در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

Best Gaming Keyboard

معرفی برترین کیبورد های گیمینگ

بهترین کیبورد های گیمینگ

 

Razer BlackWidow V4 75%

Razer BlackWidow V4 75%

کمپانی Razer یک سابقه طولانی در ساخت صفحه‌کلیدهای گیمینگ داشته است، اما این اولین محصولی است که برای جذب همزمان بازی‌بازان و عاشقان صفحه‌کلیدهای مکانیکی ساخته شده است. با سوئیچ‌های قابل تعویض، نصب  Gasket و فوم داخلی، به همراه سوئیچ‌های جدید Orange V3، احساس تایپ این صفحه‌کلید بهتر از بیشتر صفحه‌کلیدهای گیمینگ موجود است و فاکتور فرم ۷۵٪ به همراه استراحت مچ دلپذیری فراهم می‌کند. همچنین، این محصول با قیمتی کمتر از معمول برند Razer عرضه می‌شود که این موضوع نقطه‌ای قوت برای آن است.

 

مزایا:

سوئیچ‌های عالی

پورت‌های قابل تعویض

استراحت مچی راحت

حس تایپینگ “Thocky”

 

معایب:

فقط نرم‌افزار Synapse

ضمانتنامه بازنشسته می‌شود اگر باز شود

 

 

Logitech G915 LightSpeed

Logitech G915 LightSpeed

 

صفحه کلید بازی Logitech G915 TKL یک تجربه آشنا است. تاکنون از صفحه کلید Logitech G915 برای نوشتن حدود ۵۰،۰۰۰ کلمه استفاده کرده‌ام و G915 TKL همان فناوری بی‌سیم و طراحی زیبای آن را بدون پد عددی به تجربه می‌کشد. با تغییرات طراحی کم ، بیشتر آنچه که درباره G915 فکر می‌کنم، همچنان برای نسخه کوچکتر آن صدق می‌کند.

 

خب، این باید راحت باشد. بدون شک، بزرگترین تغییر در G915 TKL عدم وجود پد عددی و کلیدهای ماکرو است. اندازه TKL فقط ۳۶۸ میلیمتر در مقابل ۴۷۵ میلیمتر نسخه کامل G915 است، که برای شما فضای زیادی روی میز برای حرکت ماوس می‌گذارد. به این معنی است که شما باید با عدم وجود کدهای Alt Code سازگار شوید، اما برای بازی کردن مشکل خاصی به وجود نمی آورد.

 

قابلیت ماکرو به طور کلی در G915 TKL حفظ شده است، اما به برنامه ثانویه کلیدهای تابعی منتقل شده است. این می‌تواند توسط نرم‌افزار بازی Logitech G تغییر کند تا ابتدا قابلیت تابعی ماکرو را در اولویت قرار دهد، در این صورت کلید Fn به وضعیت اولیه ورودی F1-F12 برمی‌گردد.

 

 

 

در حالی که USB کیبورد همچنان همان دستگاه کوچکی است که همیشه بوده، یکی از تغییرات کوچکی که با TKL معرفی شده است، یک شیار کوچک USB ذخیره‌سازی در زیر صفحه کلید است که برای نگه‌داری دانگل زمانی که در حالت استفاده نباشد، طراحی شده است. این ویژگی می‌تواند برای یک دستگاه بی‌سیم به اندازه G915 TKL که احتمالاً گاهی بین مکان‌ها حمل می‌شود، مفید باشد. همچنین به هیچ وجه نمی‌خواهید این دانگل کوچک را از دست بدهید؛ چون هرگز نخواهید یافتش.

 

اگرچه برای بیشتر بخش‌ها می‌خواهید با فناوری Lightspeed همراه باشید تا ارتباط پایدارتری را تضمین کنید، اما بی‌سیم همچنین می‌تواند از طریق بلوتوث ارائه شود و با فشردن یک دکمه به سرعت قابل دسترس است.

 

عمر باتری ۴۰ ساعته با روشنایی RGB در هر کلید (کمی بالاتر از G915 نسخه کامل به دلیل عدم وجود (LED RGB  باعث می‌شود فناوری بی‌سیم Logi در لیست مطالبات خوب قرار بگیرد.

