در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

1-min

بررسی بسته الحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk2077 | آیا بازی هنوزم یک شکست محسوب میشود؟

Phantom Liberty

 Cyberpunk 2077 بازگشتی پرافتخار داشته است. نه تنها به لطف آخرین پچ، یک بازسازی قابل توجه را تجربه کرده است، بلکه افزون بر این، انتشار بسته الحاقی به نام Phantom Liberty با قیمت ۲۹.۹۹ دلار، یک داستان فرعی عالی است که با روایت هوشمندانه در داستان اصلی بازی به خاطر سناریوهای نقش آفرینی قوی، امکانات سفارشی سازی اضافی و مناطق جدید برای کاوش، به خوبی خود را به آن میپردازد. این بسته الحاقی دارای مکانیک‌های جدید، در کنار بهبودهای صورت گرفته در بازی اصلی، باعث می‌شود که Phantom Liberty به عنوان یک بازی نقش آفرینی شایسته توجه کاربران PC، PlayStation 5  و Xbox Series X/S باشد.

 

یک Cyberpunk جدید با تجربه ای متفاوت

اگر تاکنون با بازی Cyberpunk 2077 آشنا نیستید، اینجا یک خلاصه سریع از آن را داریم: این بازی بر اساس بازی نقش آفرینی  Mike Pondsmith بوده است که در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک تیرانداز اول شخص توسط توسعه دهنده CD Projekt Red تطبیق داده و منتشر شده است. بازی با  نسخه های شکست خورده PS4 و Xbox One ، مشکلات شدید هوش مصنوعی و باگ های فراوان روبرو شد. داستان و مکانیک بازی در کل خوب بودند، اما نه به اندازه‌ای که CD Projekt در زمان عرضه وعده داده بود. همه این موارد با انتشار Phantom Liberty تغییر کرده است. این گسترش و پچ بازسازی ۲.۰ مربوطه، باعث می‌شود Cyberpunk 2077 به یک سطح بازی ضربه بزرگ مانند Grand Theft Auto V برسد یعنی یک بهبود عظیم.

Phantom Liberty

با این حال، برای لذت بردن از یک Cyberpunk 2077 بهتر و بهبود یافته، نیازی به خرید Phantom  Liberty ندارید. به هر حال، پچ ۲.۰ که همزمان با گسترش منتشر شد، رایگان است و به طور کامل تغییراتی در نمایش پلیس، حرکات دوربینی و هوش مصنوعی پلیس؛ حمله و دفاع با وسایل نقلیه؛ گسترش قابلیت‌ها، مهارت‌ها و عملیات سایبری؛ و بهبودهای مرتبط با تعادل و عملکرد معرفی می‌کند.

اگر تا سال 2020 بازی را تجربه نکرده‌اید، در واقع سایبرپانک 2077 یک بازی جدید با تجربه بسیار بهتر و بهینه تر است، و شرکت سی‌‌دی پراجکت رد توصیه می‌کند تا بازی را از ابتدا شروع کنید تا از اصلاحاتی که صورت گرفته است، مطلع شوید. شرکت در یک بازی نقش آفرینی آینده‌نما و جهان باز، امکان دستیابی به نبردهای با اسلحه در داخل خودرو یا استفاده از توانایی سریع در هک کردن ماشین دشمن برای اختلال در سیستم ترمز آن، را به طور طبیعی فراهم می‌کند. با این حال، هیچ یک از این قابلیت‌های کنونی با عرضه اولیه بازی در دسترس نبودند.

بسته الحاقی “فانتوم لیبرتی” مدت زمانی حدود 10 تا 20 ساعته ارائه می کند و با داستان اصلی بازی مرتبط است. تجربه این بسته الحاقی با عرضه اپدیت 2 این عنوان بسیار عالی و فوق العاده به نظر می رسد.

Phantom Liberty

یک نایت سیتی گسترده شده

برای کاوش در فانتوم لیبرتی، شما باید فعالیت‌های اولین فصل داستان اصلی را تکمیل کنید یا بازی جدیدی را شروع کرده و مستقیماً به بسته الحاقی (DLC) بروید گزینه دوم به شما امکان می‌دهد با یک شخصیت پیش‌فرض شروع کنید که بعداً آن را شخصی سازی می‌کنید.

