به این دلیل کوچک و جزئی هستند که روایت تناقض تاریخی پیدا نکند و تأثیرشان در همین حد کم، در واقعیت های تاریخی زیاد نیست. بازی در عوض به شما این امکان را میدهد که تا حد قابل توجهی خصوصیات اخلاقی ایور را به صورت قهرمان مورد علاقه ی خود شکل دهید. برای مثال در یکی از آرک ها تشخیص اشتباه هویت خائن توسط شما موجب میشود یکی از متحدانی که پیدا کردید مورد اصابت تیر قرار بگیرد، که این اتفاق احتمالاً باعث مرگ آن شخصیت شده زیرا دیگر هیچ خبری از او شنیده نمی شود.

تصمیمات شما میتواند بر چگونگی و نحوه ی بازی هم تاثیر گذار باشد. برای مثال بعد از بخشیدن یکی از دشمنان در بازی آن مرد پاسخ مهربانیتان را با گفتن اینکه چطور از اضافه شدن نام ایور به لیست هدف های شکار Zealot های سرگردان جلوگیری کنید، میدهد. ولی در صورتی که او را بکشید هیچ گاه این اطلاعات را به دست نمی آورید و گروهی از خطرناک ترین و قوی ترین دشمنان در والهالا در طول بقیه بازی به دنبال کشتن شما خواهند بود.

هر چند می توان گفت ایور تنها کارکتری به شمار میرود که گرداننده ی بازی است، ولی این به سود بازی تمام شده و حتی در ساختار روایت داستان والهالا جواب داده است.

مدت زمان بازی

پیشبرد داستان اصلی 65 ساعت زمان میبرد و تقسیم والهالا به داستان های 2 تا 3 ساعته ی قابل فهم تر به شما کمک میکند داستان را دنبال کرده و پشت سر بگذارید.

نقاط توقف مشخصی در داستان وجود دارد که به متعادل کردن روایت کمک میکند. لذا شما به سرعت میان بخش های پرشور جهش نمی کنید یا دچار دوره های طولانی که هیچ اتفاقی در آنها نمی افتد نمی شوید.

البته این انسجام و همگام سازی بدون اشکل هم نیست، بازی والهالا خیلی زمان میبرد تا به آرک های هیجان انگیز و جذاب تر برسد. زمانی که با آرک های به یاد ماندنی و انجام کار های بیشتر در محل استقرار گروه، بازی به اوج خود میرسد والهالا آن نوع از اعتماد به نفس که از سومین بازی اول شخص اوپن ورلد (open-world RPG) اساسین کرید انتظار می رفت را نشان میدهد. اما زمان زیادی احتیاج دارد تا به این نقطه برسد.

assassins creed valhalla map

در ابتدا انتخاب شما تنها به دنبال کردن دو متحد محدود است. اما بعد از گذراندن 15 ساعت اولیه بازی، انتخاب های شما برای انجام ماموریت های ممکن، زیاد می شود. راندوی (همسر سیگرد) نقاط قابل توجه و مختلفی روی نقشه به شما می دهد و بازی شما را به طی کردن مسیری مشخص تشویق می کند.

برای مثال هر چند که شما 4 متحد بالقوه دارید که میتوانید آنها را دنبال کنید، اما ممکن است تنها دوتا از آنها در محل هایی باشند که با سطح قدرت کنونی شما تطابق دارند، بازی همه ی متحدان ممکن را به یک باره و در سطح قدرتتان به شما نمی دهد. معمولا آنها را در مجموعه هایی 2 تا 4 تایی دریافت میکنید و تا زمانی که آنهایی را که دارید تمام نکنید قست های بعدی برایتان باز نمی شود.

البته استثنا هایی هم وجود دارد، در اوایل بازی متحدانی را دریافت میکنید که در مناطق خیلی قوی ای هستند و به شما نشان میدهند که ماموریت هایتان را در کدام جهت پیش ببرید، هر چند که بیشتر توصیه می کنند تا جهت دهی.

اگر بخواهید میتوانید به دنبال متحدانی خیلی بالاتر از سطح قدرت خود بروید. تا جایی که ما میدانیم، به محض مستقر شدن در انگلستان شما میتوانید به هر قسمتی از نقشه بروید حتی اگر داستان هنوز شما را به آن سمت هدایت نکرده باشد اما قدرت حمله و سلامت کارکتر شما کمتر از میزان توصیه شده است.