 

مزایا :

بی‌سیم بدون تاخیر

عمر باتری عالی

سوئیچ‌های مکانیکال

 

معایب :

جایگاه کلیدهای ماکرو مقداری عجیب است

نیاز به شارژ منظم و مداوم

 

 

HyperX Alloy Origins

HyperX Alloy Origins

 

کیبورد بازی HyperX Alloy Origins با ساختار کوچک و کیفیتی برتر، بهترین گزینه برای گیمرهای عمومی است که فقط به بازی پرداخته می‌شوند. این کیبورد راحت است و از جنبه‌های مختلف از کلیدها تا بدنه‌اش و نورپردازی RGB جذاب، ظاهر و حس کیفیتی ارائه می‌دهد. اگر با سوئیچ‌های خطی آشنا هستید که عملکرد سریعی دارند اما بازخورد کمی ارائه می‌دهند، با استفاده از کیبورد با سوئیچ‌های قرمز این محصول حس خوبی خواهید داشت. همچنین، ما نسخه کلیکری را نیز آزمایش کرده‌ایم که از سوئیچ‌های آبی HyperX استفاده می‌کند.

 

با هزینه بیشتر از ۱۰۰ دلار، می‌توانید کیبوردهای بازی با لوکس‌های بیشتری مانند دکمه‌های کنترل چندرسانه‌ای، درگاه USB جانبی (برای آسان‌تر کردن اتصال به لوازم جانبی دیگر مانند ماوس بازیتان) و نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر پیدا کنید.

 

اگر به دنبال یک کیبورد بزرگ نیستید،  HyperX نسخه‌های کوچکتر (و ارزان‌تر) این کیبورد را نیز ارائه می‌دهد. ما نیز HyperX Alloy Origins 65 و نسخه کوچکتر HyperX Alloy Origins 60 را آزمایش کرده‌ایم و HyperX نسخه TKL (بدون قسمت عددی) نیز عرضه می‌کند که به Alloy Origins Core معروف است.

 

 

مزایا:

طراحی جذاب و کوچک

نورپردازی RGB عالی

تنظیم ارتفاع عقب سه سطحی

 

معایب:

عدم وجود کنترل‌های اختصاصی برای رسانه‌ها یا کلیدهای ماکرو

عملکرد کوچکترین فعال‌سازی سوئیچ (۱.۸ میلی‌متر به جای ۲ میلی‌متر) به نظر می‌رسد که یک حرکت تبلیغاتی است.

نرم‌افزار NGenuity می‌توانست عملکرد مطلوب تری داشته باشد.

 

Razer BlackWidow V4 Pro

Razer BlackWidow V4 Pro

کیبورد بازی قابل تنظیم Razer BlackWidow V4 Pro، نسخه حرفه‌ای و سریع برای بازی است که امکانات و ویژگی‌های فراوانی دارد تا شما را در انواع بازی های مجهز سازد.  این کیبورد همه چیزی که شما نیاز یا می‌خواهید را دارد: ۸ کلید ماکرو اختصاصی، یک دستگاه تنظیم چند منظوره “Razer Command Dial” قابل برنامه‌ریزی، چهار کلید رسانه‌های اختصاصی و یک رولر برای تنظیم صدا، و یک پد کف دست نرم و پارچه‌ای که وقتی به کیبورد متصل می شود روشن می شود.

 

کیبورد BlackWidow V4 Pro یک کیبورد سیم‌دار است که با سوئیچ‌های مکانیکی Razer Green (صدای کلیک دار) یا Razer Yellow (خطی) همراه است. این کیبورد دارای صفحه بالایی از آلیاژ آلومینیوم، کلیدهای double-shot ABS  و روشنایی قابل تنظیم برای هر کلید و همچنین زیرنور با ۳۸ منطقه کلیک شده است هنگامی که پد کف دَست به کیبورد متصل می‌شود. این کیبورد علاوه بر تجربه فوق العاده در بازی ها،  تجربه تایپ آن نیز بسیار مناسب است: سوئیچ‌های Razer Green دارای بافتی خاص هستند، کلیک آن دلنشین است و صدای بلندی تولید می‌کنند و برای محافظت از کیبورد، دو لایه از فوم نیز وجود دارد.

 

عیب اصلی این کیبورد اندازه‌اش است: کاربرد زیادی از میز شما را تصاحب خواهد کرد، به خصوص اگر از پد کف دست قابل جداشدن آن استفاده کنید. با قیمت ۲۳۰ دلار، قیمت آن بسیار گران است.

 

مزایا:

پد کف دست نرم و پارچه‌ای که شامل ۲۰ منطقه‌ی RGB در کیبورد است.

دستگاه تنظیم چند منظوره “Razer Command Dial” قابل برنامه‌ریزی.

هشت کلید ماکرو اختصاصی.

حداکثر نرخ نمونه‌برداری ۸,۰۰۰ هرتز.

 

معایب:

کلیدهای ABS ممکن است در  استفاده طولانی مدت کاربرد نداشته باشند.

کلیدهای ماکرو به طور پیش‌فرض غیرفعال هستند.

سفارشی‌سازی وابستگی زیادی به نرم افزار مخصوص آن دارد

 

SteelSeries Apex Pro TKL Wireless

SteelSeries Apex Pro TKL Wireless

 

کیبورد بی‌سیم SteelSeries Apex Pro TKL به شما فضای میز بیشتری را همچنین آزادی بی‌سیم را می‌دهد، به لطف دو ویژگی بی‌سیم داخلی (بهره‌مندی از فرکانس 2.4 گیگاهرتز با تاخیر کم و Bluetooth ورژن 5 ) طراحی بازسازی شده Apex Pro TKL سال 2022 دارای یک قاب ساده و زیبا با پوشش بالای آلیاژ آلومینیوم، کلیدهای double-shot PBT و جدیدترین سوئیچ‌های اپتیکال خطی OmniPoint 2.0 از SteelSeries  است.

 

سوئیچ‌های اپتیکال بطور تکنیکی بخشی از آن‌ها مکانیکی هستند، اما با سوئیچ‌های مکانیکی متفاوت هستند – سوئیچ‌های اپتیکال توسط نور عملیاتی می‌شوند در حالی که سوئیچ‌های مکانیکی توسط نیروی فیزیکی اجرا می‌شوند. اگرچه این برای تایپ کردن تجربه‌ای کمتر ایده‌آل را به ارمغان می‌آورد، اما برای گیمرها خبر خوبی است: سوئیچ‌های اپتیکال سریع‌تر (که کمتر دچار خرابی می شود) از مکانیکی هستند. سوئیچ‌های OmniPoint 2.0 Apex Pro TKL Wireless  قابلیت ارتجاع قابل تنظیم (۳۷ سطح) و ارتجاع دوگانه را دارا هستند، که به شما اجازه می‌دهد دو عمل را به یک کلید اختصاص دهید (در سطوح ارتجاع مختلف).

 

نقطه ضعف اصلی Apex Pro TKL Wireless هزینه‌ی ۲۵۰ دلاری آن است (این کیبورد همچنین در نسخه‌ی سیمی هم عرضه می‌شود، با قیمت ۱۸۰ دلار) که این امر آن را به یکی از پرقدرت‌ترین کیبوردهای گیمینگ در این لیست تبدیل می‌کند. اگرچه Apex Pro TKL Wireless دارای ویژگی‌ها و لوازم جانبی فوق‌العاده ای است، از جمله صفحه‌نمایش هوشمند OLED قابل شخصی‌سازی و یک پشتیبان مغناطیسی جداشدنی با پوشش لمسی نرم .  اما این ویژگی‌ها ممکن است کافی نباشند تا هزینه آن را توجیه کنند. اگر علاقه‌مند به چیزی کمتر قابل شخصی‌سازی هستید (و مشکلی برای اتصال سیمی ندارید)،  Apex 9 TKL از  SteelSeries دارای یک فرم فاکتور تقریباً مشابه با سوئیچ‌های اپتیکال قابل جایگزینی (hot-swappable) است  و تنها به مبلغ ۱۴۰ دلار عرضه می‌شود.

 

مزایا :

قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالا

پشتیبان مچ دست مغناطیسی با پوشش لمسی نرم

ظاهر جذاب اما کمی عمومی به نظر می‌رسد

عملکرد عالی در بازی‌ها

 

معایب:

گران قیمت

احساس عجولانه عرضه شده

دارای مشکلات بیشتر از حد معمول

 

ASUS ROG Azoth

ASUS ROG Azoth

 

بیشتر کیبورد های گیمینگ بازار برای بازی‌های کامپیوتر طراحی شده‌اند و نه تایپ. این به این معنی نیست که برای تایپ مناسب نیستند. به طور کلی هنوز هم  برای تایپ خوب به نظر می رسند، اما تمرکز آن‌ها بر روی بازی. اما صفحه کلید ROG Azoth از ASUS یکی از بهترین صفحه‌های کلید برای هر دو بازی و تایپ است که تا به حال استفاده کرده‌ایم و ما بسیار تحت تأثیر قرارگرفتیم.

 

صفحه کلید ROG Azoth یک صفحه کلید مکانیکی که شکل فاکتور 75 درصد را دارد) یعنی کمی کوچکتر از یک TKL این صفحه کلید بی‌سیم است( با همه اتصالات برقراری بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث و دارای کپ‌های کلیدی نوع PBT، صفحه بالای فلزی و سه لایه صدا‌گیر کننده از فوم درون قاب پلاستیکی آن است (پلاستیک به منظور مداخله نکردن با سیگنال بی‌سیم). این همراه با سوئیچ‌های ASUS NX در نسخه‌های قرمز (خطی)، قهوه‌ای (تاکتیل) و آبی (کلیکی) ارائه می‌شود و ASUS آن را همراه با یک کیت لوازم جانبی کامل عرضه می‌کند که شامل ساقه و خارج کننده کلید، سوئیچ‌های اضافی است، بنابراین شما می‌توانید کنترل نهایی بر صدا و تجربه لمسی صفحه کلید را داشته باشید.

 

این یک صفحه کلید عالی برای تایپ است، اما همچنین برای بازی‌کردن مناسب است . به دلیل اتصال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی، پاسخگویی سریع و عمر باتری بی‌نظیری که تا 2000 ساعت در حالت 2.4 گیگاهرتزی دارد و یک صفحه فوق العاده OLED.

 

مزایا :

ساختار بسیار محکم

صدای فوق العاده کلیدهای کیبورد

لوازم جانبی فوق العاده

عمر باتری عالی

 

معایب :

Armoury Crate  بدترین است!!!

کاور کلیدها مقداری لغزنده است

تنها یک لایه از برنامه‌ریزی قابلیت دارد.

 

SteelSeries Apex Pro Mini

SteelSeries Apex Pro Mini

 

صفحه‌کلید‌های بسیار کوچک برای همه مناسب نیستند، اما اگر فضای محدود میز کار داشته باشید یا به دنبال یک صفحه‌کلید بازی که قابل حمل است، صفحه‌کلید 60 درصدی می‌تواند انتخاب بسیار درستی باشد.

 

Apex Pro Mini Wireless از SteelSeries یک صفحه‌کلید 60 درصدی زیبا و محکم است که دارای سوئیچ‌های SteelSeries OmniPoint 2.0 است که دارای همه عملکردهای قابل تنظیم و دوگانه است.به دلیل اینکه بسیار کوچک است، Apex Pro Mini Wireless دارای یک دسته از دستورهای وابسته به کلید پیش‌فرض است که روی لبه‌های کاورها چاپ شده است و با استفاده از کلید عملکرد SS از SteelSeries فعال می‌شوند. این دستورهای وابسته به کلید به قدری برای استفاده کننده قابل فهم است (و در صورت نیاز قابل تغییر مجدد نیز هستند) که احساس محدودیت توسط طرح 60 درصدی نخواهید داشت. این صفحه‌کلید قابل تنظیم بسیار است: تقریباً هر کلیدی می‌تواند مجدداً تنظیم شود (به عنوان کلیدهای اولیه و وابسته به کلید)، نقطه عملکرد آن تنظیم شود و RGB آن تنظیم شود  به صورت جداگانه.

 

 

اگر چیزی، Apex Pro Mini Wireless قابلیت‌های زیادی را دارد، شاید شما نیازی به یک صفحه‌کلید بسیار کوچک با همه ویژگی‌ها نداشته باشید (به ویژه با توجه به قیمت پریمیوم آن). اگر همه این ویژگی‌ها را نیاز ندارید و دوست دارید کمی کمتر پرداخت کنید، می‌توانید مدل SteelSeries Apex 9 را امتحان کنید که دارای عملکرد قابل تنظیم، سوئیچ‌های قابل تعویض و همچنین طرح‌های Mini و TKL می‌باشد.

 

 

مزایا :

حس بازی کردن بسیار عالی و بدیهی است

قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالا

RGB  جذاب

کیفیت ساخت عالی

 

معایب :

دوگانه عمل کردن نیاز به یادگیری دارد

SteelSeries GGبا برخی اشکالات روبرو است

نشانه‌هایی برای دستورهای وابسته به کلید دوم دشوار قابل مشاهده هستند.

 

سخن پایانی

در این نوشته تلاش کردیم تا به معرفی بهترین کیبورد های بازار به عنوان یکی از لوازم جانبی کاربردی برای گیمینگ بپردازیم. شما می توانید با اتصال ماوس و کیبورد به کنسول برخی بازی های مخصوص را بازی کنید. به عنوان مثال می توانید بازی های XBOX که با ماوس و کیبورد کار می کنند را بررسی کنید تا بهتر متوجه شوید چه بازی هایی را می توان بازی کرد. اتصال ماوس و کیبورد به کنسول ها معمولا به سادگی انجام می شود و تنظیمات خاصی نمی خواهد اما توصیه می کنیم که آموزش کامل اتصال کیبورد و ماوس به Xbox Series S/X را در نظر داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Best Gaming Keyboard

معرفی برترین کیبورد های گیمینگ