سبد خرید من

نقد و بررسی بازی The Dark Pictures Anthology: House Of Ashes در پلی استیشن 5

نقد و بررسی بازی The Dark Pictures Anthology: House Of Ashes + ویدئو

تصویر کاور The Dark Pictures Anthology: House Of Ashes

بررسی کامل بازی House Of Ashes + نکات مثبت و منفی بازی همراه با ویدئو گیم پلی

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes باید محیط خود را به گونه ای توجیه کند که معدود بازی های ترسناک انجام می دهند. در حالی که گلچین ناراحت‌کننده بازی‌های Supermassive قبلاً در فیلم‌های ترسناک نوجوانان و پارانویای دوران پیوریتان با Man of Medan و Little Hope استفاده می‌شد، House of Ashes از نظر تأثیرات و موقعیت جغرافیایی دورتر به نظر می‌رسد.

در طول تهاجم به عراق در سال 2003 اتفاق می افتد، مکان آن با کشتی های ارواح و محاکمه های جادوگران که در این مجموعه نمایش داده شده اند بسیار فاصله دارد – درگیری های اخیر با پیامدهایی که هنوز هم تا به امروز احساس می شود. خوشبختانه، House of Ashes از جنگ عراق به عنوان چیزی بیش از یک پس‌زمینه ساده برای ترساندن پرش استفاده می‌کند و بر هر دو طرف جنگ تمرکز می‌کند، زیرا وفاداری‌ها در مواجهه با یک تهدید وحشتناک‌تر کنار می‌روند.

جدیدترین Supermassive نیز مانند پیشینیان خود، از افسانه‌های واقعی و رویدادهای تاریخی استفاده می‌کند تا عناصر فراطبیعی خود را به تصویر بکشد. خانه خاکستر در شهر باستانی بین النهرین آکاد در 2231 قبل از میلاد شروع می شود ، با یک پیشگفتار قانع کننده که از “نفرین اکاد” الهام گرفته است، شعری که در آن توضیح می دهد که چگونه امپراتوری اکد پس از اعلام پادشاهش ، نارام سین ، خود را اعلام کرد. خدایی بود و معبد خدای اصلی انلیل را غارت کرد.

به طور طبیعی، این خشم خدای سومری را برانگیخت که با احضار تهاجم از مردم همسایه گوتی، انتقام گرفت. خانه خاکستر از اسطوره اکدی منحرف شده است، اما با تبدیل این مکان به معبد پازوزو، پادشاه شیاطین. این چرخش شوم، و ظاهر شدن موجودات ترسناک زیرزمینی، تهدیدی بسیار بیشتر برای آکدی‌های باقی‌مانده نسبت به گوتی‌های مهاجم است.

برای خرید کنسول PS5 روی این متن کلیک کنید

خرید بازی PS5

 

ویدئو گیم پلی بازی The Dark Pictures Anthology

به سرعت در سال 2003 و مأموریت برای یافتن سلاح های کشتار جمعی صدام حسین منجر به کشف گروهی از دریانوردان معبد مخروبه سومری و هیولاهای پنهان شده در داخل می شود. انداختن گروهی از تپان های سنگین مسلح به نبرد با سوء تفاهم های فوق طبیعی یک ژانر کلاسیک است ، اما این یک چشم انداز تازه برای مارک وحشت سینمایی Supermassive است.

حتما بخوانید
نقد و بررسی بازی Death's Door

تغییر از غیرنظامیان به سربازان منجر به تغییر قابل توجهی در سرعت زمانی که شما با آنتاگونیست های آن روبرو می شوید. شما هنوز هم مثل شما نیستید، و هیولاهای بالدار بیش از حد توسط گلوله ها در هم نمی آمیزند، اما این مانع از خرج کردن یک سطل واقعی مهمات توسط بازیگران نمی شود تقریباً هر بار که شما ملاقات می کنید.

