در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با شماره تلفن: 36915201 - 021 تماس بگیرید

8-min

معرفی برترین کنسول های قابل حمل موجود در بازار

نینتندو سوییچ لایت

 

Nintendo Switch OLED

Nintendo Switch OLED

مدل OLED کنسول بازی Nintendo Switch در سال ۲۰۲۳ جایگاه اول را به عنوان بهترین کنسول دستی بازی به دست می‌گیرد. در حالی که سخت‌افزار آن نسبت به مدل پایه از پنج سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است، صفحه نمایش جدید به طور قابل توجهی تفاوتی در هنگام بازی کردن به وجود می آورد. صفحه OLED  بسیار با کیفیت و کنتراست و غلظت رنگی بالا به نظر می‌رسد در حدی که LCD استاندارد نمی‌تواند مقایسه شود

 

طراحی و ویژگی‌ها:

اندازه صفحه نمایش قابل حمل به ۷ اینچ افزایش یافته است در مقابل ۶.۲ اینچ صفحه نمایش اصلی. دیگر بهبودها شامل طراحی استند جدید با عرض بسیار بزرگتر و بلندگوهای بهبود یافته است. شما با بررسی مقایسه Nintendo Switch با Nintendo Switch OLED بیشتر با تفاوت های این دو کنسول آشنا می شوید.

 

قیمت و در دسترس بودن:

با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار / ۳۰۹.۹۹ پوند / ۵۳۹.۹۵ دلار استرالیا، Nintendo Switch OLED یکی از گران‌ترین کنسولهای دستی نیست. اما دارای یکی از بزرگترین و گوناگون‌ترین عناوین بازی است.

 

عملکرد:

Nintendo Switch OLED دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است که دو برابر بقیه خانواده Switch است. با این حال، ما برای رهایی از مشکل پر شدن حافظه یکی از بهترین کارت‌های SD برای Switch را پیشنهاد می‌دهیم. به طور کلی عمر باطری کمی بهبود یافته است و نسبت به مدل استاندارد بیشتر می تواند در حالت پرتابل از کنسول خود استفاده کنید. همچنین شما می توانید از کنترلر نینتندو پرو که یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی نینتندو سوییچ محسوب می شود برای تجربه بهتر بازی ها استفاده کنید.

 

Nintendo Switch Lite

Nintendo Switch Lite

اگر بودجه‌ای محدود دارید، Nintendo Switch Lite به راحتی بهترین گزینه برای کنسولهای دستی با قیمت مناسب است. طراحی جمع و جور آن همچنین آن را برای حمل و نقل آسان مناسب می‌کند و می‌تواند به راحتی درون یک کیف قرار بگیرد.

 

طراحی و ویژگی‌ها:

طراحی کوچکتر از سوئیچ لایت برای همه مناسب نیست و فرم فاکتور کوچکتر آن برای جمعیت جوان‌تر یا کسانی با دستهای کوچکتر مناسب‌تر است. همچنین، این کنسول کمتر قابل تنظیم است، بدون قابلیت جدا شدن کنترلرهای Joy-Con و قابلیت بازی در حالت داک شدن. با این حال، ممکن است در طول زمان استفاده در حالت پرتابل، سوئیچ لایت نینتندو به دلیل ساختار سبکتر آن، از جمله صفحه نمایش کوچک ۵.۵ اینچی، راحت باشد. سوئیچ لایت برای کسانی که به کنسول رنگی علاقه دارند در رنگ های گوناگون به بازار عرضه شده است.

 

قیمت و در دسترس بودن:

در سایت Nintendo این دستگاه با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار / ۱۹۹.۹۹ پوند / ۳۲۹.۹۵ دلار، این کنسول در مقایسه با مدل پایه ۶۰ دلار / ۶۰ پوند / ۱۰۵ دلار ارزان‌تر است و تجربه‌ای مشابه را در یک طراحی فشرده و بیشتر بهینه شده نسبت به سوئیچ نینتندو ارائه می‌دهد. شما با مقایسه Nintendo Switch با Nintendo Switch lite می توانید اطلاعات بیشتری در باره تفاوت های این دو کنسول به دست آورید.

 

Valve Steam Deck

Valve Steam Deck

اگرچه Steam Deck بیشتر یک کامپیوتر جیبی است تا یک کنسول بازی قابل حمل اختصاصی، اما تمام ویژگی ها برای بازی کردن خارج در منزل را داراست. این دستگاه کوچک اما قدرتمند دارای استحکام کافی است تا بتواند صدها بازی از کتابخانه Steam موجود شما را بدون نیاز به یک کامپیوتر بازی اختصاصی یا استریمینگ پخش کند. برخی از بازی‌های معروف از جمله Spider-Man: Miles Morales، Death Stranding و Elden Ring را می‌توان به عنوان نمونه نام برد، بنابراین تجربه کنسول خانه با کیفیت کامل را در کف دست خود دریافت می‌کنید.

 

طراحی و ویژگی‌ها:

در ابتدا ممکن است Steam Deck برای شما کمی حجیم به نظر برسد. این دستگاه قدرتمند آماده استفاده از کامپیوتر بازی بزرگتر و سنگین‌تر نینتندو سوییچ است و برای بازی اول باید خودتان را به آن عادت دهید. با این حال، طرح کلید آن هوشمندانه است و دکمه‌ها، دکمه‌های صفحه و D-pad را نزدیک تر به دکمه‌های تریگر قرار می‌دهد. همچنین، دو لوح لمسی در جلو کنسول وجود دارد، مشابه کنترلر استیم.

 

قیمت و در دسترس بودن:

Steam Deck قیمتی قابل توجهی ارزان‌تر از بیشتر کامپیوترهای جیبی در بازار دارد. نرخ‌ها از 399 دلار / 349 پوند برای مدل پایه شروع می‌شود. این مدل دارای 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی  eMMC و مورد استفاده معمول کیف حمل ساده است. شما با مدل‌های 529 دلار / 459 پوند یا 649 دلار / 569 پوند که از SSD NVMe با ظرفیت 256 گیگابایت و 512 گیگابایت استفاده می‌کند، بهتر مطابقت خواهید کرد و عملکرد بهتر و سریعتر در بارگذاری بازی را خواهید داشت.

 

عملکرد:

Steam Deck قادر به اجرای برخی از بازی‌های با کیفیت بصری بالا است که در بالا ذکر شده است. صفحه نمایش IPS هفت اینچی Steam Deck با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۸۰۰ است، بنابراین شما در اینجا همچنان قابلیت صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ‌دی را ندارید.

 

ASUS ROG Ally

ASUS ROG Ally

اگر تمایل دارید بیشتر هزینه کنید و یک دستگاه قابل حمل با عملکرد بهتر داشته باشید، می‌توانید از خرید Steam Deck خودداری کرده و به جای آن یک دستگاه بر پایه ویندوز تهیه کنید. از بین آنها، ASUS ROG Ally بهترین مدلی است که ما آن را تست کرده‌ایم.

 

عبور از نواقص رابط کاربری ساده استیم دک، ROG Ally، جایگزینی مناسبی برای این کامپیوتر جیبی می باشد. در عوض معمولاً نرخ فریم‌ و صفحه‌نمایش با کیفیت فول اچ دی داشته باشید.

 

همانطور که در بررسی ما ذکر شده است،  AMD Z1 Extreme موجب اجرای بازی‌های سنگین تر ر با سرعت فریم بالاتری نسبت به Steam Deck می‌شود. بعد از به‌روزرسانی‌ها، ما در بازی‌های AAA مانند  Cyberpunk 2077 و Shadow of the Tomb Raider به‌طور تقریبی ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش سرعت فریم مشاهده کردیم. در حالی که Steam Deck رسماً تا ۱۵ وات توان مصرفی حداکثری دارد، ROG Ally دارای حالت توربو است که توان مصرفی آن را به ۲۵ وات (یا ۳۰ وات در هنگام وصل شدن به برق) افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد عملکرد بیشتری داشته باشد. این تفاوت به نسبت دستگاه Valve بزرگی نیست و دستگاه‌های جدید مانند Ayaneo 2S به طور فنی ممکن است کمی سریع‌تر اجرا شوند. اما باز هم می‌تواند بهتر از Steam Deck عمل کند، بنابراین اگر بیشتر بازی‌های AAA بازی می‌کنید، ممکن است ارزش داشته باشد.

