در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

Ray Tracing چیست و چگونه در PS5 کار میکند؟ + ویدئو درمورد رهگیری پرتو

Ray Tracing در پلی استیشن 5 چگونه است؟ اطلاعات کامل رهگیری پرتو + ویدئو

Ray Tracing در پلی استیشن 5 چگونه است؟

همه چیز درمورد تکنولوژی Ray Tracing پلی استیشن 5 (رهگیری پرتو) | لیست بازی های Ray Tracing در PS5

پلی استیشن 5 یکی از قدرتمندترین کنسول های بازی است که دارای پردازنده 8 هسته ای AMD Zen 2 با فرکانس 3.5 گیگاهرتز ، همراه با گرافیک 10.3 ترافلاپ AMD RDNA 2 و سایر مشخصات چشمگیر است.

یکی از ویژگی های بارز آن پشتیبانی از Ray Tracing است. اما Ray Tracing چه می کند و در واقع چگونه کار می کند؟ ادامه مطلب همراه ما در بهترین سایت فروشگاه پلی استیشن ایران باشید.

 

Ray Tracing چیست؟

نگاهی گذرا به آنچه قبل از آن بود به درک بهتر این تکنولوژی کمک می کند. بازی های ویدئویی مدرن مدت هاست از تکنیکی به نام rasterization برای تولید تصویر روی صفحه استفاده می کنند.

نحوه کار این است که رایانه شما به یک صحنه سه بعدی نگاه می کند و فاصله تا برخی اشیاء را مشخص می کند ، جایی که نور از آنجا می آید و کدام اجسام در مقابل دیگران قرار دارند. با استفاده از این اطلاعات ، تعیین می کند که هر پیکسل روی مانیتور شما چه رنگی داشته باشد و صحنه را نقطه به نقطه به صورت تصویر دو بعدی ترسیم کند.

با گذشت زمان ، توسعه دهندگان این فناوری را تا حدودی بهبود بخشیده اند و به اجسام این امکان را داده اند که سایه های اصلی را بر اساس منابع نوری ایجاد کنند یا از ترفندهایی مانند انسداد محیط برای افزودن سایه های اضافی مستقل از منابع نوری استفاده کنند.

اما اکثر بازیها نحوه رفتار نور در دنیای واقعی را شبیه سازی نمی کنند – آنها با یک تکنیک یا تکنیک دیگر آن را جعل می کنند – ایجاد سایه ها و بازتابهای واقع گرایانه را دشوار می کند. (به همین دلیل است که شما به ندرت در بازی های ویدئویی آینه می بینید ، و هنگامی که مشاهده می کنید ، تصاویر داخل آنها به طور کلی بسیار خام هستند.)

Ray Tracing یک تکنیک رندر است که هدف آن شبیه سازی نحوه برخورد نور از اجسام است و به نوبه خود سایه ها ، بازتاب ها و جلوه های نورپردازی واقعی تری ایجاد می کند. در مصاحبه ای با Gamers Nexus ، تام پترسون NVIDIA ، آن را به عنوان روشی مبتنی بر فیزیک برای ایجاد تصاویر توصیف کرد ، در مقابل شیوه هنری خلق تصاویر.

در دنیای واقعی ، یک منبع نور – به عنوان مثال ، لامپ در اتاق خواب شما – فوتون هایی تولید می کند که تا زمانی که به چشم شما برسد ، در اطراف اتاق تکان می خورند.

ردیابی اشعه این فرایند را به صورت معکوس انجام می دهد ، اشعه های جداگانه را از “دوربین” صحنه ردیابی می کند و نحوه تلاقی هر پرتو با اجسام مختلف ، ایجاد سایه و بازتاب ، و بازگشت به منبع نور را ردیابی می کند. این امر باعث می شود کامپیوتر قدرت پردازشی را بر روی اجسامی که دوربین نمی بیند هدر ندهد ، در حالی که هنوز جلوه های نوری بسیار واقعی تری ایجاد می کند.

دیزنی یک ویدیوی عالی تهیه کرده است که این روند را برای ردیابی مسیر توضیح می دهد ، شبیه به ردیابی اشعه است.

این تکنیک سال هاست که وجود دارد و شما بارها آن را در فیلم هایی با جلوه های ویژه کامپیوتری دیده اید. هالیوود از مزارع رندر برای محاسبه ردیابی اشعه برای صحنه ها استفاده می کند ، زیرا آنها با مجموعه داده های عظیم کار می کنند و تعداد زیادی اشعه را برای کل صحنه ها انجام می دهند.

برای نمایش حتی یک صحنه کوتاه در یک فیلم CG که از ردیابی اشعه استفاده می کند ، ساعت ها یا روزها طول می کشد. در گذشته ، میزان محاسبات مورد نیاز انجام بازی های ویدئویی را غیرممکن می کرد زیرا لازم است در زمان واقعی انجام شود تا بر گیم پلی تأثیر نگذارد.

خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 دست دوم و کارکرده در این لینک + قیمت ارزان

خرید لوازم جانبی PS5

 

Ray Tracing چیست؟ مقایسه تفاوت زمان وجود تکنولوژی رهگیری پرتو (PS5)

 

بنابراین پردازنده های گرافیکی Ray Tracing ویژه گیمرها چه ویژگی هایی دارد؟

Ray Tracing ممکن است در فیلم های پرفروش هالیوود رایج باشد ، اما این اثرات در مزارع گران قیمت رندر ایجاد می شود و حتی در آن صورت به دلیل پیچیدگی آن ، ممکن است ساعت ها (یا حتی روزها) طول بکشد.

از سوی دیگر ، بازی های ویدئویی باید روی کنسول خانگی یا رایانه شخصی شما ، در زمان واقعی ، با سرعت 30 تا 60 فریم در ثانیه اجرا شوند. این بدان معناست که تکنیک های پیشرفته نورپردازی مانند این هرگز به راحتی قابل اجرا نبوده است.

در حقیقت ، هنگامی که IGN اولین بار در سال 2018 نسخه ی نمایشی اولیه Star Wars Ray Tracing انویدیا را از GDC به اشتراک گذاشت ، یکی از مفسران خاطرنشان کرد: “این نسخه ی نمایشی خوب است اما این روشنایی در حال حاضر در رایانه های شخصی مقرون به صرفه امکان پذیر نیست ، احتمالاً در هرچند 5 تا 10 سال. ”

این نسخه ی نمایشی بر روی چهار پردازنده گرافیکی تسلا V100 اجرا می شد و پنج ماه بعد در رویداد انویدیا ، این شرکت آن را روی یک کارت RTX Quadro نشان داد. مطمئناً Quadro شش برابر قیمت RTX 2080 Ti با تمرکز بر بازی است ، اما در مدت زمان کوتاهی یک گام بزرگ به جلو است و خیال اینکه امکان ردیابی اشعه در زمان واقعی در خانه امکان پذیر است ، به سمت واقعیت حرکت می کند. .

خانواده GPU های GeForce RTX انویدیا ، که سال گذشته منتشر شد ، اولین کارت های گرافیکی متمرکز بر مصرف کننده و بازی محور بودند که از ردیابی اشعه در زمان واقعی پشتیبانی می کردند-اما با برخی احتیاطات همراه بودند.

این کارت ها از آنچه Nvidia “مدل ارائه ترکیبی” می نامد استفاده می کند که ترکیبی از ردیابی اشعه با تکنیک های تصادفی سازی است ، به لطف هسته های مخصوص ردیابی اشعه که برای محاسبه تقاطع هر پرتو طراحی شده است.

همچنین از الگوریتم های مخصوص حذف نویز و سخت افزار اختصاصی هوش مصنوعی موسوم به “Tensor Cores” برای کاهش تعداد پرتوهای مورد نیاز برای ردیابی استفاده می کند.

به عبارت دیگر: آنها هنوز کمی تقلب می کنند ، زیرا این کارت ها لزوماً نمی توانند کل صحنه ها را در زمان واقعی ردیابی کنند ، اما نتایج یک گام مهم در مقایسه با روش های رایستری فعلی است. اسلاید زیر نشان می دهد که چگونه انویدیا مدل رندر جدید خود را در مقایسه با راستریزاسیون مستقیم ارائه کرده است ، جایی که GPU فقط اشکال را به نقطه روی صفحه شما تبدیل می کند.