House of Ashes هرگز ترسناک نیست ، اما این بیشتر به طراحی بازی مربوط می شود تا زرادخانه پرقدرت بازیگران آن. محدودیت‌های باریک مسیرهای هزارتویی معبد، عمداً هم حرکت و هم میدان دید شما را محدود می‌کند، و تقریباً در هر بازی ترسناک دیگری حس وحشتناکی از کلاستروفوبیا ایجاد می‌کند. مشکل این است که وقتی مستقیماً یک شخصیت را کنترل می کنید، هرگز در خطر نیستید.

خطر فقط در رویدادهای سریع وجود دارد، بنابراین جدای از چند تا ترس به موقع، پیمایش در شریان‌های تنگ بازی نسبتاً بدون ترس است. این موجودات نیز زود نشان داده می شوند و اغلب هر گونه ترس از ناشناخته ها به سرعت از بین می رود. با این اوصاف، سکانس‌های اکشن استادانه‌ای که زمانی رخ می‌دهند که مجبور می‌شوید با هیولاها پا به پا شوید، هیجان‌انگیزترین و پرحاشیه‌ترین لحظات سریال را تا کنون رقم می‌زند. پیشنهاد می شود نقد و بررسی بازی WWE 2K22 را بخوانید.

نحوه نصب SSD M.2 در PS5

بهترین هدست ها برای گیم در سال 2021

تصویر بازی The Dark Pictures Anthology در نقد و بررسی

از نظر مکانیکی، نقش شما در این صحنه ها نسبت به امید کوچک تغییری نکرده است. انواع QTE های قوی وجود دارد که می تواند به طور بالقوه بر طول عمر هر شخصیت تأثیر بگذارد. آنها معمولاً بسیار کوتاه هستند، اما از قبل به شما اطلاع داده می شود، و حتی به شما امکان می دهد بدانید که چه نوع QTE بعدی در راه است.

با این حال، شکست عواقبی دارد، خواه این بر چیزی تأثیر بگذارد یا منجر به مرگ فوری شخصیت شود. شما هرگز کاملاً نمی دانید، و این تضمین می کند که این QTE ها در کل اعصاب خردکن باقی می مانند. دوست داشتنی بودن هر شخصیت نیز نقش محوری در این تنش دائمی ایفا می کند ، زیرا اگر کسی که برای شما اهمیتی ندارد در موقعیت خطرناکی قرار گیرد احتمالاً عصبی نخواهید شد.

حتما بخوانید
هر آنچه که از Fable 4 می دانیم + [ویدئو تریلر]

از طرف دیگر، House of Ashes نیز یک بازی ویدیویی است. شکست در ما به عنوان چیزی که باید از آن اجتناب کنیم ریشه دوانده است-در عوض ، ما باید بالاترین امتیاز ممکن را بدست آوریم-بنابراین به سادگی تلاش برای زنده نگه داشتن همه می تواند هر احساسی را که نسبت به شخصیت های آن دارید در تلاش برای رسیدن به “بهترین” نفی کند.

با این حال، هیچ یک از بازیگران کاملاً ناپسند نیستند، مگر اینکه عمداً با انتخاب های خود آنها را در این سمت سوق دهید. پنج شخصیت قابل بازی وجود دارد که داستان در فواصل زمانی معینی بین هر کدام از آنها می پرد. اریک و ریچل ضعیف‌ترین افراد این دسته هستند، عمدتاً به این دلیل که رابطه آنها با یکدیگر چنین زمینه‌ای را پوشش می‌دهد.

این زوج ازدواج کرده‌اند اما بیش از یک سال است که از هم جدا شده‌اند و اریک فکر می‌کند اکنون بهترین زمان برای حل مشکلاتشان و بازگشت به هم است. این منطقه ذاتاً کسل کننده است و هیچ چیز جدیدی برای گفتن ندارد تا داستان آنها چیزی بیش از یک سریال هک شده به نظر برسد. خوشبختانه، پویایی بین بقیه گروه بسیار قانع کننده تر است.

خاورمیانه به ندرت به عنوان یک محیط بازی ویدیویی خارج از تیرانداز نظامی معمولی شما استفاده می شود، و این بازی ها معمولاً علاقه ای به ارائه هر دو طرف درگیری ندارند. آنها اغلب احساسات ضد عربی را به جای آن تداوم می بخشند، با کلیشه ها و رفتارهای غیرانسانی بازی می کنند که اعراب را چیزی بیشتر از شورشیان تشنه به خون نشان می دهد.

یکی از شخصیت‌های قابل بازی در خانه خاکستر، سلیم است، یک سرباز بی‌میل در گارد جمهوری عراق. به‌جای اینکه با تنبلی او را به‌خاطر مخالف آمریکایی‌ها به عنوان یک شرور معرفی کند، Supermassive یک کار عالی در انسان‌سازی سلیم انجام می‌دهد و او را به کسی تبدیل می‌کند که به او اهمیت می‌دهید و می‌خواهید تضمین کنید که زنده می‌ماند. تعامل او با دیگر شخصیت ها منجر به بهترین و تلخ ترین لحظات بازی می شود، در حالی که برخی از موضوعات دیگر بازی – از جمله نقد جنگ در عراق – فضای آن را توجیه می کند.

حتما بخوانید
مقایسه بازی Crash Bandicoot 4 بر روی نینتندو سوئیچ و ps5

چگونه هدفون بلوتوث به PS5 وصل کنیم؟

 

محیط بازی The Dark Pictures Anthology

البته شما خودتان تا حدی این مکالمات را هدایت خواهید کرد. رویکرد Supermassive به انتخاب و پیامد هنوز در House of Ashes وجود دارد، اگرچه سیستم‌هایی که استفاده می‌کند مثل همیشه مبهم هستند. هر شخصیت دارای ویژگی های شخصیتی متفاوتی است، مانند “Abrasive” یا “Commanding” که می توانید با تصمیمات خود آنها را برجسته کنید.

این ویژگی‌ها گاهی منجر به این می‌شود که شخصیت‌ها زمانی که شما آنها را کنترل نمی‌کنید، به شیوه‌ای خاص عمل می‌کنند، اما بازی هرگز به شما نمی‌گوید که چگونه انتخاب‌های شما ممکن است بر هر ویژگی تأثیر بگذارد، بنابراین نمایش همه این اطلاعات زمانی که کنترل شما بر آنها کامل باشد، غیرضروری به نظر می‌رسد. شلیک انتخاب‌های شما نیز به تصمیم‌های «سر» و «قلب» تقسیم می‌شوند، اما باز هم، بازی هرگز توضیح نمی‌دهد که این به چه معناست یا چگونه ممکن است بر نتایج بالقوه تأثیر بگذارد.

بهترین راه برای بازی این است که به سادگی انتخاب هایی انجام دهید که به نظر شما درست باشد. اگر سیستم‌هایی که بر این انتخاب‌ها حکومت می‌کنند، کمتر غیرقابل درک یا پنهان در پشت صحنه باشند، خوب است، اما آن‌ها خیلی از تجربه کم نمی‌کنند.

علیرغم این اشتباهات ادامه دار، House of Ashes نشان دهنده اوج گلچین Dark Pictures تاکنون است. محیط و شخصیت‌های آن چشم‌انداز تازه‌ای را برای سریال ارائه می‌دهند، در حالی که تمایل Supermassive برای ایجاد تنش از طریق چیزی به سادگی QTE مانند همیشه استادانه است. ممکن است به‌ویژه ترسناک نباشد، اما مجموعه‌های اکشن آن مملو از خطراتی برای سرنوشت شخصیت‌هایش هستند، و اکت نهایی با نتیجه رضایت‌بخشی به فرود می‌آید. این سریال ممکن است هنوز در سایه غبارآلود فیلم «تا سپیده دم» گیر کرده باشد ، اما خانه خاکستر گامی در جهت درست است.

 

نکات مثبت

  • از جنگ عراق به عنوان چیزی بیش از یک پس زمینه ساده استفاده می کند
  • شخصیت های جذاب هر دو طرف درگیری را بررسی می کنند
  • QTE های تنش، مجموعه های اکشن هیجان انگیز آن را بالا می برند

 

نکات منفی

  • داستان اریک و ریچل هک شده و کسل کننده است
  • سیستم صفات هنوز غیرقابل درک است
  • فاقد تنش در خارج از QTEs

خرید PS4 دست دوم

خرید بازی پلی استیشن 4 دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *