سبد خرید من

نمایی نزدیک از یک دسته بازی

تاثیر کرونا بر بازی های کامپیوتری

کرونا باعث شد تا همه ی ما دراین قرنظینه لعنتی گرفتار شویم و گاهی آه از نهادمان بلند شود . اما ویروس کرونا برای صنعت گیم و بازی دوستان نه تنها بد نبود بلکه بسیار مفید هم بود.

شما در قرنطینه گیر افتادین اما این به این معنا نیست که نمی توانید از یک جزیره ی استوایی یا یک ایستگاه فضای دیدن کنید یا شبی را به بازی با دوستانتان بگذرانید. بازی های ویدیویی نیاز این دنیای محدود شده به حداقل تفریح، ماجراجویی و معاشرت اجتماعی را بر طرف کرده و در این همه گیری جهانی موفقیت غیر منتظره ای را کسب کرده اند.
در ادامه به معرفی بازی هایی که بیشترین استقبال و فروش را در این دوران داشته اند می پردازیم.

برای خرید PS5 روی این متن کلیک کنید

استفاده کاربر از نینتندو سوییچ

Animal Crossing

در بازی Animal Crossing: New Horizons که در ماه مارس پارسال برای کنسول نینتندو سوئیچ به بازار آمد، هیچ دشمن یا رقابتی وجود ندارد، در عوض بازیکنان در یک جزیره گشت می زنند ، میوه ها را جمع می کنند و وسایل و مبلمان درست می کنند ، و با پیشرفت در بازی با دیگران به تجارت می پردازند.

این نسخه از بازی مطمئناً با وجود زیاد بودن بازیکنان طرفدار این سبک گیم ها، مورد توجه ویژه قرار گرفت. Animal Crossing در مارس 2020 به راس نمودارهای فروش در ایالات متحده رسید و بازی اول شد در میان سایر کشورها نیز در چارت بهترین ها قرار گرفت. به گفته ی GfK ، این بازی در جایگاه دوم اروپا برای سال 2020 بود.
نیکلاس ویگنولس ، رئیس اتحادیه انجمن ناشران بازی های ویدیویی فرانسه (SELL ) گفت: “موفقیت سرسام آور Animal Crossing با دو عامل توضیح داده می شود: یکی روند اساسی و پیشرو به سمت بازی های خانوادگی و عامل دیگر، طول مدت بستری بیماران و قرنطینه است.” .
وی گفت: والدین ناگهان با محصور شدن در خانه با فرزندان خود روبرو شدند و به دنبال بازی های ویدیویی با داشتن گزینه هایی برای سرگرمی خانوادگی بودند. Animal Crossing یک بازی ایده آل برای تعامل والدین و کودک بود.”
فیلیپ لاوو ، رئیس نینتندو در فرانسه اذعان کرده است که، کمپانی سازنده ی Animal Crossing در مورد زمان انتشار بازی بسیار خوش شانس بود، و این بازی وقتی به بازار آمد که بسیاری از مردم به فرار از شرایط به وجود آمده در اثر پاندمی نیاز داشتند.
وی به روزنامه فرانسوی Le Figaro گفت: ” ما خوشحال بودیم كه به افراد محصور در خانه ها و بیمارستان ها كمك كردیم كه احساس تنهایی كمتری داشته باشند و از فشار های روحی فرار كنند.”

حتما بخوانید
تاریخ انتشار Final Fantasy XIV Endwalker اعلام شد

مسابقات جهانی دوتا

Among Us

موفقیت ” Among Us” در سال 2020 یک غافلگیری بزرگ برای صنعت گیم بود زیرا این عنوان در ابتدا در سال 2018 چندان جلب توجه نمی کرد.

سازندگان بازی در استودیوی آمریکایی Innersloth مرتباً مفهوم خود را اصلاح می کردند، و وقتی پخش کننده های برجسته بازی در Twitch در اواسط سال 2020 شروع به پخش آن کردند ، نتیجه ی بسیار موفقی داد.
طبق اعلام Superdata که صنعت بازی را لحظه لحظه رصد می کند ، تا ماه نوامبر این بازی نیم میلیارد بازیکن داشته است.

این بازی به صورت چند نفره آنلاین در یک کشتی فضایی انجام می شود. اکثر افراد خدمه هستند اما تعداد زیادی از آنها تقلبی هستند که برای کشتن یا حداقل جلوگیری از انجام وظایف در بازی طراحی شده اند. بحث و گفتگوهای پر جنب و جوش بین بازیکنان در حالی صورت می گیرد که خدمه به دنبال پیدا کردن متقلبان هستند.

محبوبیت این بازی حتی باعث شده است که قانونگذاران ایالات متحده در مسابقات پخش شده از Twitch در تلاش برای دستیابی به رای دهندگان جوان برای انتخابات در سال گذشته از طریق این بازی باشند.

برای ناشر بازی Nicolas Vignolles این تبادلات بین بازیکنان است که محبوبیت بازی را توجیه میکند.

وی گفت: ” Among Usدر نبود روابط اجتماعی به دلیل پاندمی به افراد کمک میکند که تعاملات اجتماعی جدیدی در طی بازی به وجود بیاوند. این مورد پیشتر در گیم ها به این شکل وجود نداشته، و روند محبوبیت وگسترش Among Us با قرنطینه سریعتر شده است.”

کاربران خانگی نینتندو

Ring Fit Adventure

در اذهان عمومی مردم، ورزش و انجام بازی های ویدیویی معمولاً دو فعالیت متناقض به شمار میروند ، بازی “Ring Fit Adventure” به خوبی آنها را گرد هم می آورد.
این بازی با کنسول Switch کار می کند ، کنترلرهای آن به یک حلقه پیلاتس و یک طناب ورزشی پا متصل می شوند.

حتما بخوانید
مقایسه گرافیکی بازی ها در xbox 360 ,xbox one ,xbox series x

هنگامی که بازیکنان مجهز شدند ، می توانند با هیولاها بجنگند یا از طریق برنامه های معمول تناسب اندام فقط برای انجام ورزش هدایت شوند.

تعطیلی سالن های ورزشی همراه با اعلام قرنطینه باعث افزایش فروش این بازی شد. استقبال غیر منتظره از آن حتی باعث کمبود عرضه این بازی در سال گذشته شد به طوری که مصرف کنندگان از اکتبر 2019 تا جولای 2020 چهار میلیون واحد افزایش داشتند.

بازی گروهی پلی استیشن 5

FIFA 2021

با توقف بسیاری از مسابقات فوتبال و به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی یورو علاقه مندان فوتبال بیش از گذشته به بازی مجازی فیفا رو آوردند. طبق گفته ی GfK ، بازی FIFA 2021 تولید کمپانی Electronic Arts پرفروش ترین بازی ویدیویی در سال 2020 بوده است.

در مجموع می توان گفت، درس بزرگی که از دوران قرنطینه گرفتیم این بود که بازی های ویدیویی که به طور کلیشه ای در تصور غالب مردم باعث کناره گیری و گوشه گیری افراد می شدند، در واقع برای مردم حکم پادزهری فوق العاده موثر در برابر انزوا و افسردگی ناشی از پاندمی را داشتند.

برای مشاهده امار رسمی کرونا روی این متن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *