در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

main-min

معرفی برترین هارد اکسترنال برای کنسول های بازی

هارد اکسترنال wd

بهترین هارد دیسک خارجی برای PS5 روش عالی‌ای است برای ذخیره‌سازی بیشتر بازی‌ها برای کنسول خودتان بدون اینکه نیاز به حذف و نصب مجدد داشته باشید. از طرف دیگر، آن‌ها همچنین می‌تواند منتقل کردن اسکرین شات  و کلیپ‌های بازی از کنسولتان را آسان‌تر کند. به خصوص در مورد SSD های قابل حمل، سرعت انتقال تا حدودی بی نهایت است حتی اگر کمی گرانتر باشند.

اخبار خوب این است که هر چند نمی‌توانید بازی‌های PS5 را از هارد دیسک خارجی اجرا کنید، اما می‌توانید آن‌ها را در آن ذخیره کنید. دلیلش چیست؟ احتمالاً به دلیل این است که بازی‌های PS5 برای اجرا از SSD هایی با سرعت خواندن و نوشتن پیاپی بهینه طراحی شده‌اند. این کمی آزاردهنده است، اما با توجه به سرعت SSD خارجی امروزی به همراه اتصالات USB-C، احتمالاً عملکرد بهتری در بازی‌های PS4 خواهید داشت که در مقابله با کنسول قدیمی تجربه کرده‌اید. می‌توان گفت که PS5 یکی از بهترین SSD ها برای بازی در دل خود دارد که دارای سرعت خواندن و نوشتن قابل قبولی است و هارد دیسک خارجی امکان تطابق با آن را نخواهد داشت. از طرف دیگر، یکی از بزرگترین قوت‌هایی که هارد دیسک خارجی‌های PS5 دارند این است که به طور کلی ارزان‌تر از برخی از بهترین SSD های PS5 هستند و همچنین نیاز کمتری به DIY برای نصب دارند.

هنگام جستجو برای یکی از بهترین هارد دیسک خارجی PS5 در سال ۲۰۲۳، انتخاب بین HDD خارجی و SSD خارجی سوال اصلی است که باید به آن پاسخ دهید. خوشبختانه، اختلاف قیمت بین این دو در چند سال اخیر کاهش یافته است، بنابراین شما نیازی به پرداخت بیشتر برای عملکرد سریعتر ندارید. از طرف دیگر، اگر به بالای 2 ترابایت نیاز دارید، مسیر ارزان‌تر هارد دیسک خارجی خواهد بود. هارد دیسک های SSD می توانند یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی محسوب شود.

 

WD Black P40

WD Black P40

 WD_Black P40 SSD یکی از جدیدترین هارد دیسک‌های خارجی WD برای بازی است و یکی از بهترین عملکردها را ارائه می‌دهد. این هارد دیسک مشخصات و طراحی P50 را به ساختار کوچکی برده است که از نورپردازی RGB زیبا استفاده می‌کند.

سرعت خواندن و نوشتن در آزمایش‌ها عالی بودند. سرعت 2000 مگابیت بر ثانیه که روی جعبه می‌بینید بهترین سرعتی است که می‌توانید در یک هارد دیسک خارجی ببینید، اما در واقع، این منجر به زمان بارگذاری و سرعت انتقال عالی در PS5 و کامپیوتر می‌شود. من چندین فیلم بازی را که در PS5 ذخیره کرده بودم و قصد داشتم به کامپیوترم منتقل کنم برای ویرایش ویدئو، به P40 انتقال دادم و با وجود آنکه حجم آن حدوداً ۳۰ کلیپ به مجموع ۲۲ گیگابایت بود، P40 آن‌ها را در حدود یک دقیقه از PS5 کپی کرد. همچنین وقتی آن را برای افزایش ظرفیت استفاده کردم، بازی‌ها نیز همانطور عمل کردند. سه بازی که حجمشان در مجموع ۱۸ گیگابایت بود، در کمتر از یک دقیقه منتقل شدند.

متاسفانه، P40 یکی از گزینه‌های گران قیمت در این لیست است، به ویژه به دلیل اینکه یک محصول جدید از  WD است. برای پولتان، شما هارد دیسک را دریافت می‌کنید که شامل داشبورد Windows از WD، یک کابل USB-C و آداپتور USB-A، راهنمای نصب سریع و یک ضمانتنامه 5 ساله است که شگفت زده خواهم شد اگر نیازی به استفاده از آن داشته باشید. ساخت محکم WD با بدنه آلومینیومی  شده به معنای این است که این قطعه تجهیزات محکمی است.

 

WD Black P50

WD Black P50

 P50  یکی از بهترین درایوهای خارجی برای هر دستگاهی است، به ویژه اگر نیاز به فضای بیشتری برای بازی‌های خود دارید. با این حال، در حال حاضر احتمالاً بهترین هارد دیسک خارجی برای PS5 از نظر ارزش پول است، زیرا بیشتر خصوصیاتی که درباره P40 دوست داریم را با قیمتی کمتر دارد. سرعت‌ها و عملکردها که معمولاً برای درایوهای داخلی بهترین کامپیوترهای بازی و لیست‌های اس‌اس‌دی برای بازی‌ها رزرو شده است، را در اختیار شما قرار می‌دهد. همه اینها در یک واحدی است که دارای طراحی کیفی و خنک و ساختاری محکم است.

درباره این واحد،  P50 طراحی مانند فلز نظامی دارد، به شکل مستطیل است و دارای فلز صاف و رنگ سیاه در کنار جلوه‌های زیبای سنتی WD_Black است. پورت USB-C آن می تواند در دستگاه‌های شما به عنوان اتصال USB-A یا USB-C استفاده شود و در آزمایش ما، سرعت‌های یکسانی را از طریق هر دو پورت بدست آوردیم بنابراین نباید مهم باشد که کدام در دسترس یا آزاد است یا اگر در طول عمر آن دستگاهی که از آن استفاده می کنید تغییر کند. روی یکی از سرها یک نشانگر LED کوچک و واضح وجود دارد که همیشه کمک می کند، اما یک نقطه ضعف کمی این است که وقتی استفاده می شود کمی گرم می شود، بنابراین در نظر داشتن این مسئله موقع قرار دادن آن مفید خواهد بود.

در مورد سرعت‌ها، آنچه که می‌گویید و آنچه که رخ می‌دهد تقریباً یکسان است. این عملکرد برای یک اس اس دی خارجی شگفت‌انگیز است و سرعت مذکور ‘تا 2000 مگابایت در ثانیه’ در آزمایش‌های ما صحیح بود. در عمل، P50 هر آنچه که یک اس‌اس‌دی خارجی با کیفیت بالا باید داشته باشد را به شما ارائه می‌دهد: بازی‌ها به شدت سریع بارگذاری می‌شوند، فایل‌ها در یک چشم به هم زدن بازیابی می‌شوند و سطح عملکرد باورنکردنی است.

 

Toshiba Canvio Advance

Toshiba Canvio Advance

Canvio Advance در سال قبل جایگزین Canvio Basics شده و به عنوان بهترین گزینه بودجه‌ای برای درایوهای خارجی PS4 ما، همچنان ارزش خرید داشته و بر روی لیست بهترین هارد دیسک خارجی PS5 ما قرار دارد. این درایو در هر نحوه بهتر از مدل Basics عمل می‌کند و همچنین به عنوان بیشترین هارد دیسک های HDD عمل می‌کند، اما معمولاً با قیمتی کمتر.

این مدل تقریباً با قیمتی مشابه با Basics عرضه می‌شود، اما با چند حرکت اضافی همراه است. سرعت‌های خواندن و نوشتن کمی سریعتر هستند، دارای یک سال گارانتی است و اگر علاقه‌مند باشید درایو Canvio Advance را به درایو کامپیوتر تبدیل کنید، دارای حفاظت با رمز عبور و پشتیبان‌گیری خودکار است که در مدل Basics وجود ندارد.

هرچند، استفاده از آن همچنان به سادگی است. فقط آن را به PS4 خود متصل کنید و به عنوان حافظه توسعه‌یافته فرمت دهید. به دلیل این عمل، Advanced به منبع تغذیه خارجی نیاز ندارد و فقط از طریق USB کار می‌کند.

 

Crucial X6

Crucial X6

گزینه‌های حافظه SSD خارجی ممکن است به سرعت گران قیمت شوند، حتی برای درایوهای کوچکتر. اما اگر به دنبال یک گزینه ارزانتر با ظرفیت مناسب هستید که با سرعتی عالی نسبت به درایوهای سخت‌افزاری سنتی عمل کند، ما فکر می‌کنیم Crucial X6 یک انتخاب عالی است.

می‌توانید نسخه 1 ترابایتی را با قیمتی مشابه SSD‌هایی با کمتر از نیمی از ظرفیت آن بخرید. Crucial X6 برای ذخیره و اجرای بازی‌های PS4 فوق‌العاده است. به حدی که شما نخواهید احساس کنید باید آن‌ها را به PS5 منتقل کنید تا زمان بارگیری سریعتری بدست آورید. در مقایسه با اجرای بازی‌ها بر روی یک HDD خارجی استاندارد، ما توانستیم زمان بارگیری بازی Resident Evil 7 را از انتخاب بازی تا شروع بازی از حدود 90 ثانیه به صرفه جویی تا 1 دقیقه کاهش دهیم. ذخیره بازی‌های PS5 در اینجا همچنین یک ایده عالی است زیرا ما تنها 3 دقیقه و 48 ثانیه را برای انتقال 30 گیگابایت نیاز داشتیم در حالی که با استفاده از HDD زمان مورد نیاز 7 دقیقه و 16 ثانیه بود.

اتصال USB-C به این معنی است که شما باید آن را به جلوی PS5 متصل کنید و Crucial X6 به همان میزان بوده و فقط به میز می‌رسد با فرض اینکه PS5 شما عمودی است، اما بسیار سبک است، بنابراین خطری برای لغزش آن وجود ندارد. اگر دوست دارید ظاهر این مدل را داشته باشید، اما به دنبال یک نسخه حتی سریعتر هستید، بهتر است Crucial X8 را مشاهده کنید. به طور کلی، ما فکر می‌کنیم این یکی از بهترین هارد دیسک‌های خارجی PS5 است.

 

Crucial X10 Pro

Crucial X10 Pro

کروشیال توسط مایکرون در بازار ذخیره‌سازی دیجیتال آشنایی برای هیچکسی که بازار ذخیره‌سازی دیجیتال را می‌شناسد، نیست. در این حافظه SSD قابل حمل، کروشیال X10 پرو، این برند به شما 1 ترابایت، 2 ترابایت یا 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در یک درایو کوچکی که می‌توانید در جیب خود قرار دهید، ارائه می‌دهد. در حالی که من ترس زیادی برای آزمایش مقاومت آن نداشتم، این درایو با مقاومت در برابر آب، گرد و غبار و سقوط تبلیغ شده است. به همین دلیل، برای قابلیت حمل، آن را بهترین هارد دیسک خارجی می‌دانیم.

سرعت‌های آن نیز بد نیستند. وقتی آن را به PS5 وصل کردم، توانستم 439.5 گیگابایت از کنسول را به X10 Pro در 34 دقیقه منتقل کنم. اگرچه این مدت زمان به نظر ممکن است کمی طولانی باشد به لحاظ سرعت SSD نسل پنجم امروزی، اما تصور کنید چه مدت زمانی برای دانلود این همه داده خام لازم است. در عوض، انتقال 46 گیگابایت از بازی God of War سال 2018 از هارد دیسک به حافظه کنسول تنها 5 دقیقه و 16 ثانیه طول کشید. سرعت‌های مشخص شده در جعبه خواندن 2,100 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 2,000 مگابایت بر ثانیه است.