ولی این چالش میتواند جالب باشد، برای مثال در هنگام بازی ما به دنبال چند متحد رفتیم که در جایی بودند که ایور با یک یا دو ضربه از دشمنان قدرتمند کارش ساخته میشد و این امر باعث شد که زمان بندی دقیق برای جاخالی و دفع حمله ها را یاد بگیریم. فارق از اینکه چه ترتیبی را انتخاب میکنید قبل از به پایان رسیدن داستان شما بالاخره با همه ی بخش های انگلستان متحد شده یا آنها را فتح میکنید. هیچ کدام از ماموریت هایی که رندوی برای شما می آورد اختیاریی نیست و شما مجبور به گذراندن آنها برای رفتن به قسمت های بعدی بازی هستید.

بازی والهالا

تأثیر ایور بر آیندگان یا حتی پتانسیل این اثر گذاری، آن نیرو محرکه ی موثری است که شما را در ضمن بازی تا انتها پیش می برد. اینکه چگونه یک وایکینگ از قرن هشتم دنیا را در 2020 نجات خواهد داد یک طرح داستانی جذاب است به خصوص از آنجایی که assassins creed valhalla واقعاً با دادن اطلاعات به صورت کم کم و پیوسته وهمچنین افشاگری های کوچک در طول حوادث بازی، موفق شده که شما را وادار به گشتن به دنبال پاسخ های سوالات کند.

بازی خیلی زود به شما نشان می دهد که مسأله ی مهم این است که ایور چه کسی است و در نهایت چه کاری انجام می دهد. سپس احتمالات متعدد را مطرح میکند. ایور که یک رهبر مورد احترام و شریک رندوی است در همان ابتدا شروع به نظارت بر استقرار قبیله اش میکند، در ادامه زمانی که تحت فرمان سیگرد عمل میکند، به عنوان یک جنگجوی افسانه ای ظاهر میشود ، می بینیم که متحدانی را جمع آوری میکند، در نهایت ایور در قالب یک اساسین در کنار دیگر Hidden Ones قرار می گیرد که برای Order of Ancients در تعقیب دشمنان هستند.

در کنار اتفاقات و در همه حال والکا (Valka) پیشگوی قبیله ریون در تلاطم های احساسی و ذهنی ایور با او صحبت میکند و او همواره تلاش میکند که معنای واقعی الهاماتش را درک کند. همه ی این داستان ها با هم ترکیب میشوند تا خط داستانی اصلی والهالا را شکل دهند تا لیلا، و به طبع او ما را مطلع کنند که ایور کیست.

حتما بخوانید
بسته ی الحاقی Wavelengths برای عنوان Life is Strange True Colors + تریلر رسمی

در حالی که تمام سر نخ هایی که لازم است تا در کنار هم گذاشته شوند که چگونه همه چیز شکل میگیرد را در اختیارتان میگذارد. تیم ما این را خیلی دوست داشت که حتی بعد از اینکه همه ی اتفاقات و اطلاعات رو شد و نقطه ی مبهمی نماند، باز هم بازی والهالا همه چیز را برای شما توضیح نمی داد و تنها به شما تکه هایی را می داد که خودتان برای رسیدن به جواب باید کنار هم می گذاشتید.

سرنخ های بازی Assassin’s Creed Valhalla

چشم های نظاره گر

در واقع بخش هایی در Assassins Creed Valhalla وجود دارند که توضیح داده نشده اند و از آنجایی که چیزهای زیادی برای اکتشاف وجود دارد، این امر به نفع بازی تمام شده است. برای مثال چند کارکتر و یاداشت که به پنهان شدگان (hidden ones) اشاره میکنند که در سالهای قبل در انگلستان وجود داشته اند.

به شما گفته میشود که گروه 6 مقر داشته است. ولی فقط در همین حد اطلاعات به شما داده می شود و هیچ مسیر یا راهنمایی وجود ندارد که به شما نشان دهد کجا میتوانید یکی از آنها را پیدا کنید تا زمانی که خیلی تصادفی به آنها برخورد کنید حتی واقعاً مشخص نیست که اصلاً میتوانید آنها را پیدا کنید یا نه.

شاید برایتان جالب باشد که ما چطور چندتا از آنها را پیدا کردیم. با استدلال و مقایسه! نقشه را باز کردیم و به مکانهایی که از آنها بازدید کرده بودیم نگاه کردیم و سعی کردیم مثل یک hidden one فکر کنیم. با توجه شناختمان نسبت به آنها که از بازی های قبلی به دست آورده بودیم، گروه پنهان شدگان دوست داشند که اطراف شهرهای پر اهمیت فعالیت کنند از آنجایی که ما میدانستیم آنها آخرین بار زمانی در انگلستان بودند که رم بر آن کشور حکومت میکرد، اطراف شهرهایی را گشتیم که در حوالی مخروبه های شهرهای مهم آن زمان ساخته شده بودند.

به ویژه شهر هایی که به نظر می رسیدند که در حاشیه آنها خانه ها و ساختمان های کوچک قرار داشتند. در عرض یک ساعت ما سه تا از آنها را پیدا کردیم. داخل یکی قطعاتی از زره هیدن وان ها را پیدا کردیم. البته قطعه ی مورد علاقه ی ما که تا کنون پیدا شده است یک شنل می باشد، که ایور با پوشیدن آن کلاه منقار مانند باحالی پیدا میکند، که قهرمان های قدیمی بازی های اساسینز کرید می پوشیدند.

لباس قدیمی در بازی assassins creed

والهالا به شما به عنوان یک کاوشگر اعتماد کرده که زمانی که ایور در حین کاوش، تلاش میکند این دنیای نا آشنا را درک کند خودتان را به جای او بگذارید. برداشت بازی از انگلستان قرن نهم، همچون یک دنیای واقعی برای اکتشاف است.

از آنجا که شما قالباً در یک آرک روایی در مناطق محدودی پرسه میزنید و سپس برای آرک بعدی به مناطق جدیدی میروید، این کاوش ها قابل انجام هستند. والهالا اولین بازی اساسین کرید است که ما بعد از مدتها کل مناطق آن را اکتشاف میکنیم.

البته هنوز هم بسیاری از بخش ها هستند که ما تنها از کنارشان گذشتیم و در واقع اصلاً وارد آنها نشدیم. اما زمانی که داستان اصلی را تمام کردیم حس میکردیم که به خوبی دنیای اطراف را که اکتشاف کردیم، میشناسیم.

این بازی همچنین یک بازی از یوبی سافت (Ubisoft) است که شامل مجموعه ای از نقاط مشخص برای دنبال کردن است که شما را به اکتشاف تشویق میکنند. بازی چیزهای شگفت انگیز، ناراحت کننده، خنده دار و جذابی دارد که به دنبالشان بگردید.

بعضی وقت ها این ها صرفاً آیتم های بازی هستند مثل همان شنل هیدن وانز که در بالا به آن اشاره کردیم و اما ممکن است گاهی چیزی باشد که عملاً بی مصرف است اما در پر کردن حفره های داستان در مورد اینکه در انگلستان قبل از ورود ایور چه اتفاقی افتاده است کمک زیادی میکند.

اگر ما نمیخواستیم تا زمان مشخصی بازی را تمام کنیم که بتوانیم نقد و بررسی آن را برای شما بگذاریم احتملاً مدت نهایی بازی کردن والهالا بسیار بیشتر از این چیزی که الان هست می بود. ما دوست داشتیم که از مسیر اصلی داستان خارج شویم اما وقت کافی برای این کار نداشتیم.

assassins creed ship

هر چند شخصیت ایور بیشتر به شکل کارکتر یک گرگ تنها شخصیت پردازی شده است اما در طول سفرش به انگلستان همیشه او را تنهایی در حال سفر کردن نخواهید دید. راحت ترین راه برای دسترسی به دورترین گوشه های انگلستان کشتی رانی در سیستم گسترده ی رودخانه ها و برکه های انگلستان است.

در والهالا واقعاً نبرد دریایی رخ نمی دهد. هر چند که می توانید با تیرکمان خود از درون کشتی سربازان درون ساحل را هدف گیری کنید اما در درجه ی اول کشتی وسیله ای برای جا به جایی شما است.

همچنین این امر سفر انفرادی شما را روح تازه ای می بخشد، چون شما میتوانید از گروهتان بخواهید که برایتان آواز بخوانند یا داستان تعریف کنند. راندن در حومه ی سر سبز مرسیا یا گذشتن از کنار کوه های پوشیده از یخ نورتومبریا در حالی که گروه دوستان وایکینگتان آواز سر داده اند چیزی بسیار آرامش بخش و روح افزا میتواند باشد.

گرگ در بازی اساسینز کرید

به همان اندازه که ما از کشف اینکه انگلستان چه چیزی برای ارایه دارد لذت می بردیم، جنبه ای از اکتشاف وجود دارشت که کمی آزار دهنده بود… معما ها! والهالا چندین معما دارد، معمولی ترین آنها موانعی هستند که راه شما را مسدود میکنند.

گاهی اوقات این مانع یه قفل است که به کلید نیاز دارد یا یک در مسدود که شما باید به تخته ای که آن را نگه داشته شلیک کنید و گاهی اوقات دور یک قلعه ی بزرگ چندین دقیقه میگردید در حالی که احتمالاً از کلافگی فریاد می زنید این کوزه ی لعنتی کجاست! و در حالی که در جست و جوی خسته کننده ای برای یک کوزه ی روغن قابل اشتعال هستید، باید آن را بردارید و به آرامی به سمت دیوار یه زمین در حال فرو ریختنی ببرید که باید منفجر شود. این جور معما ها واقعاً طاقت فرسا و کشنده هستند.

امکانات کارکتر بازی Assassin’s Creed Valhalla

چکش خدایان

در نبرد است که شما بیشترین نقش در چگونگی شکل گیری ایور را پیدا میکنید. کسب اسکیل پوینت ها به شما اجازه میدهد در درخت مهارت ها (skill tree) که شبیه صورت فلکی است خرجشان کنید که این امر به پیشرفت ایور در طرز مبارزه ی کلاغ (مهارت دزدانه حرکت کردن) طرز مبارزه ی خرس (مهارت های استفاده از سلاح) و طرز مبارزه ی گرگ (مهارت های جنگ دور برد) کمک کند.

این خطوط صورت فلکی مانند به هم پیچ و تاب میخورند و به یک دیگر میپیوندند. بازیAssassins Creed Valhalla به شما این اجازه را میدهد که به راحتی با یک تیر چند نشان بزنید و روی بیشتر از یکی از درخت مهارت ها سرمایه گذاری کنید در عین حال تداخل شاخه های مختلف هر درخت فرصت های جالبی را برای شما فراهم میکند.

میتوانید اسکیل پوینت های ایور را هر زمانی به صورت رایگان پس بگیرید و اگر یک استایل مبارزه مورد علاقه ی شما نیست آن را به راحتی مجدداً به فرم دیگری شکل دهید. صرف نظر از اینکه شما اسکیل پوینت ها را کجا خرج می کنید، ایور یک مبارز سرسخت است که دو دستی سلاح میگیرد و خیلی پر شور و پرخاشگر است.

شما می توانید خودتان انتخاب کنید در هر کدام از دستانش چه وسیله ای بگیرد. والهالا شما را به مبارزه ای خشونت بار تشویق میکند. ایور جانش خود به خود پر نمیشود و میزان جیره ی جان پر کنتان محدود است. بنابراین شما بیشتر ترجیح می دهید هر چه سریع تر مبارزه را با کشتن رقیب یا دشمن یا اختلال در نظم حملات آنها با حملات قدرتمند و برگرداندن ضربه ها و دفع آنها پایان دهید. بی هدف زدن دکمه ها قطعاً شما را زودتر میکشد. مبارزه ی استراتژیکی با توجه به قدرتتان تنها راه موفقیت در برابر دشمنان قوی تر است.

حتما بخوانید
مقایسه گرافیکی بازی ها در xbox 360 ,xbox one ,xbox series x

مخفی شدن کارکتر در بازی Assassin’s Creed Valhalla

شما هم چنین میتوانید با مخفی شدن در بین مردم، با همان استراتژی اصلی، سابق و قدیمی اساسین کرید که از سال 2015 و بعد از Assassin’s Creed Syndicate در این مجموعه دیده نشده، با دشمنان مبارزه کنید.

در شهرهایی که ایور در آنها چهره ی مورد اعتمادی نیست او کلاه بر سر میگذاره و شنل به دور خودش می پیچد. انتخاب اینکه کلاه را کنار زنید، به سرعت بدوید، اسلحه ی خود را بیرون بیاورید، از ساختمان ها بالا بروید یا تقریبا هر کار دیگری که یک فرد معمولی انجام نمیدهد، انجام دهید با شماست اما باعث جلب توجه می شود.

