در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

6-min

هر چیزی که در باره PlayStation 5 slim می دانیم | آیا ps5 جدید ارزش خرید دارد؟

PS5 Slim

سونی PS5 دستگاهی بزرگ و پرابهت می باشد که برخی از افراد طراحی جدید و دوجلوه آن را دوست داشته و برخی دیگر آن را یک کنسول بزرگ و بی‌تعادل می‌یابند که نیاز دارد مدل کوچک تر برای آن عرضه شود. در این زمینه خوشبختانه، یک نسخه کوچکتر از PS5 به عنوان PS5 Slim معرفی شده است، اگرچه سونی به طور رسمی آن را PS5 Slim  نمی نامد.

معرفی PS5 SLIM

همانطور که سونی در یک نوشته وب توضیح می‌دهد، کنسول حالا به سادگی با نام ‘PS5 جدید’ شناخته می‌شود و با وزن 18 درصد کمتر برای نسخه دیجیتال و 24 درصد کمتر برای مدل حاوی درایو دیسک عرضه می‌شود. ماهیت داخلی آن به طور قابل توجهی تغییر نکرده است، با این وجود کنسول حالا دارای یک حافظه 1 ترابایت از نوع SSD است به جای حافظه SSD 825 گیگابایتی که با PS5 اولیه عرضه شده بود.

یکی از شایعات اصلی که درست ثابت شد این است که طراحی جدید PS5 برای درایو دیسک جداشدنی همراه باشد. بله، درست است، شما دیگر نیازی به انتخاب بین PS5 استاندارد با درایو نوری و نسخه دیجیتال PS5 ندارید. به جای آن، شما می‌توانید نسخه دیجیتال ارزان‌تر را خریداری کنید و در آینده درایو دیسک بلوری Ultra HD  را اضافه کنید اگر می‌خواهید بازی‌های فیزیکی را اجرا کنید.

اگرچه سونی تعداد زیادی تغییر زیر ساختی را در این کنسول‌های به‌روز شده PS5 اعمال نکرده است، اما در ادامه همه چیزی که باید درباره PS5 جدید آورده شده است.

PS5 Slim

نسخه جدید PS5 Digital Edition و PS5 با درایو دیسک Ultra HD Blu-ray در ابتدای نوامبر امسال عرضه خواهد شد، اما این کنسول‌ها نیز قابل تهیه در فروشگاه رسمی PlayStation خواهند بود.

قیمت

با این حال، یک سری اطلاعات شناخته‌شده در مورد PlayStation با اشاره به Deallabs می‌گوید که سونی ابتدا PS5 Slim را در بسته‌بندی حاوی بازی Spider-Man 2 در تاریخ 8 نوامبر عرضه خواهد کرد. این بسته قابل انتخاب به‌نظر می‌رسد مبلغ 559 دلاری داشته باشد و همراه با کد دیجیتالی بازی عرضه خواهد شد. با این حال، تأییدیه رسمی از سونی هنوز در دست نیست.

PS5با درایو دیسک Ultra HD Blu-ray در آمریکا با قیمت 499 دلار، در اروپا با قیمت 550 یورو، در انگلستان با قیمت 480 پوند و در استرالیا با قیمت 799.95 دلار در دسترس خواهد بود، و نسخه PS5 Digital Edition نیز با قیمت 449 دلار در آمریکا، با قیمت 450 یورو در اروپا، با قیمت 390 پوند در انگلستان و با قیمت 679.95 دلار در استرالیا عرضه خواهد شد.

در اروپا و انگلستان، قیمت PS5 پس از افزایش قیمت در سال گذشته بدون تغییر باقی می‌ماند. با این حال، در آمریکا قیمت نسخه PS5 Digital Edition افزایش یافته است و به ازای 50 دلار بیشتر از قیمت عرضه‌اش در مبلغ 399 دلار قابل خریداری است. به هر حال، با این قیمت، شما یک کنسول باریک‌تر با 175 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی و قابلیت اضافه کردن درایو نوری در آینده خواهید داشت.

PS5 Slim استند

لوازم جانبی

برای کسانی که ترجیح می‌دهند کنسول خود را به صورت عمودی قرار دهند، نیاز به خرید یک استند جداگانه خواهید داشت. هر چند PS5 جدید با یک استند افقی همراه است، اما استند عمودی جدیدی که با تمامی کنسول‌های PS5 سونی سازگار است با قیمت 30 دلار / 49.95 دلار استرالیا در دسترس خواهد بود. طراحی جدید آن شامل پلاستیک در وسط با حلقه‌ی فلزی در بیرون است و به نظر مقداری بهتر از استند عمودی / افقی اصلی است که با نسخه PS5 عرضه شده بود. با این حال، بهتر بود این استند به صورت همزمان با کنسول در بسته شامل شود و به صورت مجزا به عنوان یکی از لوازم جانبی PS5 به فروش نرود.

PS5 Slim

اگر شما به خرید اکسسوری علاقه مند هستید، برای نسخه دیجیتالی PS5 جدید، یک درایو Ultra HD Blu-ray Disc به صورت جداگانه با قیمت 80 دلار در آمریکا، 120 یورو در اروپا، 100 پوند در انگلستان در دسترس خواهد بود.