برای انجام این محاسبات ، این هسته های RT و Tensor لازم نیست. انویدیا سرانجام پشتیبانی از ردیابی اشعه را برای کارتهای قدیمی GTX (حداقل کارتهای GTX بر اساس معماری پاسکال و تورینگ) منتشر کرد که هسته RT یا Tensor اضافی ندارند.

ردیابی اشعه بدون این هسته ها بسیار کارآمدتر است ، اما به این معنی است که با ردیابی اشعه بر روی کارت RTX ممکن است از عملکردهای بدتری نسبت به موارد دیگر رنج ببرید. و این چیزی است که مانع ردیابی اشعه از همه جا بودن می شود: عملکرد.

خرید Xbox One دست دوم و کارکرده + دو دسته

 

Ray Tracing چگونه بر عملکرد بازی تأثیر می گذارد؟

هنگامی که ردیابی اشعه را در یک بازی رایانه ای که از آن پشتیبانی می کند فعال کنید ، با خاموش بودن ردیابی اشعه ، نرخ فریم پایین تری خواهید دید.

هنگامی که ما در آگوست گذشته نسخه در حال پیشرفت Shadow of the Tomb Raider و Battlefield 5 را با Ray Tracing فعال کردیم بازی کردیم ، نتوانستیم با نرخ ثابت 1080 1920 60 فریم بر ثانیه ضربه بزنیم-بیشتر از 30 تا 50 فریم در ثانیه ، حتی اگر از RTX 2080 Ti استفاده می کردیم.

از آن زمان به بعد ، به روزرسانی درایورها و وصله های بازی عملکرد را تا حد زیادی بهبود بخشیده اند ، بسته به تنظیمات شما ، 60 فریم بر ثانیه در Battlefield V به راحتی قابل دستیابی است.

اما با غیرفعال کردن ردیابی اشعه ، باز هم عملکرد پایین تری خواهید دید: برخی از بازی ها تا 40 درصد افزایش می یابند ، در حالی که برخی دیگر فقط 15 درصد کاهش نرخ فریم را تجربه می کنند. این از راه اندازی به راه اندازی ، و حتی از بازی به بازی دیگر متفاوت است.

این به این دلیل است که بازی های مختلف ردیابی اشعه را به روش های مختلف پیاده سازی می کنند. به عنوان مثال ، Battlefield V از ردیابی اشعه برای ایجاد بازتابهای واقع بینانه در کنار اجسام فلزی یا گودالهای روی زمین استفاده می کند.

Shadow of the Tomb Raider عمدتا از ردیابی اشعه برای بهبود کیفیت سایه های خود استفاده می کند. Metro: Exodus ، از سوی دیگر ، از “روشنایی جهانی” برای ایجاد روشنایی واقع بینانه در اطراف شما استفاده می کند ، که منجر به عملکرد سنگین تری نسبت به سایر بازی ها می شود.

قیمت PS4 دست دوم

 

ویدئو Ray Tracing | PS5

 

Ray Tracing در پلی استیشن 5 چگونه است؟

Ray Tracing یک تکنیک قدرتمند رندر است که نقش مهمی در ایجاد جلوه های فوق العاده واقعی نورپردازی در بازی های ویدئویی ایفا می کند. در اصل پرتوهای خطی نور بین چشم بازیکن و منابع نوری مختلف موجود در بازی را بیرون می کشد و محاسبه می کند. این حالت در زمان واقعی با پرتاب اشعه از سطوح مختلف که به آن برخورد می کند ، ارائه می شود.

 

بازی های PS5 که از Ray Tracing پشتیبانی می کنند:

در اینجا لیستی از تمام بازی های PS5 که از ردیابی اشعه پشتیبانی می کنند ، آمده است:

  • اAstro’s Playroom
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Demon’s Souls
  • Devil May Cry 5 Special Edition
  • Fortnite
  • Maneater
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • NBA 2K21
  • Observer: System Redux
  • RIDE 4
  • S.T.A.L.K.E.R. 2
  • Watch Dogs: Legion
  • ratchet & clank: rift apart
  • returnal

برای خرید بازی ps5 دست دوم اینجا کلیک کنید

خرید بازی PS5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Ray Tracing چیست و چگونه در PS5 کار میکند؟ + ویدئو درمورد رهگیری پرتو

Ray Tracing در پلی استیشن 5 چگونه است؟ اطلاعات کامل رهگیری پرتو + ویدئو