در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

PSVR2 vs Quest 2-min

مقایسه Playstation VR2 و Meta Quest 2

مقایسه Playstation VR2 و Meta Quest 2

 

مزایا  و معایب VR2:

مزایا:

  • گرافیک و صدای عالی
  • مجموعه بازی‌های قدرتمند در زمان عرضه
  • فناوری ردیابی چشم مفید
  • ساختار سبک وزن
  • راحتی نصب

معایب:

  • عدم سازگاری با بازی‌های PlayStation VR نسل اول

 

مزایا و معایب Meta Quest 2

 

مزایا:

  • نیاز به هیچ کابلی ندارد
  • نمایشگر فوق العاده
  • پردازنده قدرتمند
  • ردیابی دقیق حرکت
  • اتصال اختیاری به کامپیوتر از طریق کابل جانبی

 

معایب:

  • عمر کوتاه باتری

 

 

هدست واقعیت مجازی PS VR2 سونی یک هدست VR فوق‌العاده است. اما همانطور که از نام آن معلوم است، این هدست به طور خاص یک هدست پلی‌استیشن است، که به این معناست که شما باید آن را به کنسول پلی‌استیشن ۵ متصل کنید و نمی توان از آن به صورت اختصاصی استفاده نمود.

از طرفی،  Quest 2 یکی از بهترین انتخاب های ما بوده است به دلیل قیمت مناسب و تجربه VR جامع و به راحتی قابل دسترسی که نیاز به سخت‌افزار اضافی ندارد.

 

حالا، قطعاً نمی‌گوییم باید بروید و پلی‌استیشن ۵ را بخرید فقط برای استفاده از PS VR2 اما اگر به VR علاقه‌مند هستید و پلی‌استیشن ۵ را در اختیار دارید یا قصد دارید آن را بخرید، احتمالاً در حال تردید هستید که آیا باید به طور کامل با PS VR2 سر و کله بزنید یا پولی را برای هدست Meta Quest 2 که در هر کجا قابل استفاده است، صرفه‌جویی کنید.

 

ما اینجا هستیم تا تفاوت‌ها بین دو هدست واقعیت مجازی برجسته را برای شما شرح دهیم تا به شما کمک کنیم تشخیص دهید کدام یک برای شما مناسب است.

 

PS VR2 سونی در مقابل  Meta Quest 2 : قیمت

مزیت هدست Meta Quest 2 در دو جبهه قرار دارد. اول اینکه هدست 399.99 دلاری آن، 150 دلار کمتر از  PS VR2 به قیمت 549.99 دلار است. در مقابل، Meta Quest 2 می‌تواند به تنهایی استفاده شود در حالی که PS VR2 نیاز به پلی‌استیشن ۵ دارد. این یعنی باید 399.99 دلار برای پلی‌استیشن ۵ دیجیتالی و یا 499.99 دلار برای پلی‌استیشن ۵ با درایو دیسک هزینه کنید. شما می توانید قیمت ها را با سایت PlayStation بررسی کنید.

 

برنده : Meta Quest 2

Meta Quest 2

 

Sony PlayStation VR2 در مقابل Meta Quest 2 : راه اندازی و نصب

در PS VR2، شما فقط کابل USB-C را به PS5 متصل می‌کنید قبل از اینکه به مراحل پیکربندی هدست بپردازید. اما Meta Quest 2 نیازی به متصل کردن (به جز برای شارژ کردن) ندارد، بنابراین هنگام بازی کابلی در اطراف گردنتان قرار نمی‌گیرد.

فقط به خاطر داشته باشید که راحتی استفاده مستقل معایب قابل توجهی در استفاده نیز دارد. برخلاف PS  VR2 که هرگز باتری آن تخلیه نمی‌شود، عمر باتری Meta Quest 2 به نسبت کوتاه است.

برنده:  Meta Quest 2

مقایسه Playstation VR2 و Meta Quest 2

 

Sony PlayStation VR2 در مقابل Meta Quest 2 : قدرت و گرافیک

در حالی که Meta Quest 2 با پردازنده Qualcomm Snapdragon XR2 عملکرد واقعیت مجازی کارآمد و پاسخگویی ارائه می‌دهد، PS VR2 یک کنسول PlayStation 5 کامل را در اختیار دارد. این هدست می‌تواند به سادگی تعداد بیشتری پیکسل و فریم را با افکت‌های گرافیکی پیشرفته‌تر نمایش دهد.