همچنین برای اتصال درایو دیسک جدید سونی به  PS5 Slim، اتصال اینترنتی لازم است. برای اغلب کاربران، این احتمالاً مشکلی نخواهد بود، اما برای کسانی که به اتصال پایدار به اینترنت دسترسی ندارند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. همچنین ما نگرانی‌هایی درباره عمر مفید PS5 Slim داریم، زیرا سونی در آینده ممکن است سرورهای مورد نیاز برای تأیید درایو دیسک را غیرفعال کند.

همچنین، پلیت های کنسول PS5 به بازار بازگشت کرده و سونی می‌گوید که در ابتدای سال آینده، پلیت هایی برای این مدل جدید در دسترس خواهند بود. در زمان عرضه، رنگ مشترک سیاه مات در دسترس خواهد بود قیمت پوشش‌های جدید کنسول PS5 از 55 دلار در آمریکا آغاز می‌شود و در آینده رنگ‌های دیگری نیز به بازار عرضه خواهند شد.

PS5 Slim

تغییرات نسبت به نسخه اولیه

پی‌اس۵ جدید حجم خود را بیش از ۳۰٪ کاهش داده است و نسخه دیجیتالی آن ۱۸٪ سبک‌تر شده است در حالی که مدل با درایو دیسک ۲۴٪ سبک‌تر شده است. با این حال، بزرگ‌ترین تغییر در طراحی هر دو نسخه از این کنسول جدید این است که اکنون چهار پنل پوششی وجود دارد که دو تا در هر سمت آن قرار دارند، به عکس از دو پنل در نسخه اولیه پی‌اس۵.

در نسخه دیجیتالی پی‌اس۵ جدید، پنل پوششی در سمت پایین و سمت راست کنسول قابل جداشدن است و در مقابل می‌توان درایو Ultra HD Blu-ray Disc جدید را جایگزین کرد. احتمالاً سونی هنوز این را تأیید نکرده است، اما احتمالاً درایو اضافه دیسک با یک پوشش ارائه خواهد شد زیرا پوشش اصلی پس از اضافه کردن درایو دیسک دیگر به اندازه کافی وسیع نخواهد بود.

بقیه مشخصات داخلی پی‌اس۵ جدید به طور کلی تغییری نکرده است به استثنای افزودن یک حافظه SSD  به ظرفیت ۱ ترابایت. کنسول هنوز با ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و یک پردازنده Ryzen Zen 2 از شرکت AMD به بازار عرضه خواهد شد. همچنین، در پی‌اس۵ جدید وای فای ارتقایی پیدا نکرده و همچنان به وای-فای ۶ محدود هستید به جای استفاده از استانداردهای جدیدتر وای-فای ۶E  یا وای-فای ۷. این کمی ناخوشایند است زیرا نسخه بروکلین از Xbox Series X شرکت مایکروسافت وای-فای سریع‌تری دریافت خواهد کرد.

پی‌اس۵ نسخه اسلیم و جدید به طور کامل نسخه‌های اولیه این کنسول را جایگزین خواهد کرد، بعد از فروش همه موجودی‌های فعلی. اگر شما پی‌اس۵ استاندارد یا نسخه دیجیتال را دارید، حالا بهتر است زمان آن رسیده که لوازم جانبی مورد نیاز خود را بخرید، زیرا به نظر من سونی پس از قطع تولید این کنسول‌ها ادامه دادن ساخت فیس پلیت ها را نخواهد داشت.

برای کسانی که به تازگی با پی‌اس۵ آشنا می‌شوند، به نظر می‌رسد نوامبر (آبان ماه) زمان مناسبی برای خرید کنسول نسل فعلی سونی است، زیرا شما یک دستگاه کوچکتر با حافظه SSD بزرگتر ۱ ترابایتی و امکان اضافه یا حذف درایو دیسک را دریافت خواهید کرد. کنسول‌های پی‌اس۵ نسخه اسلیم بدون شک با جمع و جور تر شدن جای کمتری را روی میز شما اشغال خواهند کرد.

احتمالاً با نزدیک شدن به زمان عرضه، اطلاعات بیشتری درباره این کنسول‌های جدید پی‌اس۵ و همچنین راحتی نصب/حذف درایو دیسک اختیاری در دست خواهیم داشت. منتظر پوشش جدیدترین اخبار پی‌اس۵ نسخه اسلیم و همچنین پی‌اس۵ پرو شایعه‌شده باشید که ممکن است ارتقاهایی را برای کنسول سونی به ارمغان آورد که بسیاری از مخاطبان فوق العاده جذاب به نظر می رسد. ممکن است در نسخه های بعدی سونی Dualsense را نیز با تغییراتی بهبود ببخشد.

تیزر رسمی معرفی کنسول پلی استیشن 5 اسلیم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6-min

هر چیزی که در باره PlayStation 5 slim می دانیم | آیا ps5 جدید ارزش خرید دارد؟