 

یکی از مهمترین نکات ای دستگاه صفحه نمایش آن است که هفت اینچی است مانند Steam Deck اما دارای رزولوشن ۱۰۸۰ شفاش تر و قابلیت پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی سریع تا 120 هرتز است. همچنین روشن‌تر و با غلظت رنگی بیشتری همراه است و بیشتر از لبه‌های باریک در اطراف صفحه نمایش برخوردار است. علاوه بر این، ROG Ally نسبت به دستگاه Valve، راحت تر حمل می شود، زیرا تقریباً نصف ضخامت آن است، کمی سبک‌تر است و ۰.۷ اینچ کوتاه‌تر است. اما در عوض کیفیت ساخت استیم دک مقداری بهتر از این دستگاه است و در نتیجه مقاومت بیشتری نسبت به Ally  دارد.

 

از آنجا که ROG Ally بر روی ویندوز ۱۱ اجرا می‌شود، می‌توانید بازی ها و تمامی برنامه های مبتنی بر ویندوز را به راحتی روی آن نصب کنید، نه فقط مجموعه ای انتخابی از بازی‌های سازگار در استیم.

 

گزارشات نشان میدهد این دستگاه دارای یک سری مشکلات است. به عنوان مثال، چندین کاربر مشکلاتی با خروجی یا خراب کردن کارت‌های microSD گزارش داده‌اند، که منجر به تأیید ASUS در تیر ماه ۲۰۲۳ شده است که “حرارت بالا این دستگاه” می‌تواند باعث خرابی کارت SD شود. این شرکت قصد دارد بروزرسانی‌ای را برای رفع مشکل منتشر کند، اما این ممکن است منجر به صدای بلندتر فن شود SSD ROG Ally .قابل تعویض است، حداقل در صورت نیاز به توسعه فضای ذخیره سازی، توصیه می‌کنیم آن را ارتقا دهید.

 

Logitech G Cloud

Logitech G Cloud

Logitech G Cloud یک دستگاه قابل‌حمل اندرویدی بسیار راحت است که بازی های بصورت استریم و از طریق سیستم ابری اجرا میکند که دارای صفحه‌نمایش هفت اینچی با کیفیت بالا است و خرید آن نسبت به Retroid Pocket 3+  یا AYN Odin آسان‌تر است. اما ارزش خرید خوبی در قیمت معمول فروش آن که ۳۰۰ دلار است، ندارد.

 

اگر قیمت Logitech G Cloud حدود 150 دلار کمتر بود، ممکن است بهترین انتخاب اندرویدی ما باشد. صفحه نمایش 1080 هفت اینچی آن روشن و درخشان بوده و به طور کلی دیدن آن لذت بخشتر است نسبت به Retroid Pocket 3+، AYN Odin و حتی Steam Deck. علاوه بر این، با وزن نصف پوند کمتر از Deck و دسته‌های طراحی شده، برای ساعت‌ها نگه داشتن آن آسان است. موتور لرزشی آن به درستی کار می‌کنند و در حدود 10 تا 12 ساعت عمر باتری قابل قبولی دارد. این دستگاه برای استریمینگ بازی‌ها نیز بسیار مناسب است و قادر به اشباع تا حدی از بازی‌های Dreamcast/PSP نیز می‌باشد.

 

هرچند، به قیمت ۳۰۰ دلار،   G Cloud در چند ماه اخیر به فروش می‌رسد. اگرچه این قیمت ۵۰ دلار کمتر از قیمت عرضه اولیه آن است، اما باز هم زیاد است زمانی که Pocket 3+ و Odin برای نصف هزینه مشابه را ارائه می‌دهند. همچنین Steam Deck با هزینه ۱۰۰ دلار اضافی، قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد است. G Cloud همچنین قادر است برخی از بازی‌های GameCube ، 3DS و PS2 را اجرا کند، اما با دردسرهای خاص خودش، به ویژه در رزولوشن‌های بالاتر. همانطور که گفته شد.

 

G Cloud در بسیاری از جوانب تجربه‌ای لوکس‌تر نسبت به Odin و Pocket 3+ است. اگر مشکل مالی ندارید این دستگاه می تواند انتظارات شما را برآروده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8-min

معرفی برترین کنسول های قابل حمل موجود در بازار