در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

1

گزارش جدید حاکی از آن است که کنسول دستی PlayStation در دست توسعه می باشد

با توجه به عملکرد تجاری نسبتاً ضعیف  PlayStation Vita، به نظر می رسید سونی تمایلی به ساخت کنسول های دستی اختصاصی نداشته باشد. در جهانی که گوشی‌های هوشمند همه جا حضور دارند یک کنسول دستی اختصاصی به نظر می‌رسد آخرین چیزی باشد که سونی باید بر روی آن تمرکز کند. با این حال، یک لیکر سخت‌افزار شناخته شده به نام Moore’s Law Is Dead (MLID) گزارش جالبی در مورد ساخت کنسول دستی سونی ارائه می دهد.

ویدیو اخیری از این یوتیوبر شامل یک بخشی در مورد یک دستگاه دستی جدید PlayStation به نام “Vita 2” است. برخلاف PS Portal که فقط قابلیت بازی از راه دور را دارد، این دستگاه فرضی جدید یک کنسول قابل حمل است که می‌تواند بازی‌ها را به صورت native اجرا کند. گزارش حاکی از این است که دستگاه در “مرحله طراحی سطح بالا” است، به این معنی که در یک وضعیت بسیار ابتدایی است. اگر این گزارش واقعیت داشته باشد حدوداً دو سالی فاصله داریم تا این کنسول دستی رونمایی شود.

به‌گفته خبرها، دستگاه قابل حمل جدید قرار است از یک APU سفارشی از AMD استفاده کند و به طور خلاصه قادر به اجرای بازی‌های دیجیتالی PS4 به صورت native خواهد بود. در مورد نرم‌افزارهای PS5، MLID می‌گوید که توسعه‌دهندگان به او گفته‌اند که اجرای بازی‌ها بر اساس موارد خاص به پشتیبانی از دستگاه دستی با “پچ‌های مانند Pro” امکان‌پذیر است. این به این معنی است که همه بازی‌های PS5 قادر به اجرای روی ‘Vita 2’ نیستند.

ممکن است این دستگاه همراه با کنسول PS6 عرضه شود حتی ممکن است انحصاری کشور ژاپن باشد.

همانطوری که قبلاً ذکر شد، یک کنسول دستی جدید از سونی اکنون واقعاً معنی ندارد، بنابراین ما تمایل داریم پیش از وقوع آن، با وجود اعتبار MLID آن را با احتیاط مورد نقد قرار دهیم. اینکه گفته شود که کنسول هنوز برای عرضه تایید نشده است، یک عبارت اصطلاحی داخلی کلاسیک است که احتمال عدم عرضه یک دستگاه جدید از سونی را بر می‌گرداند. در مجموع تا رسمی شدن اطلاعات این کنسول باید صبر کرد.

 

نظر شما در مورد ساخت کنسول دستی جدید توسط سونی چیست؟

منبع : PushSquare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1

گزارش جدید حاکی از آن است که کنسول دستی PlayStation در دست توسعه می باشد