داستان به سرعت به یک پرده از سیاست، عوامل بد و جاسوسی گسترده می‌شود. سونگ برد، یک نت رانر و مشاور رئیس‌جمهور ایالات متحده جدید، وظیفه‌ای برای شما دارد: هواپیمای رئیس‌جمهور ربوده شده است و در حال فرود اضطراری در شهر نایت‌سیتی است. به‌طور مشخص‌تر، هواپیما در منطقه «داگتاون» که متعلق به یک سرکرده نظامی سابق می‌باشد، سقوط خواهد کرد. این بسته الحاقی (DLC) یک مسیر جانبی داخل داستان بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ است. اقدامات شما تنها بر نتیجه نهایی «فانتوم لیبرتی» تأثیر نمی‌گذارد، بلکه بر بازی اصلی سایبرپانک ۲۰۷۷ هم تأثیر خواهد گذاشت.

فانتوم لیبرتی به طرز شگفت‌انگیزی انتخاب و پاسخ را به حاشیه نقل می‌کند، عاملی که در بازی اصلی به آن پرداخته نشده بود. داستان به شما بازیگران سیاسی متعددی را معرفی می‌کند و به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید به چه کسانی اعتماد کرده و با آنها هماهنگ شوید در حالی که به همه اهداف و دستاوردهای آنها را حل می‌کنید. در طول بازی، تصمیمات فراوانی باید بگیرید که فانتوم لیبرتی را تجربه‌ای پرمشغله و جذاب در نظر می‌گیرد. چنین نقش‌آفرینی، آزادی وسعت وحشتناکی را مانند بالدورز گیت ۳ ندارد، اما کیفیت بصری سینمایی و جذابیت فیلم‌های جاسوسی را از خود بروز می‌دهد. تنها نقطه ضعف واقعی در ارائه این بسته الحاقی در شروع آن است: خطی بودن بسیار زیاد، شما را از نقطه الف به نقطه ب هدایت می‌کند تا به حد کافی در داگتاون پیشروی کنید و اجازه دهید خودتان در آنجا سرگرم شوید.

 

تجهیزات جدید

با نصب بسته الحاقی، سطح حداکثر شما از ۵۰ به ۶۰ ارتقا می‌یابد؛ به این معنا که ۱۰ امتیاز توان و مزیت اضافی به شما اختصاص می‌یابد تا ساختار شخصیت خود را متنوع‌تر کنید. همچنین، اسلحه‌ها و سایبرویر جدیدی، فروشگاه‌های جدید و یک سطح ارتقای جدید به تجهیزات اضافه می‌شود تا پیشرانه آن‌ها را بیشتر تقویت کند.

Phantom Liberty

در بسته الحاقی Phantom Liberty، یک سیستم پیشرفت به نام درخت Relic معرفی می‌شود. با استفاده از این سیستم، شخصیت خود را از طریق ترمینال‌های اطلاعاتی Militech ارتقا می‌دهید. به عنوان مثال، اکنون می‌توانید حمله با دستان گوریلا را برای وارد کردن ضربات با ضربه‌زدن بیشتر و بیهوده کردن دشمنان نزدیک شارژ کنید. این پیشرفت‌ها قابل قبول هستند، اما به طور محسوسی نحوه بازی با این توانایی‌ها را تغییر نمی‌دهند؛ بلکه اثرات اضافی هستند. برای قدرت‌بخشی به این سیستم جدید، شما باید به ترمینال‌های اطلاعاتی مراجعه کنید تا امتیازهای Relic را که نیروی این سیستم جدید را تأمین می‌کنند، جمع‌آوری کنید. این امر تشویق شما به بررسی هر زاویه از منطقه Dogtown را فراهم می‌کند.

داگتاون خود به تنهایی یک مکان جذاب است که مقدار فراوانی از ثروت زیاد و فقر فاحش در شب شهر را به تجلی می‌رساند و همه را در یک منطقه یکجا تراکم می‌دهد. این منطقه جسورانه‌تر، درخشان‌تر و به شدت خراب‌شده‌تر از هرچیزی در شهر اصلی است، مانند تلفیقی از فیلم‌های Dredd و .Tron این شهر چشم‌نواز و هر خیابان دیستوپیک آن پر از جزئیات است. زیرساخت‌های خراب‌شده، خودروهای ویران‌شده و کلبه‌های فقیران مقابله اولویتی عجیب را در مقابل نورهای چشم‌نواز نئون و آلودگی نوری ساختمان‌های بلند و بازارهای پراکنده در این منطقه قرار می‌دهند. به علاوه از جریان داستان اصلی بسته الحاقی، بسیاری از کوآست‌ها و گیگ‌ها در این منطقه برای شما به عنوان کارهای جانبی در نظر گرفته شده‌اند، بنابراین همیشه چیزی برای انجام دادن وجود دارد.

 

پرفرومنس اجرایی Phantom Liberty  روی کامپیوترهای شخصی

برای اجرای بازی سایبرپانک 2077: اجرا با تنظیمات حداقل، کامپیوتر شما باید دارای پردازنده AMD Ryzen 5 1600 یا Intel Core i7-6700 باشد؛ گرافیک AMD Radeon RX 580 (8GB)، Intel Arc A380 یا Nvidia Geforce GTX 1060 (6GB)؛ 12 گیگابایت RAM و 35 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل دسترس باشد. برای بازی بهینه، CD Projekt Red پیشنهاد می‌کند تا دارای پردازنده AMD Ryzen 7 7800X3D یا Intel Core i7-12700؛ گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT، Intel Arc A770 یا Nvidia Geforce RTX 2060 Super؛ و 16 گیگابایت RAM باشید.

Phantom Liberty

در یک کامپیوتر رومیزی با پردازنده AMD Ryzen 5 3600، گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 و 16 گیگابایت RAM، بازی به طور قابل قبولی از ابتدا اجرا شد: سرعت فریم آن بین 40 تا 50 فریم در ثانیه در رزولوشن 1440پیکسل قرار گرفت. با اعمال تنظیماتی، عملکرد بازی بهبود یافت؛ ما دیدیم که با فعال کردن DLSS، بازی با سرعت بیشتری از 70 فریم در ثانیه در رزولوشن 1440 اجرا شد.

سایبرپانک 2077 مورد تأیید Steam Deck است و با اعمال تنظیمات مخصوص این دستگاه، با سرعت نسبتاً ثابت 30 فریم در ثانیه اجرا می شود. بازی CD Projekt Red تنظیمات پیش فرض Steam Deck را نیز ارائه کرده است. با این حال، برای تجربه بهینه، بهتر است تنظیماتی انجام دهید. به عنوان مثال، برای ترازبندی نرخ فریم، حداکثر فریم داشته باشید تا 40 و Vsync را خاموش کنید و از تنظیمات گرافیکی متوسط ​​ و Ambient Occlusion  تنظیم شده به حداقل استفاده کنید.

 

بازگشتی فوق العاده به نایت سیتی

فانتوم لیبرتی (Phantom Liberty) یک DLC فوق العاده برای بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ است. این بونوس نه تنها سناریوی اصلی را تکمیل می‌کند، بلکه بهبودهای گیم‌پلی، مناطق اضافی و داستان پربار آن از آن یک گسترش مستحق به شمار می‌رود. اگر علاقمند به سایبرپانک ۲۰۷۷ هستید، به خصوص با اینکه نسخه ۲.۰ بهبود یافته را دریافت کرده است، فانتوم لیبرتی به شما دلایل بیشتری برای ادامه حضورتان در شب شهر نایت سیتی می‌دهد.

 

مزایا:

 – صحنه‌های نقش‌آفرینی جذاب و رضایت‌بخش

 –  منطقه جدید عالی و پرجزئیات

 

معایب:

 – تجهیزات و قابلیت‌های جدید به عنوان بهبودهای قابل توجهی احساس نمی‌شوند

 –  بخش‌های ابتدایی بسیار خطی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1-min

بررسی بسته الحاقی Phantom Liberty بازی Cyberpunk2077 | آیا بازی هنوزم یک شکست محسوب میشود؟