تنها مشکل آن این است که برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است، و نه لزوماً برای گیمرها. این به این معنی است که به طور قابل‌توجهی بازوی بازی در طراحی آن وجود ندارد، اما برای یک درایو قدرتمند در یک بسته کوچک، نمی‌توانیم خواسته‌های زیادی داشته باشیم. در این حیطه “برای حرفه‌ای‌ها به منظور”، قیمت آن نسبتاً گران است. با این حال، اگر به یک راه حل قابل حمل برای گیمینگ، کار و ایجاد محتوا نیاز دارید، این قطعاً یکی از بهترین هارد دیسک‌های خارجی در بازار است.

 

Samsung T7 Sheild

Samsung T7 Sheild

سامسونگ T7 Shield آخرین مدلی است در یک سری از حافظه‌های SSD خارجی قابل حمل با سرعت بالا که تأکید بر مقاومت دارند. این برند ادعا می‌کند که T7 دو برابر عملکرد T5 را دارد و آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که این امر به خوبی درست است. در حالی که سرعت خواندن 1,050 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 1,000 مگابایت بر ثانیه در مقابل همتایان NVMe به طور دقیق رقابت نمی‌کند، در میان درایوهای خارجی، سامسونگ T7 Shield بطور قطع در زمینه عملکرد پی در پی دارای جایگاه خوبی است. با قیمت 159.99 دلار / 134.79 پوند برای مدل 1 ترابایت یا 289.99 دلار / 250.99 پوند برای 2 ترابایت، این از ارزان‌ترین هارد دیسک‌های خارجی PS5 نیست، اما این سرعت‌ها و پوسته‌ی مانند تانک آن، ممکن است هزینه اضافی را توجیه کند.

ما متوجه شدیم که آمار ادعا شده به خوبی با انتقال بازی‌ها همخوانی داشت، زیرا Demon’s Souls (53.73 گیگابایت) از حافظه‌ی داخلی PS5 به Samsung T7 Shield در 4 دقیقه و 30 ثانیه منتقل شد. این تقریباً با حداکثر عملکرد پی در پی همخوانی دارد و از یک درایو خارجی از طریق USB 3.2 به پشت کنسول متصل شده از ارقام قابل قبولی استفاده می‌کند. همچنین یک کابل USB C به USB C نیز در جعبه وجود دارد.

یکی دیگر از نکات فروش اصلی این درایو، مانند سایر محصولات این خانواده، مقاومت قوی پوشش بیرونی آن است. SAMSUNG اعلام کرده است که T7 Shield قادر به تحمل همه‌جور شرایط سخت است و در آزمون‌های سقوط چهار بار از ارتفاع سه متر به سمت زمین سخت بدون نشانه‌ای از آسیب جسمی به پوسته یا قسمت‌های داخلی می‌باشد.

 

WD My Passport

WD My Passport

My Passport از وسترن دیجیتال، که در نسل PS4 و Xbox One به عنوان یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین هارد دیسک‌های خارجی شناخته می‌شد، هنوز یکی از قابلیت بالا، مناسب و چندکاره‌ترین هارد دیسک‌ها است که می‌توانید بخرید. در نسل PS5 دقیقاً همین عامل باعث کاهش جایگاه آن در لیست می‌شود، زیرا بر اساس نظر ما، SSDها نسبت به HDDها در نسل PS5 برتری دارند. با این حال، برای هر کسی که به دنبال یک هارد دیسک خارجی معمولی و با قیمت مناسب برای PS5 است که از نوع HDD است، هارد دیسک My Passport همچنان یک گزینه برتر است.

این درایو از طریق یک اتصال USB ساده، کوچک و مستحکم  در حد اندازه یک تلفن هوشمند است و طراحی ظاهری سری My Passport زیبا و شیک است، که به HDD با کیفیت ظرفیت بیشتری اضافه می‌کند و به طور صمیمی با تنظیمات شما ترکیب می‌شود و حتی اگر ظاهر آن قابل مشاهده باشد، تعدیل کننده نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

main-min

معرفی برترین هارد اکسترنال برای کنسول های بازی