به خصوص توجه کسانی که میخواهند شما را بکشند این ویژگی به خصوص در برخی از آرک های مهیج که در آن ها ایور اعضای Order of Ancients را در شهر هایی تعقیب میکند که توسط گروه دشمنان یا شاه دشمنان اداره میشوند خیلی مورد استفاده قرار میگیرد و او مجبور است در لا به لای جمعیت بماند، روی سقف خانه ها حرکت کند ، از افراد مست برای پرت کردن حواس ها استفاده کند ، و در منظره خودش را استتار کند تا بتواند به فرد مورد هدف نزدیک شود و با خنجری که قایم کرده به آنها ضربه ای کاری بزند.

دویدو روی سقف

با این حال مکانیزم روی سقف راه رفتن و از دیوار بالا رفتن ایور به خوبی آنچه در بازی های قبلی دیدیم نیست. لذا ممکن است زمانی که مخفیانه راه می روید احساس سنگینی بر روی ایور کنید. این مسأله خصوصاً زمانی آزار دهنده است که شما به صورت اتفاقی می پرید، ولی سقوط می کنید و می میرید، زیرا ایور نمیتواند به پشت بام بعدی برسد.

یا در میان جمعیت جلب توجه میکنید زیرا انگشتتان را فقط یک مقدار بیشتر روی جوی تام استیک فشار میدهید و ایور به صورت مشکوکی شروع به دویدن میکند زیرا هیچ راهی وجود ندارد که بتوان ایور را وادار کرد که آرام راه برود.

ما خیلی خوشحال هستیم که می بینیم این مخفی شدن در جمعیت به اساسین کرید برگشته است ولی از آنجایی که بعضی اوقات کنترل های بازی بر ضد شما عمل میکنند گاهی این طور حس میکنید که راحت تر میبود اگر خودتان را از حالت مخفی در جمعیت بیرون می آوردید و همه ی کسانی که اطرافتان هستند را می کشتید. در واقع اگر هم بخواهید این کار را بکنید مشکلی نیست زیرا والهالا در صورت شناسایی شدن بلافاصله شما را مردود (failed) نمی کند.

قایق در بازی اساسینز کرید

یک پایان و یک آغاز

هر چند که مجموعه ی اساسین کرید بدون شک ادامه خواهد یافت اما یک پایان واقعی در داستان اصلی والهالا حس میشود. Assassins Creed Valhalla ده ها داستان روایی را کنار هم می گذارد که مفاهیم کافی را برای تازه واردان فراهم میکند که بتواند هدف کلی بازی و اتفاقات را درک کند.

اما طرفداران قدیمی هم ممکن است بخواهند با اطلاعاتی که از بازی های قبلی دارند خاطراتشان را تازه کنند تا به طور کامل از والهالا لذت ببرند. این بازی تقریبا به داستان اصلی همه ی بازی های این مجموعه اشاره می کند تا به شما نشان دهد که چگونه همه ی آنها با هم در ارتباط هستند، و مجموعه ای را یک پارچه می کند که قبلاً در دوره ای که کارکتر Desmond Miles جهان را نجات می داد و قسمت های بی هدف تری که در سالهای 2018- 2013 ساخته شد، به نظر می رسید به دو بخش مجزا تقسیم شده است.

داستان های طولانی بسیار زیادی بعد از زمان مرگ Desmond Miles وجود داشتند و با معرفی این قسمت هاthe Sages, new Pieces of Eden, the origins of the Assassin Brotherhood و Templar Order تنها داستان های بیشتری اضافه شدند و اکنون به خوبی در خط داستانی مدرن والهالا تمام آنها به هم پیوسته شده اند. والهالا این کار را به نحوی بسیار راضی کننده انجام میدهد مشابه کاری که اساسین کرید سه در سال 2012 انجام داد و عرصه را خالی و راه را برای داستانی کاملاً جدید هموار کرد.

محیط های بازی assassins

با وجود ارتباط قوی این بازی با بازی های قبلی اساسین کرید، والهالا کاملاً قادر است که به صورت مستقل ارایه شود. کمی زمان می برد که روند بازی به سرعت مورد نظر برسد اما زمانی که به اوج خود رسید والهالا به خوبی عنوان اساسین کرید را به دوش میکشد هر چند که این بازی چند ریسک روایی در داستان خود دارد، اما به صورت کلی نتیجه ای رضایت بخش دارد.

ایور قهرمانی خوب است که هویت او راز پشت روایت کلیدی بازی را آشکار می کند، و در روایت کلی والهالا که ساختارش خود شامل آرک های مستقل است به خوبی میدرخشد. ممکن است شخصیت های پشتیبان تا آن اندازه درخشان نباشند اما به راحتی میتوان از این مشکل چشم پوشی کرد و آن را بخشید زیرا اکتشاف در انگلستان و کشف عرصه های جدید در ساخت دنیای بازی بسیار بیشتر لذت بخش است.

تیزر رسمی اساسینز کرید والهالا :

نقاط قوت بازی

سؤالاتی که مدت زیادی در مجموعه ی اساسین کرید مطرح شده بودند بالاخره پاسخ داده می شوند. برای اولین بار پس از سال ها این مجموعه یک جهت گیری روایی مشخصی در داستان خود پیدا میکند.

ماجراجویی های ایور برای اجتناب و فرار از سرنوشت اش او را به قهرمانی قابل درک بدل کرده است که سفر های بسیارش رازی جذاب را شکل میدهند.

بازی شما را به جستجو و اکتشاف در بخش های به یاد ماندنی این دنیایی که توسط اساسین کرید والهالا ساخته شده، بسیار تشویق میکند، و سلاح ها و توانایی های قدرتمندی برای شما به ارمغان می آورد.

به شما حق انتخاب زیادی داده شده که انتخاب کنید چگونه می خواهید بجنگید و با بازی استراتژیک قدرت شما افزایش می یابد

نقاط ضعف بازی

آرک های لیلا به اندازه ی کافی رضایت بخش نیستند و در پایان بازی شخصیت او رشد چندانی نمی کند.

شروع داستان اصلی سرعت خیلی خوبی ندارد که باعث میشود چند ساعت اولیه ی بازی کمی خسته کننده باشد.

پرداخت شخصیت های پشتیبان به علت نوع ساختار روایت داستان به خوبی انجام نشده است.

 

 

برای خرید انواع پلی استیشن ( PS1 CLASSIC | PS4 | PS5  ) آکبند روی این متن کلیک کنید

برای خرید انواع پلی استیشن ( PS1 | PS2 | PS3 | PS4 | PS5 ) دست دوم و کارکرده روی این متن کلیک کنید

برای خرید انواع ایکس باکس ( XBOX ONE S | XBOX ONE X | XBOX SERIES X | S ) آکبند روی این متن کلیک کنید

برای خرید انواع ایکس باکس (XBOX ONE |  XBOX ONE S | XBOX ONE X | XBOX SERIES X | S ) دست دوم و کارکرده روی این متن کلیک کنید

برای خرید انواع بازی پلی استیشن و ایکس باکس ( PS4 | PS5 | XBOX ONE | XBOX SERIES X | S) آکبند روی این متن کلیک کنید

برای خرید انواع بازی پلی استیشن و ایکس باکس ( PS4 | PS5 | XBOX ONE | XBOX SERIES X | S) کارکرده روی این متن کلیک کنید

برای خرید انواع لوازم جانبی کنسول های بازی به صورت آکبند روی این متن کلیک کنید

برای خرید انواع لوازم جانبی کنسول های بازی به صورت دست دوم و کارکرده روی این متن کلیک کنید

برای خرید ps4 کارکرده (دست دوم)  روی این متن کلیک کنید

برای خرید xbox one کارکرده (دست دوم)  روی این متن کلیک کنید

برای خرید بازی  ps4 کارکرده (دست دوم)  روی این متن کلیک کنید

برای خرید بازی  xbox one کارکرده (دست دوم)  روی این متن کلیک کنید

برای خرید بازی ps3 کارکرده (دست دوم)  روی این متن کلیک کنید

برای خرید لوازم جانبی کارکرده (دست دوم) ps4 روی این متن کلیک کنید

برای خرید لوازم جانبی کارکرده (دست دوم) xbox one روی این متن کلیک کنید

برای خرید لوازم جانبی کارکرده (دست دوم) ps3 روی این متن کلیک کنید

برای خرید نینتندو سوییچ لایت روی این متن کلیک کنید

برای خرید لوازم جانبی نینتندو سوییچ لایت روی این متن کلیک کنید

برای مشاهده مشخصات ، قیمت و خرید دوربین ps5 روی این متن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *