در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

1-min

بررسی عنوان EA Sports FC 24

EA Sports FC 24

سال 2019 اتفاقات زیادی رخ داد که توقعشون رو نداشتیم. بین کووید، رونق و سقوط‌های کریپتو، و انقلاب ChatGPT، تغییر نام یکباره فیفا و پی ای ایس مثل یک پیچیدگی فراموش شده بود. اما در حالی که eFootball به سراغ از هم پاشیدن شهرت پی‌ای‌اس می‌ره، اف سی 24 این تغییر رو به خوبی مدیریت می‌کنه. این بازی تنها یک به‌روزرسانی فصلی نیست، اما همچنان پیشرفت و روندی رو به جلو رو تجربه می کند.

چون در مورد پیشرفت مستمر بسیار فکر می‌کنم، تغییر در حس این بازی رو واقعا احساس می‌کنم. سیستمی که از تکنولوژی HyperMotion استفاده می‌کنه تا با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های واقعی بازیکنان رو به حرکات خیره‌کننده در بازی تبدیل کنه.

EA Sports FC 24

بازیکن جوان و زیبای اسپانیایی گاوی رو دور یک دایره کوچک تریکس بزنید، سپس همین کار رو با ارلینگ هالند انجام بدید. در این سری بازی‌ها همیشه تفاوتی بین نحوه چرخش عملاً عنوانگر بازیکنان بزرگ و غول پیکر نسبت به بازیکنان کوچک‌تر وجود داشته است. حالا فقط احساس طبیعی‌تری را میتوان حس کرد. تقریباً میشه گفت نسخه‌ای از DLSS در حال ایجاد فریم‌های اضافی در بین حرکات است.

به این معناست که می‌توانید با کنترل بیشتری توپ را رها کنید و در حالت بروز شدن شکاف‌ها به سمت آن‌ها حرکت کنید. وقتی بازی را با حرکت مناسب بازیکن زمان بندی می‌کنید، FC 24 به شما فضای بسیار بزرگی ارائه می‌دهد. بیشتر از همیشه میتوانید زمین بازی را نه به صورت لحظه‌ای لمس کنید، بلکه به صورتی که در یک ثانیه آینده ظاهر خواهد شد.

باید بگویم که هنوز هم می‌توانید بسیاری از جزئیات فیفا ۲۳ را در این جا احساس کنید. اما در حالی که برخی از عناصر مانند سر خوردن توپ اساساً دست نخورده به نظر می‌رسند و تنها با چند پرش اضافی تقویت شده‌اند، به پایان دادن به توپ با پاها و دریبل کردن احساس می‌کنید که بیشتر از هر وقت دیگری در گذشته در فیفاهای بعدی تغییر کرده‌اند.

 

تقویت کردن عملکرد

EA Sports FC 24

سبک‌های بازی باعث بروز تفاوت در احساسی می‌شوند که انیمیشن‌های جدید ایجاد می‌کنند. اینها در واقع ویژگی‌های فیفا هستند که چند پله بالاتر رفته‌اند، بنابراین شما واقعاً متوجه می‌شوید که هنگامی که یک بازیکن پاس پینگ یا شوت قدرتمند دارد، به طور اساسی احساس بهتری دارد که این اقدامات را انجام می‌دهد.

پاس در این مقطع دچار تغییراتی شده است، به خصوص با کاهش بستر مستقیم بازو طولانی و تغییر شکل و وزن معابر. ولی مهمترین تغییر مربوط به دفاع است. شما نمی‌توانید فقط در حرکت های قائم و امیدوار به بهترین نتیجه باشید، چون شما بیشتر از همیشه برای از دست دادن سرعت و درگیر شدن مجازات می‌شوید. در عوض، بهترین انتخاب برای شما این است که به صورت دستی پیگیر بازیکنان شوید و از دکمه L2 (در کنترلر Dualsense یا DualShock 4) برای دربیل کردن شوت‌ها و پاس‌ها استفاده کنید تا جایی که امکان دزدیدن توپ از حریف را نداشته باشید. این خیلی سخت است.