 

Meta Quest 2 از یک LCD برای نمایش 1,832 × 1,920 پیکسل در هر چشم استفاده می‌کند. سیستم  OLED PS VR2 از 2,000 × 2,040 پیکسل در هر چشم استفاده می‌کند. این بدان معنی است که PS VR2 کمی واضح‌تر است و همچنین صفحه‌های OLED معمولاً عملکرد رنگ و کنتراست بهتری دارند.

 

برنده : PlayStation VR2

کنترلر PlayStation VR2

 

Sony PlayStation VR2 در مقابل Meta Quest 2 : ردیابی حرکت و کنترلرها

هر دو هدست واقعیت مجازی به خوبی حرکت شما را دنبال می‌کنند، اما چهار دوربین قرارگیری‌شان به صورت بیرونی خود را به مناطق غیر قابل دیدن (به ویژه در ارتباط با تشخیص مکان دقیق کنترلرها در اطراف شما) می‌دهد.

 

با این حال، کنترلرهای Sense PlayStation VR2 عالی هستند. آنها به صورت ارگونومیکی طراحی شده‌اند، حرکت شما را به خوبی ردیابی می‌کنند و دارای کلیه کنترل‌های لازم برای بازی در واقعیت مجازی هستند. با این حال، کنترلرهای حرکت Meta Quest 2 تقریباً تمامی ویژگی‌ها و احساس راحتی مشابهی را ارائه می‌دهند.

 

کنترلرهای Sense PlayStation VR2 تکنولوژی های اضافه تری نسبت به کنترلر دوال سنس دارد. دکمه‌های قابل تنظیم که مقاومت آنها بر اساس فعالیت‌های شما در بازی تنظیم می‌شود. کنترلر ها از اصلی ترین لوازم جانبی PS5 محسوب می شود.

 

برنده:  PlayStation VR2

 

Sony PlayStation VR2 در مقابل Meta Quest 2 : قابلیت‌های دیگر

 

هدست PS VR2 دارای دوربین‌های مادون قرمز به سمت داخل است که حرکت چشم شما را ردیابی می‌کنند، که تا به حال فقط در هدست‌های واقعیت مجازی درجه حرفه‌ای و Meta Quest Pro با قیمت ۱۵۰۰ دلار دیده شده است. این امکان را فراهم می‌کند که بر اساس حرکت چشم شما، فویویشن (foveation) را فعال کند و منابع گرافیکی بیشتری را به هر آنچه هم اکنون به طور مستقیم به آن نگاه می‌کنید اختصاص دهد تا آن قسمت به ظاهر جزئی تر دیده شود (در حالی که برای بازسازی تصویر در دید حواس پیرامونی شما، قدرت کمتری مصرف می‌کند). همچنین، به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از چشمانتان فقط در برخی منوها حرکت کنید، که به طرز شگفت‌انگیزی ساده است.

 

برنده:  PlayStation VR2

 

سونی پلی استیشن VR2 در مقابل Meta Quest 2 : کدامیک بهترین بازی‌های واقعیت مجازی را دارد؟

 

متا کوئست ۲ دارای کتابخانه‌ی مناسبی از بازی‌ها و نرم‌افزارهای واقعیت مجازی است که به مرور زمان به خوبی رشد کرده است. علاوه بر این، این هدست یک کابل اختیاری دارد که به شما امکان می‌دهد آن را به کامپیوتر خود متصل کنید تا صدها بازی دیگر واقعیت مجازی را از طریق SteamVR اجرا کنید.

 

پلی استیشن VR2 دارای فروشگاه پلی استیشن است و هر چند هدست در لانچ چند بازی جذاب برای بازی (شامل Gran Turismo 7، Horizon: Call of the Mountain، No Man’s Sky و Resident Evil: (Village  دارد، اما تا وقتی که بازی‌های دیگر به فروشگاه آنلاین برسند، این تنها چیزی است که می‌توانید بازی کنید. انتخاب محدودیت تنها با موضوع این است که PS VR2 با کتابخانه پلی استیشن VR اصلی سازگاری ندارد، با اینکه پلی استیشن ۵ قادر به اجرای همان نرم‌افزارها است و می‌تواند هدست را تغذیه کند.

 

برنده:  Meta Quest 2

Meta Quest 2

سونی پلی استیشن VR2 در مقابل Meta Quest 2 : کی برنده است؟

 

سونی پلی استیشن VR2 در مجموع به راحتی بر Meta Quest 2 مغلوب می‌شود. VR2 هدستی قدرتمندتر است، صفحه نمایش بهتری دارد و از فناوری ردیابی چشم استفاده می‌کند. اگر شما یک PS5 دارید، به طور ساده تجربه‌ای VR برتر را ارائه می‌دهد.

 

اما Meta Quest 2 نباید دست کم گرفته شود. اگرچه قدرت کمتری نسبت به VR2 دارد،  Quest 2 دارای کتابخانه‌ی بسیار بزرگتری است و طراحی آن بهتر است. اگر به دنبال تجربه‌ی فناوری VR بدون نیاز به سخت افزار اضافی هستید، این هدست عالی است.

 

برنده: PlayStation VR 2

 

بازی ها

Horizon call of the mountain

 

Meta Quest 2  به دلیل حضور بر روی بازار برای چند سال، یک کتابخانه بازی بسیار بزرگتر نسبت به PlayStation VR2 دارد و همچنین قابلیت اتصال به کامپیوتر را برای تجربه‌های بیشتری از VR در کامپیوتر فراهم می‌کند.

اگرچه عناوین پورت برای PlayStation VR2 به سرعت در حال افزایش هستند، اما Meta Quest 2 در انتخاب عناوین گوناگون‌تری دارد.

جایی که شما تجارت حقیقی را انجام خواهید داد، در تجربه کلی و وفاداری هدست‌ها خود خواهد بود. از آنجایی که PSVR2 شامل لنزهای زیبای OLED است، مطمئن باشید که بازی‌ها بهتر دیده خواهند شد و گواهی HDR واقعیت را به شیوه‌ای که هیچ هدست VR دیگری آن را هنوز به به این کیفیت رنگی دست نیافته اند.

همانطور که گفته شد، نکته قوت PlayStation VR2، وجود نسخه‌های VR بازی‌های AAA است. در بازی Horizon: Call of the Mountain، می‌توانید از چشم‌اندازهای بزرگ لذت ببرید، در حالی که در Gran Turismo 7 هم می‌توانید از یک عنصر مسابقه‌های شبیه‌سازی شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید. تجربه‌هایی مانند این در Meta Quest 2 به سادگی در دسترس نیستند.

 

اگرچه هنوز هم تنوع بیشتری را از Quest 2 خواهید داشت، اما ما فکر می‌کنیم که برتری در فناوری و تجربه‌های  AAA است که این دو هدست را از هم متمایز می‌کند. ما پیشنهاد می‌دهیم که شما PlayStation VR2 را بخرید، زیرا بیشتر بازی‌ها اعلام شده و همه آنها بهتر از چیزی است که Meta Quest 2 می‌تواند ارائه کند.

 

مشخصات فنی PS VR2  و Meta Quest 2

 

PlayStation VR2 Meta Quest 2
پردازنده N/A, powered by PlayStation 5 Qualcomm Snapdragon XR2
رزولوشن 2000×2040 1832×1920
تکنولوژی صفحه نمایش OLED (+HDR) LCD
رفرش ریت 90Hz / 120Hz 72Hz – 120Hz
زاویه دید 110 درجه 89 درجه
نوع لنز Fresnel, کاملا تطبیق پذیر Fresnel
ویژگی ها ردیابی چشم, هپتیک صورت, درگاه جک هدفون دریابی دست, سازگاری با کامپیوتر, دستورات صوتی, امکان استفاده به صورت بی سیم
کنترلر PlayStation Sense Controllers Meta Quest 2 Touch controllers
وزن 560گرم 503گرم
قیمت $549.99 $399.99 – $499.99

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

PSVR2 vs Quest 2-min

مقایسه Playstation VR2 و Meta Quest 2