این مورد تأثیر مستقیمی بر تاکتیک‌ها و ساختار تیم دارد. سیستم‌های 4-2-2-2 را با یک سرچ ساده میتوان در اینترنت پید کرد. زیرا دو CDM اضافی به شما شبکه ایمنی می‌دهند وقتی که مدافعان مرکزی به گشت و گذار می‌روند. اما هنگام ساخت تشکیل‌دهی و استراتژی تیم نیاز به موارد بیشتری دارید. سبک‌های بازی در امسال به اندازه‌ای مهم هستند که در بعضی موارد، ارزش دارد یک بازیکن با سطح بالاتر را نادیده بگیرید و به جای آن، فردی با سر درست (Power Headers) برای دریافت  crosses و یا فردی با Rapid and Whipped  Pass را انتخاب کنید. همچنین این امر تأثیری دیگر هم دارد زیرا برای اولین بار، کارت‌های (Ultimate Team) اکنون می‌توانند از طریق مکانیک تکامل‌ها (Evolutions) بهبود یابند. با انجام چندین هدف با یک بازیکن خاص (و سپس مطمئناً گذاشتن برخی سکه‌ها) می‌توانید آمارها را افزایش داده و طبقه‌بندی نوعی جدید را باز کنید. خوشبختانه شامل OVR. یک دلیل دیگر برای تأکید بر دریافت بازیکنان با سبک‌های مناسب در جایگاه‌های مناسب است، بیشتر از حداکثر سازی امتیازات در تمام نقاط زمین.

EA Sports FC 24

امیدوارم متوجه تغییراتی که شرکت EA Vancouver در این نسخه اعمال کرده بشوید. این واقعاً آرامش‌بخش است که ببینیم توانسته‌اند ویژگی‌ها و جذابیت‌های بصری با نسخه‌های کنسول را برابر کنند (بنده این عنوان را با کامپیوتر اجرا و بررسی نمودم). مقایسه این وضعیت با چند سال گذشته در سری فیفا در کامپیوتر که ما فقط به طور نسخه آخرین نسل مورد بررسی قرار می‌گرفتیم، ما را با چالش مواجه می‌کرد و ما را مسخره می‌کردند و شما یک تغییر قطعی در نگرش به همان پلتفرم منصفانه و تحت تأثیر قرار گرفته مشاهده خواهید کرد.

یک تغییر در نگرش، بله. اما تغییر در اجرا؟ متأسفانه هنوز در کامپیوتر مشکلاتی وجود دارد. در زمان عرضه، در لحظات تصادفی و بدون دلیل مشخصی، بازی‌ها بطور ناخواسته به طور ناپیوسته هستند، که یک مشکل بلندمدت است که در این دوره جدید به وجود آمده است. خوشبختانه این لحظات در موارد نادری برای من پیش آمده است. یک بار در هر دو یا سه بازی به مدت چند ثانیه  اما در موارد دیگر نیز مشکلات فنی داشته‌ام. در فاز دسترسی زودهنگام نتوانستم بازی Clubs را بیاورم و اگرچه هیچ مشکل قابل توجهی درباره انیمیشن‌ها یا باگ‌های تکسچر تجربه نکردم، مشکلات عجیبی در میکس صدا وجود داشته‌ام. شکایت‌هایی از بازیکنان کامپیوتر در مورد همه چیز از یک باگ که همه شرح‌ها را ساکت می‌کند تا مشکلات قطع کنترلر وجود داشته است. من همچنین در برخی مواقع با این مشکل روبرو شدم. همانطور که در فیفا 23 اتفاق افتاد و بنظر می‌رسد بازی گاهی اوقات درگیر ورودی ماوس و کنترلر می‌شود و به نظر می‌رسد در حالت فریز است تا زمانی که ماوس را حرکت دهید و دریابید که در عوض کنترلر شما را نادیده گرفته است.

 

استار سرچ

EA Sports FC 24

در حالت مدیریت، تمرکز واقعی بر روی آماده‌سازی قبل از بازی وجود دارد که شما به طور همزمان با فرم و شادابی بازیکنان خود سر و کار دارید: دو معیار مرموز که هر کدام می‌توانند با نوع مناسب آموزش افزایش یابند. یک لایه عمیق‌تر، مربیانی که استخدام می‌کنید تا این جلسات آموزشی را اداره کنند، همه رویکرد ترجیحی دارند و شما را با افزایش عملکرد زمینی همه را تقویت می‌کنند که مشترک فلسفه شما باشند. بنابراین اگر شما مثل تیم یوونتوس من بازی Tiki-taka را انجام می‌دهید، می‌خواهید مربیان پنج ستاره زیادی داشته باشید که در Tiki-taka تخصص دارند تا عملکرد همه را در زمین بهبود ببخشند.

در واقع این یک فعالیت کوچک و جالب فوتبالی است که به دنبال جذب استعدادهای مربیگری اروپا در افزایش تعداد ستاره‌های خاص در حمله، هافبکی و دفاع است، اما راستش را بخواهید، من متوجه تأثیر بزرگی که بر روی کنترل بازیکنانم دارند نشدم. همین موضوع برای فرم و شادابی نیز صدق می‌کند. من تنها زمانی این مکانیسم‌ها را متوجه شدم که Stamina بازیکنان اصلی‌ام کمتر از چیزی که من انتظار می‌رفت داشته باشند. اما بعد از چندین نسخه از حالت حرفه‌ای فیفا که به نظرم تقریباً تغییر نکرده بودند، به خرسندی می‌گویم که حداقل چندین منو و آمار جدید برای بازی داشته باشم.

در حالت حرفه‌ای بازیکن، افزودنی بزرگ ترین بازی، الگوهای بازی و درخت بهبودی شبیه به Path of Exile که بر اساس آن ها در دسترس قرار می‌گیرد، است. این باعث می‌شود حس کنید که شما در حالی که یک تخصصی را در تیم رقم می‌زنید و اگر می‌توانستم در یک بازی از حالت باشگاه شرکت کنم، امیدوارم که این روش تاکید شده بر بازی در راستای اهدافمان و منتظر باشد که به طور مطلوبی بازی کنم، به جای تلاش برای همزمان بودن با بازیکنانی مانند رونالدو و فن دایک باشم. اما همانطور که گفتم، نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

EA Sports FC 24

وُلتا نیز مورد توجه قرار گرفته است، با تمرکزی بر سرگرمی آزاد و بی‌ربط. در واقع، این مانند بازی Fall Guys با یک جفت کفش فوتبال Mercurial Vapors است، مجموعه‌ای از بازی‌های کوچک متمرکز بر مهارت که قرار است، روند پی در پی بی‌پایانی FUT را شکست دهد. با این حال،در  تعجبم، تا به حال به خاطر چالش‌برانگیز بودن FUT، خیلی احساس خستگی نکرده‌ام. حداقل هنوز نکرده‌ام.

FC 24 بسیار بخشنده درباره بسته‌هایی است که به “بنیانگذاران” (هر کسی که قبل از 2 نوامبر بازی کند) اهدا می‌شود، و به همین دلیل می‌توانید در عرض چند روز تیمی از بازیکنان طلایی قابل قبول ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از طریق مبارزات خودکار در برابر حریفان(بات) به عنوان حریف، شکل‌بندی تیم خود را پیش از اینکه توسط یک تنفس‌کننده گروه خاصیت را آزاد کند و در حالی که در راه به سمت دروازه شما، به شما تمام حرکات مهارتی را نشان دهد، آزمایش کنید.

EA Sports FC 24

همراه با تکامل‌ها، بزرگترین بهبود در FUT امسال این است که بازیکنان از بازی زنان و مردان با هم بازی می‌کنند. این تغییر واقعاً شکل‌دهنده نحوه ساخت تیم‌هاست و در مورد اجرای نیمه‌کاره سیاسی نیست. اگر فکر می‌کردید که گاوی کنترل نزدیک دارد، با مارتا توپ را تست کنید. بهترین زنان به قدری سرسخت است که به طور موثر قابل نشان دادن هستند، که مثل زمین‌لرزه‌ای در مورد متا FUT است.

شاید این به خاطر نسخه‌های ناراضی‌کننده اخیر FIFA برای کامپیوتر باشد، اما به طور مشخص FC 24 توسعه دهنده‌ای است که حاضر به برخی مخاطرات دوباره است، این تغییرات تاحدی در دفاع را تغییر داده و می‌دانست که جامعه را به دردسر بیندازد. آنها بازی زنان و مردان را در FUT یکسان می‌کنند و این ممکن است منجر به عدم رضایت برخی از مخاطبان شود. بهترین امر این است که با انیمیشن‌ها و کنترل‌ها به میزانی بازی می‌کند که ما واقعاً آنها را متوجه می‌شویم، به حدی که فوتبال به واقعیت می‌پیوندد. اگر شما این عنوان را با کنسول های نسل نهمی یعنی PS5 و یا XBOX Series S/X تجربه کنید بهتر متوجه گرافیک بالای آن خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1-min

بررسی عنوان EA Sports FC 24